Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szerintetek árt a 601-esnek,...

Szerintetek árt a 601-esnek, ha ilyen melegben pörgetjük a motort álló helyzetben?

Figyelt kérdés

2019. jún. 13. 16:21
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
57%
Ugyan már miért ártana? Strapabíró és jól össze van az rakva.
2019. jún. 13. 16:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
6%
Nem hiszem, hogy használna szegény motornak, ha üresben járatják. Van valami hűtése állva is, de jobb azért, ha gurul.
2019. jún. 13. 16:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
9%
Padlógázt neki! Azt szereti! Meg a szomszédok is!
2019. jún. 13. 16:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
25%

"Strapabíró és jól össze van az rakva." :D

Mostanában érdekelni kezdtek a régebbi autók, és néztem több olyan videó sorozatot is YouTube-on, amiben például Trabantot újítanak fel. Volt több olyan ember, aki úgy állt hozzá hogy egy mindennapokban is használható autó lesz a végeredmény, de mindegyiknek beletört ebbe a bicskája. Gyakorlatilag mindenki eljutott arra a pontra (mindegy hogy itthon vagy másik országban volt felújítva az autó) hogy nem tudtak megfelelő alkatrészeket beszerezni hozzá, például nincs olyan hengerfejtömítés ami 5 ezer kilométernél többet kibírna. Legalábbis boltban biztosan nincs, az egyik videóban egy közel 30 éves már egyszer fel-és leszerelt tömítést raktak fel végül és azzal már 15 ezer kilométert megtettek és még mindig jó. Tehát én azt mondanám a kérdésre válaszolva, hogy attól függ hogy milyen alkatrészekből van összerakva. Ha most lett megépítve zsír új alkatrészekből, akkor még normál használat mellett sem biztos hogy megéli a jövő hetet. Amúgy meg korlátozottan bírná. Rövid ideig biztos nem lenne semmi baja, hosszabb távon simán túlhevülhet, lévén hogy léghűtéses.

2019. jún. 13. 16:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
62%
Na és mégis miért pörgetné valaki álló helyben? itt a nyár, szaporodnak a trollok.
2019. jún. 13. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:

Az álló helyzetben, terheletlenül pörgetés veszedelmesnek néz ki kívülről, de nem nyírja ki a motort. Hőt nem nagyon termel, hiszen nincs terhelés, ellenben a ventillátor nyomja a hűtőlevegőt piszokul. Hiába van most meleg, a 35-40 °C-os levegő is megfelel arra, hogy hűtsön.

Úgyhogy ezzel csak sokára nyírod ki a motort. Sokkal hamarabb megadja magát, ha alacsony fordulaton, nagy terheléssel erőlteted ilyen piszok jó időben.

2019. jún. 13. 18:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
82%

#4 " Rövid ideig biztos nem lenne semmi baja, hosszabb távon simán túlhevülhet, lévén hogy léghűtéses."


Ugye az megvan, hogy a léghűtéses autókat nem a menetszél hűti, hanem kényszerléghűtés ventilátorral. Minta egy aggregátor lenne, gyakorlatilag a motort nem érdekli, hogy megy-e az autó.

2019. jún. 13. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
17%

#7 "Ugye az megvan, hogy a léghűtéses autókat nem a menetszél hűti, hanem kényszerléghűtés ventilátorral."

Ugye tudod hogy a léghűtés és a kényszer léghűtés két külön dolog. A léghűtéses autókat menetszél hűti a kényszerhűtésűeket ventillátor.

2019. jún. 23. 18:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
72%

Látszik hogy teljesen fogalmatlan vagy. Sosem láttál még közelről léghűtéses autót.

Kizárólag a burkolat nélküli motorkerékpárokat hűti a csak a menetszél.

Már a robogókban is ventilátoros kényszerléghűtés van.


"A léghűtéses autókat menetszél hűti a kényszerhűtésűeket ventillátor."

Nincs menetszél hűtéses (ahogy te tévesen nevezted: léghűtéses) autó.

Sorolom:

- VW Bogár és családja (az első generációs Transporter is) kényszerléghűtéses

- Polski Fiat 126 kényszerléghűtés

- Tatra személy- és tehergépkocsik: kényszerléghűtés

- Trabant 500, 600, 601 kényszerléghűtés

- Zaporozsec: kényszerléghűtés

- Magirus Deutz teherautók: kényszerléghűtés

- Robur és Garant teherautók: kényszerléghűtés

- Olctit Club: kényszerléghűtés

- Citroen 2CV (kacsa) kényszerléghűtés


Az egyetlen menetszél hűtésű autó, amiről tudok, az 1924-1929 között gyártott SIMA-Violet volt:

[link]


...és most te jössz, kérlek sorold fel a szerinted léghűtéses (kényszerléghűtő ventilátor nélküli, kizárólag menetszél által hűtött motorral rendelkező) autókat!

2019. jún. 23. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
Álló helyzetben igen, meg szerintem melegben menet közben is csak annyira pörgessétek, hogy legyen megfelelő kenés...
2019. jún. 24. 03:59
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!