Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » VW Golf 6 1.6 vagy 2. 0 TDI...

VW Golf 6 1.6 vagy 2. 0 TDI motorral jobb?

Figyelt kérdés

Ha jól tudom az 1.6 105, a 2.0 110 le.


Minden féle szempontot figyelembe véve gondoltam az összehasonlítást. (fogyasztás, fenntarthatóság, megbízhatóság..stb.)



2019. jún. 14. 19:34
 1/8 anonim ***** válasza:
2.0, igaz az egy folytott 140lovas motor
2019. jún. 14. 19:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
az egyhatos gyenge, de nincs benne kéttömegű lendkerék. A 110 lovast nem ismerem, de biztosan nyomatékosabb, ebből a 143 lovast venném.
2019. jún. 14. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

Hiába nincs benne kettőstömegű, az egytömegű is legalább 150 ezer forint benne, és el szokott romlani az is. Nem értem ezt a kettőstömegű lendkerék drámát.

Nekünk egy 1.6 TDI van, Golf 6 Variant. Természetesen 140 lovas 2.0 TDI-t szerettem volna, de meglepetésként ért, hogy 1500-2000 euróval drágábbak,, mint az ugyanolyan kaliberű 1.6 TDI. Így hát ugyanannyi pénzből vettünk inkább egy 1.6-ost.

Milyen? Nem az a klasszikus hátbavágós 1.9 PDTDI-s feeling, 1800 fordulat alatt elég gyengus. Magyarán nem gyorsul olyan jól. 2000-3000 között viszont nagyon kellemes, és ha eléred vele az adott sebességet (mondjuk 140 km/h), azt tartja emelkedőn, lejtőn, bárhol. És itt jön a lényeg: autópályán végig 120-140 között tele csomagokkal, 3 személy, klímával, 4,7 litert evett. A 2.0 TDI is takarékos, de nem ennyire. Szóval mi szeretjük nagyon. Még egy dolog, ami egyben hasznos és néha kicsit hátrány is: a 4-ik és az 5-ik fokozata extrém hosszú, 5-ben 2000 fordulaton 110-et megy, 3000 fordulaton 160 felett megy. A 6-ost kispórolták belőle.

2019. jún. 14. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
tévedsz, nem 150 ezer. Kb dupla annyiba kerül a kéttömegű, de én csak leírtam a különbséget. Szerkezetileg ez fontos.
2019. jún. 14. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

#3 Az egytömegűben mi megyen tönkre? Az egy sima kör alakú vasdarab, semmi extra.

5.ben 2000-et forog 110nél én nem sajnálnám belőle a 6.-at, az 1.9pd szintúgy ennyit forog 6.ban.

2019. jún. 14. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Jobb lenne, ha ugyanez az áttétel 6 felé lenne osztva, mint a 2.0 TDI-ben. 3-ból 4-be váltásnál túl nagyot esik a fordulat, 70 km/h alatt nem lehet 4-be tenni. A 4-es olyan hosszú rajta, mint más autón az 5-ös.

Az egytömegű lendkerék is pont úgy tönkremegy, mint a kettőstömegű. Az 1.6 TDI CAYC motoron egyáltalán nem is ritka, fórumokról kiderül. Másik típushibája az EGR szelep, 200 ezer km után szinte mindegyiken cserés lesz, vagy ki kell pucolni. Új EGR szelep - 100 ezer forint. Nekünk 157 ezer km alatt még semmi gond nem volt vele.

2019. jún. 14. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
#6 Az EGR az köztudott, a lenderékről még nem hallottam. Viszont ha ennyire tudod akkor írd már le hogy az egytömegűn mi megyen tönkre mert kíváncsi vagyok.
2019. jún. 15. 18:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim válasza:
Nekem 2010es Golf VI Variant van. CAYC motorkód. Mióta megoldódott a porlasztó hiba illetve a résolajcső kilett cserélve más bajom eddig nem volt vele. De szinte mindenki le beszélt erről a típusról. Kb 3 hónapot használtam rövid távon, de azóta már csak hosszú távra használom. Használok üzemanyag adalékot is. Az átlagfogyasztás 4.8 és 5.1 között mozog. 10 ezren ként olajcsere minden szűrővel együtt.
2020. máj. 3. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!