Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az autóba érdemes télre...

Az autóba érdemes télre alacsonyabb viszkozitású motorolajat cserélni ha nincs időm a hideg motort megvárni míg eléri az üzemi hőmérsékletet?

Figyelt kérdés

Ez egy 2002-es Ford Mondeo 1.8 szívóbenzin, 5W30-as olajat ír elő a kézikönyv, ezt kevesebb mint 2 hónapja kapta Ford Formula F gyári motorolajjal. Viszont már az olajcsere előtt nekem az olajboltban mondták, hogy alacsonyabb viszkozitásút töltsek bele mindenképpen a motorkopás miatt.

Én nem hallgattam rájuk mert úgy voltam vele, hogy az autót nálam okosabb mérnökök tervezték akik csak tudják mi jó az autójuknak, a kézikönyvben a gyártó által előírt olajat használva gond nem lehet.


Mivel viszont dolgozok az autóval, ezért télen nem lesz időm minden alkalommal melegíteni pár percig a motort, így emiatt fontolóra vettem, hogy esetleg 0W30 olajat cseréljek majd bele.

Sajnos nem opció és az én türelmetlenségem hanem ha menni kell akkor menni kell vele.

Hamarabb eljut az olaj a kenési helyekre viszont azt nem tudom, hogy a hígabb olaj milyen módokon viselkedik másként a motorban mint a sürűbb és milyen módon befolyásolhatja a kopást és a működést, az olaj hatékonyságát.

Többet ártanék vele mint használna vagy érdemes télre hígabb olajat rakni az autóba?

267.000km van benne.



2019. jún. 27. 17:53
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
100%
Azt tedd bele ami belevaló és annak jónak kell lenni. Nem kell perceket járatni , melegíteni sosem.
2019. jún. 27. 18:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
5w30 híg olaj, teljesen jó.
2019. jún. 27. 18:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 A kérdező kommentje:

Még egy kérdésem lenne, de persze várok még azért további válaszokat az eredeti kérdésre is.

Ez az ábra mit jelent, hogyan kellene értelmezni? (A kézikönyvben van)


[link]

2019. jún. 27. 18:26
 4/12 anonim ***** válasza:

Azt kell beleönteni amit a gyártó előír! Nem kell mindenféle boltosokra hallgatni mert ők el akarják adni az olajakat, és az már nem az ő felelősségük hogy mennyire teszed tönkre az autódat. Azt öntsd bele amit előír a kézikönyv, viszkozítás terén. A márka az már megint más téma. Annyit elmondok hogy ami univerzális motorokra, tehát benzin, dízel, turbós vagy szívós autókhoz is jó, tehát mindenféle motortípushoz és a viszkozitás megegyezik, azt sem szabad venni mert azokba mindenféle olyan adalék van ami egy benzinesnek felesleges vagy a dízelnek például és csak több szutyok lesz benne idővel.

Neked benzineshez való a gyártó által megfelelően előírt viszkozitású olajra van szükséged. Az hogy milyen márkát veszel az már a te dolgod. Bár legjobb az amit kifejezetten az autód típusához gyártanak ugye Ford gyári olaj, ez a legjobb neki. Az ilyen hogy Castrol vagy a nagyobb benzinkút hálózatok saját márkás olajai feleslegesek. Jónak jók nem vitatom csak az ára jóval magasabb ugye a neve miat, de semmivel sem tud többet mint egy gyári vagy egy középkategóriás motorolaj. A legolcsóbb tesco-s meg egyéb noname olajakat érdemes elkerülni mert java részük összepancsolt valami ami maximum arra jó ha félúton a cél felé elfolyik az olajad és a legközelebbi üzletbe megveszed feltöltöd ameddig haza nem érsz vele vagy ahova akarsz hogy ne pusztuljon el a motorod és utána hamar kicseréled normális minőségre.

A másik az hogy hidegebb időben hamar felmelegedjen. Ez egy akkora tévhit min az állat. Legtöbb normális autószerelő, meg sokan mások akik valamit értenek a témához nem kell melegíteni az autót elindulás előtt télen hidegbe. Álló helyzetbe alapjáraton nem fog bemelegedni! Ez egy hatalmas tévhit. Annyit kell csinálni hidegben, hogy beindítod az autót, és vársz maximum 1 percet hogy mínuszokba például tehát már erős fagyokba az olajat "összetörtje" a motor és mindenhova eljusson az olaj és utána indulsz el normális tempóba, nem nyomod fel a fordulatot túlságosan mert felesleges, hanem mész vele normálisan, megvárod mire szépen bemelegszik tehát ne pályára menj egyből vagy országútra ha nem muszáj és ha szépen kezd bemelegedni, meg a mutató is szépen kúszik felfelé, na akkor már lehet bátrabban oda nyomni neki, de nem muszáj, csak ésszel.

Ha így használod akkor sokkal tovább bírni fogja a motor és nem lesz az hogy hidegen ha mész vele elkopik nagyon hamar. Akkor kopik el ha járatod helyben 10 percig és nem melegszik jóformán semmit na akkor ölöd meg ezzel a motort.

2019. jún. 27. 18:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 Beviz Elek ***** válasza:

Ha nem jelent gondot az árkülönbözet, akkor rakhatsz bele 0w30-at, de nem váltogatnék télen-nyáron hanem mindig ugyanazt.


A 0w30 hígabb üzemi hőfok alatt mint az 5w30, de még így is sűrűbb mint az optimális, csak jót teszel vele ha azt töltöd bele. Télen a -10-ben számít sokat, de nyáron a +30-ban is ugyanúgy jobb a kocsinak.

Üzemi hőmérsékleten ugyanolyan a kettő, tehát semmi hátránya nincs a váltásnak (a pénztárcádon kívül).

2019. jún. 27. 18:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 A kérdező kommentje:

Tehát akkor maradhat az előírt 5W30 télre is és nem azt kell megvárni, hogy üzemmeleg legyen a motor, hanem csak hogy az olaj eljusson mindenhová aztán lehet is vele menni.

Köszönöm a választ! Féltem is a hígabb olajra váltástól, mert úgy tudom, hogy bizonyos helyekről a híg olaj kinyomódik és így azon a részen nem biztosít kenést ahol egyébként a gyártó által előírt viszkozítású olaj rendesen működne.

2019. jún. 27. 18:54
 7/12 anonim ***** válasza:

A könyve nem ír olyat sehol, hogy indítás után kell várni. 5W30 nálunk bőven jó télen is.


Az olajfogyásra figyelj, mert az 1.8-ban szeretnek letapadni a gyűrűk és onnantól issza az olajat :)

2019. jún. 27. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 Beviz Elek ***** válasza:

Jobb ha kíméletesen elgurulgatsz vele csak ne erőltesd a motort és vedd figyelembe hogy az olaj lassabban melegszik mint a víz, tehát a vízhőfok hiába áll be középre, az olaj még nem üzemi hőfokú, majd csak valahol 20km után (persze erősen függ attól is hogy -10-ről vagy +30-ról kezd melegedni...)


Amíg meleg oldalon a 30-nál maradsz, nem tudsz túl hígat rakni bele.

2019. jún. 27. 19:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
5W-30 bőségesen elég a mi telünkhöz. Nem csak hogy az olaj lassabban melegszik, de általában a vízhőfok mutató is csal egy kicsit, pl. nálam(mazda) a mutató már akkor beáll üzemi hőmérsékletre, amikor az ecuból olvasva még csak 68-70fokon van. Hát még az olaj. Ja amúgy ennyi, előttem szólók jókat írnak.
2019. jún. 27. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
-20-ban várj egy percet azért indulásnál. Még messze a tél, ha rendszeren használod, akkor 10-12 ezer km után csere az olaj.
2019. jún. 28. 04:20
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!