Kezdőoldal » Közlekedés » Biztosítás, papírmunka » Motor vásárlás jogosítvány...

Motor vásárlás jogosítvány nélkül mi a menete?

Figyelt kérdés
Tegyük fel, hogy megvan az adásvételi és kifizettem a motort. Az eredetvizsgát, biztosítást, névre írást intézhetem jogosi nélkül illetve az adásvételi szerződés megkötése után mikor kell ezeket legkésőbb elkezdeni?

2020. szept. 5. 18:43
 1/5 anonim ***** válasza:
93%

MIndent intézhetsz jogsi nélkül, a tulajdonlás nem jogosítványhoz kötött.


Csak menni nem mehetsz vele egy métert sem.

2020. szept. 5. 18:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
51%

Biztosítást akkor köthetsz, ha elmúltál 18 éves. 15 napon belül kell átíratni egy járművet.

Jogsi nélkül nem közlekedhetsz vele, csak közforgalom elől elzárt magánterületen (pl. a kertedben)!

2020. szept. 5. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
63%
Nem feltétele a jármű birtoklásának, hogy legyen rá jogosítványod. Szóval ugyanúgy intézed, mintha lenne. (Értelemszerűen nem lábon viszed ide oda közben)
2020. szept. 5. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
91%

kijavítom a 2-est

nem kell 18 évesnek lenni biztosításhoz

én 16 évesen kötöttem biztosítást motorra union-nál

2020. szept. 5. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
88%

▬ Valóban, a vevőnek 15 napon belül kell elvégeztetnie az átíratást.[*¹↓]


A legfeljebb 60 nappal korábban kiállított, megfelelőséget bizonyító eredetiség vizsgálati igazolás valóban szükséges az átíratáshoz, de azt a vételár kifizetése előtt célszerű elvégeztetni.

Az előíró jogszabály címében is „előzetes eredetiség vizsgálat” szerepel.

A vizsgálat megkövetelésének célja az, hogy a vevőt megvédje olyan jármű megvásárlástól, aminek nincs rendben az eredete. Persze, ha a vevő nem kér ebből a védelemből, hanem a jószerencséjében bízik…

Hogy kinek kell fizetnie a vizsgálatot, azt nem határozza meg jogszabály; eladó és vevő megállapodásának kérdése.

Ha sikerül megvennie olyan járművet, ami az utána végzett eredetiségvizsgálaton megbukik, akkor mit tehet a vevő, ha az eladóval nem jut dűlőre? Például, itt kér segítséget a gyakorin; van több ilyen is. Nem az igen általános rossz gyakorlatot kellett volna követni, ami, szerencsejáték. Persze, nagy arányban nyerő, de aki vesztes, azt ez nem vigasztalja. Jobb biztosra menni.


Az üzembentartó nevére kötött kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás is feltétele az átírásnak.

Ha még nincs szerződés, az átíráshoz a szerződésajánlat visszaigazolást is elfogadják.

Magánszemélyek esetén a tulajdonos és az üzembentartó ugyanaz a személy szokott lenni. Leginkább akkor tér el a kettő, ha díj szempontjából kedvezőbb adottságú személlyel olcsósítani akarják a biztosítást. (Szerződés alapján, a tulajdonos eladja, elajándékozza az üzembentartói jogot, ami egy vagyoni értékű jog, és azt a leendő üzembentartó elfogadja és ezt a kormányablakban, okmányirodában bejelentik, az adódó illetékeket megfizetik),


↑ Egyiknek sem feltétele a vezetői engedély; természetesen, az átírásnak sem.


Mozgatni csak az eredetiségvizsgálathoz kell, azt úgy kell megoldani, hogy nem vezetői engedély nélküli, vagy akárcsak arra a kategóriára nem érvényes vezetői engedélyes vezesse. Vagy, szállítani kell. (Ezért is jobb, ha nem te végezteted a vizsgálatot.)


▬ Nem találom, hogy a kérdező hol említi az életkorát. Így azt sem tudom, mi alapján van ezzel kapcsolatban - ráadásul téves állítás – a 2-es válaszban? [2020. szept. 5. 18:49]

És öten helyeslően értékelték.


Dehogynem lehet 18. életév betöltése előtt KGFB-t kötni.


1./ Meggondolás: ha valaki 14 évesen „AM” kategóriára, vagy 16 évesen „A1” vagy „B1” kategóriára, vagy 17 évesen „B” kategóriára szerez vezetői engedélyt, és kerül is a tulajdonába megfelelő jármű, akkor mit csinál? Esetleg évekig nézegeti az engedélyét és a járművét is, mert biztosítás nélkül nem vezetheti? Vagy biztosítás nélkül vezeti? Vagy anyagi vonzataival együtt szerződik 18 év feletti személlyel, hogy legyen az üzembentartó, hiszen KGFB-t kötni az üzembentartó kötelezettsége és egyben lehetősége is [*²↓]? Vagy kölcsön kéreget járműveket 18 éven felüliektől, akiknek már lehet KGFB-jük, és csak ilyeneket vezet, ha van rá mód?

Ez nagyon fura lenne.


2./ A KGFB törvény semmiféle korhatári elvárást nem tartalmaz a szerződéskötésre vonatkozóan.

A Polgári Törvénykönyv szerint a 14. életévét betöltött, de 18. életévét még be nem töltött személy jogilag korlátozottan cselekvőképes; törvényes képviselője (szülő, gyám) nélkül is köthet például, KGFB szerződést.


3./ A biztosítók sem zárkóznak el a szerződéskötéstől.

3./a./ Ki lehet próbálni díjkalkulátorokat, életkornál csak azt veszik zokon, ha a megadott dátumok alapján vezetői engedély szerzésére 14 éves életkortól kevesebbet számolnak ki, vagy adott kategória szerzése esetén kisebb életkort számolnak ki, mint ahogy az, az életkori feltételek alapján legkorábban megszerezhető. [*³↓] Ugyanis, ez téves adat, mert ilyen nem lehetséges.

3./b./ A biztosítók díjtarifa táblázata nem tartalmaz alsó korhatárt.

Például, az Allianznál, a 2020. szeptemberi kötéskor érvényes díjtarifa táblázat szerint, motorkerékpár esetén az első korcsoport 0-35 év, segédmotoros kerékpár esetén 0-31 év. (Kombinálva van a lakóhelyi területi adatokkal, de egy-egy sorban látszik, hogy ugyanolyan egyéb feltételek esetén drágább a biztosítás például 0-35 éves kor között, mint pl. 36-49 év között; a motor teljesítményével nő a különbség az egyes korcsoportok díja közt.) [*⁴↓] De, az első korcsoport nem 18-35 év, és nem 18-31 év, hanem 0-35 év, illetve, 0-31 év.


┌─ *¹ Ha a jármű tulajdonjogának jogszerű megszerzője a bejelentési kötelezettségét annak keletkezésétől számított 15 napon túl, késedelmesen teljesíti, a közlekedési igazgatási hatóság értesíti a mulasztási bírság kiszabása érdekében az adóhatóságot.

↑ 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról 102. § (1) (2)

Persze, ehhez az kell, hogy az eladó eleget tegyen a 8 napon belüli bejelentési kötelezettségének. Ha sem az eladó sem a vevő nem jelenti be, akkor a nyilvántartásban semmi sem történik, hivatalos szervek semmit sem tudnak az ügyletről. Ez persze az eladónak okoz majd gondot: továbbra is őt tekintik KGFB fenntartásra kötelezettnek, ő marad jövőre is a gépjárműadó alanya, az objektív felelősség alapján ő kapja a járművezető távollétében, illetve felvétel alapján megállapított esetleges pótdíjakat, bírságokat. ─┘


┌─ *² 2009. évi LXII. törvény a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításról 4. § (1) ─┘


┌─ *³ Üzen, nem enged tovább a következő lapra, akár 14 év alattira adódik az első vezetői engedély megszerzése, akár 17 év alattira adódik a „B” kategóriás engedély megszerzése: [link]

Semmi baja azzal, hogy az üzembentartó csak 16 éves. Minden üde zöld (a „B” kategóriás engedély megszerzésének időpontját üresen hagytam; 2004-es születéssel 2020-ban még nem lehet 17 éves, egyébként is motorkerékpárról van szó); minden további nélkül továbblépett a szerződés folytatására, 2004. augusztus 31-én született, még messze nem 18 éves szerződő ajánlatkérő esetén: [link]

És azzal sincs baja, ugyanennél a személynél, ha egyáltalán nincs vezetői engedélye. Szintén gond nélkül folytatni lehet a szerződéskötést attól, hogy 14 éves az ajánlatkérő: [link] ─┘


┌─ *⁴ [link] ─┘

2020. szept. 7. 14:55
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!