Lehet gazdasági totálkárról beszélni, annak ellenére, hogy az autó nem szenvedett balesetet?
Lehet, mint ahogyan krumplifőzelékről is lehet.
Csak értelme nincs. Szerintem.
#1 Értem.
#2 Igazából kérdéses a megcsináltatása, mert 300k fölött van már benne, a kuplung már nem az igazi, szóval az a kérdés, hogy mi a következő...
Nem, gazdasági totálkár az, ha a javítás költsége meghaladja az autó kár előtti értékét.
De ha lenne cascód, akkor tudnád ezt, mert elmondták volna. Mivel nincs cascód, ezért totál mindegy minek nevezed. Ahogy az #1 írta, nevezheted krumplifőzeléknek is, ha jól esik.
Totálkár baleset, sérülés miatt lehetséges, amiről te beszélsz az az amortizáció, elhasználódás, állapot romlás, ami szintén elérhet olyan mértéket, hogy az autót már javítani nem érdemes.
A felvázolt esetet viszont inkább tűnik "felhasználói hibának", a hibák nem lettek javítva, amikor még kisebb volt a baj, amíg működött, hajtva volt az autó - lehet ez is elfogadható hozzáállás, ha előre ha van tervezve, hogy nem szerelőhöz, hanem a bontóba kerül a vas, miután teljesen leamortizálódott.
Inkább gazdaságtalan javításról beszélhetünk!
Az ajánlat is túlzó, Audik javítása sem kerül ennyibe.
Az autó teljes árában sem javítunk autót.
Bontóban, márka csoportokban nézz körül, ismerős autószerelővel megjavíttatod!
Jogilag nem az, de a köznyelv használja a kifejezést arra, amikor irreális, az autó értékéhez mérhető a javítási költség.
Azért én elvinném egy megbízható szakihoz, mert kb. feléből meg fogja tudni csinálni, mint a márkaszervíz
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!