Kezdőoldal » Közlekedés » Biztosítás, papírmunka » Egy elektromos személygépkocsi...

Egy elektromos személygépkocsi műszakiztatása olcsóbb-e, mint egy hagyományos, robbanómotorosé?

Figyelt kérdés

2021. jan. 4. 09:08
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
Nem
2021. jan. 4. 09:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Akkor a következő kérdés. Drágább?
2021. jan. 4. 09:28
 3/7 anonim ***** válasza:
87%

Nem, ugyanannyi.


Pedig sokkal egyszerűbb a munkájuk vele.

2021. jan. 4. 09:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
87%

A tisztán elektromos hajtású személygépkocsi időszakos műszaki vizsgálatának hatósági díja olcsóbb (16 920 Ft-tal szemben, 10 490 Ft). [*¹↓]


┌─ *¹ A személygépkocsi kategóriája: M1. (Forgalmi engedély J pont.)

A kategóriákba sorolás feltételeit az 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet tartalmazza.

„A személygépkocsik kategóriája M1”, „energiaellátásának típusa lehet belsőégésű motor, elektromos motor, egyéb.”

↑ 2. § (9) a) és A/2 melléklet B. rész 1.1.2. b) i.

A jogszabály hatályos teljes szövege elolvasható

itt: [link] (Net Jogtár), vagy

itt: [link] (Nemzeti Jogszabálytár).

A kategóriába sorolás tehát nem függ a hajtómotortól.


M1 kategória műszaki vizsgája esetén kétféle hatósági díjat állapít meg a jogszabály, a környezetvédelmi felülvizsgálatra nem kötelezett jármű [*²↓] esetén 10 490 Ft.

↑ 91/2004. (VI. 29.) GKM rendelet a közúti járművek forgalomba helyezésével és forgalomban tartásával, környezetvédelmi felülvizsgálatával és ellenőrzésével, továbbá a gépjárműfenntartó tevékenységgel kapcsolatos egyes közlekedési hatósági eljárások díjáról 1. számú melléklet I. fejezet 4.3. b)

A jogszabály hatályos teljes szövege elolvasható

itt: [link] (Net Jogtár), vagy

itt: [link] (Nemzeti Jogszabálytár). ─┘


┌─ *² A tisztán elektromos üzemű jármű nem kötelezett környezetvédelmi felülvizsgálatra.

↑ 77/2009. (XII. 15.) KHEM-IRM-KvVM együttes rendelet a közúti járművek környezetvédelmi felülvizsgálatának szabályairól 1. § (1) a)

A jogszabály hatályos teljes szövege elolvasható

itt: [link] (Net Jogtár), vagy

itt: [link] (Nemzeti Jogszabálytár). ─┘


Viszont, a vizsgára érintésvédelmi jegyzőkönyvet kell vinni (a műszaki vizsgabázison nem végeznek ilyen vizsgálatot), amihez a vizsgálat, szabadáras. Több helyen is olvasható, ebben a cikkben kérték és megkapták a minisztérium állásfoglalását is: [link] A cikk szerint, a minisztérium állásfoglalása az, hogy kötelező, ugyanakkor tapasztalat szerint ezügyben nem egységes a gyakorlat, mert nem mindenütt kérik (kérték?).

2021. jan. 4. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim válasza:
0%
Az elektromos gépkocsi használata nem veszélytelen! Az akkumulátortelep a vezető ülése alatt van. Az akkumulátorok teljesítménye olyan elektromos erőteret gerjeszt, amely "elektroszmog" néven ismert. Ez a nagy teljesítményű elektroszmog a vezető auráját olyan mértékben befolyásolja, hogy az immunrendszer erősen legyengül. A vezetés néhány óra elteltével fáradtá, gyengébbé, esetleg álmossá tehet. Ezért érdemes átgondolni, hogy mennyire káros az egészségi állapotra.
2021. jan. 8. 09:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:
Auráját????? Na ne, kérlek.... ez nem az "agyhalottak és ezotéria" topic.
2021. jan. 8. 10:10
 7/7 anonim válasza:
0%
6: hja, próbáld ki, kérdezz meg 2-4 év közötti gyerekeket: "figyelj Áronka/Julcsika, milyen színű vagyok?" megmondják, ők még látják, én kipróbáltam, tök feketében voltam, 3 éves gyerek szerint zöld vagyok.
2021. jan. 8. 16:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!