Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Közlekedés » Biztosítás, papírmunka » Megszűnt a KGFB a Groupama...

Megszűnt a KGFB a Groupama biztosítónál nem fizetés miatt, és máshol szeretné az üzembentartó újrakötni, de a Groupama szerint erre nincs lehetőség, náluk kell, és ezzel visszaélve horrorisztikus összeget akarnak ráverni. Mik a lehetőségek?

Figyelt kérdés

Évente 130.000 FT lenne a biztosítás náluk, és állítólag nem mehet máshova, de szerintem ez nem jogos. Egyrészt így kényszer monopolhelyzetet teremtenek és vissza is élnek vele, másrészt ha a szerződés megszűnt, miért ne köthetné újra máshol?


Én nem értek hozzá, de aki érdekelt nincs internetkapcsolata és most én járok utána a dolgoknak.


Más: Most azt találta ki, hogy legyek én az üzembentartó és fizetné helyettem mivel nekem sokkal olcsóbb lenne és rámírná az üzembentartói jogot. Viszont ha esetleg Ő balesetet szenved azzal az autóval és Ő a hibás és én vagyok az üzembentartó, akkor jól sejtem a saját autómra is megnőne a biztosítás, mivel elviekben én okoztam azt is és objektív felelősségem van. Még sosem jártam így úgyhogy nem tudom mit lehetne tenni.



2016. szept. 7. 13:17
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:

Csak futólag olvastam át, te tanulmányozd át rendesen:

[link]


Úgy látom, a biztosító a jogot követi, de lehet, tévedek.

2016. szept. 7. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 A kérdező kommentje:
Köszönöm a linket, de nem látok ilyet. Meg kell fizetni a biztosítatlanul eltöltött időt, de nincs erre vonatkozó rész, hogy nem köthet mással szerződést.
2016. szept. 7. 13:51
 3/13 anonim ***** válasza:

Pedig le van írva:

"Fontos tudnia, hogy az üzembentartó kizárólag annál a biztosítónál köteles a szerződést – az újrakötött szerződés kockázatviselési kezdetének időpontjában alkalmazandó díjtarifa alapján – megkötni, ahol az előzmény szerződése díjnemfizetés miatt szűnt meg. Ha egy biztosító időközben díjtarifa emelést hajtott végre az is előfordulhat, hogy az újrakötött szerződés díja jelentősen magasabb lesz a díjnemfizetés miatt megszűnt előzmény szerződés díjához képest"

2016. szept. 7. 13:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:

Itt viszont megtalálod: [link]


Díjnemfizetéssel megszűnő szerződés csak annál a biztosítónál lehet újrakötni, ahol az megszűnt


Ha a biztosítási szerződés a biztosítási időszak tartama alatt díjnemfizetés miatt szűnik meg, az üzembentartó az adott biztosítási időszak hátralévő részére fedezetet nyújtó szerződést annál a biztosítónál köteles megkötni, ahol a biztosítási szerződése díjnemfizetéssel szűnt meg. Az üzembentartó új ajánlatát kizárólag az a biztosító jogosult és köteles elfogadni, ahol a szerződés az adott biztosítási évben díjnemfizetéssel szűnt meg. A szerződés hatálya alatt további felelősségbiztosítási szerződés ugyanarra a biztosítási időszakra érvényesen nem köthető. A biztosító károsult követelését akkor is köteles kielégíteni, ha a káreset a biztosítási szerződés díjnemfizetés miatt történő megszűnését követő 60 napon belül következik be.

2016. szept. 7. 13:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:

3.! Én linkelgetek, de az a szöveg elég béna.

Csak annál köteles nem egyenlő a csak annál köthettel.

Csak annál köteles. Más biztosítónál nem?

2016. szept. 7. 14:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
100%

Törvény, a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításról szóló, 2009. évi LXII. Törvény rendelkezik erről.

[link]


Tulajdonképpen, monopolhelyzet. De, érthető oka van.

Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást, a törvény előírása szerint, csak egy szűk idősávban lehet jogszerűen felmondani. A jogszerű felmondásra rendelkezésre álló idő az évfordulóhoz van kötve. Ilyenkor, a felmondás lehetőségével élve, lehet biztosítót váltani. Ennek is oka van, a biztosítók éves díjakkal tudnak kalkulálni, nincs folyamatos, kiszámíthatatlan jövés-menés.

Ha díj-nemfizetéssel is lehetne váltani, akkor ugyan bonyolultabban, de lehetőség lenne az idő előtti váltásra, kedvezőbb biztosítóhoz. A törvény, érthetően, ki akarja zárni az ilyen előnyszerzés lehetőségét. Különösen olyan területen, ahol össztársadalmi érdek, hogy mindenki, folyamatosan biztosítva legyen. És, hogy a biztosítók, a kárrendezésekhez, folyamatosan megkapják a szerződés szerinti összegeket.


Maga, a vonatkozó rész:

„5. §”

„(2) Ha a biztosítási szerződés a biztosítási időszak tartama alatt a 21. § (4) bekezdésében meghatározottak szerint (díjnemfizetés) szűnik meg, az üzemben tartónak az adott biztosítási időszak hátralévő részére fedezetet nyújtó szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatát kizárólag az a biztosító jogosult és köteles elfogadni, amelynél a szerződés az adott biztosítási időszakban díjnemfizetéssel szűnt meg.

(3) A (2) bekezdésben meghatározott esetben az üzemben tartó annál a biztosítónál köteles a szerződést – az újrakötött szerződés kockázatviselési kezdetének időpontjában alkalmazandó díjtarifa alapján – megkötni, ahol a szerződése díjnemfizetés miatt szűnt meg.”


Nem a kérdéshez kötődő; a 21. § (4) bekezdést ki-ki elolvashatja a linkelt, hatályos szövegű törvényben.


Az üzembentartói átvállalása a ti ügyetek. (A balesetes példa nem igazán így van.) Viszont, az üzembentartó nem csak a kötelező biztosítást és baleseti adót fizeti, hanem a gépjárműadót is. És, bizony ő kapja a bírságot parkolási díj-, útdíj meg nem fizetése esetén, és az objektív felelősség körébe tartozó közlekedési bírságok esetén is. Utóbbiaknál, a büntetőpont nem fenyeget, mert azt csak a vezető személyének megállapítása esetén szabják ki.

Mégegyszer, te tudod, de ha olyan mértékig elmaradt a biztosítási díjjal, hogy megszüntették, akkor a magasabb díjat, az adót, az esetleges bírságokat mindig meg fogja fizetni neked? És nem hosszúak a határidők. Akár egy parkolási pótdíj is durván meg tud nőni, ha nem fizetik meg időre. És akkor adott eseteknél végrehajtónak, adott eseteknél az adóhatóságnak átadott behajtásnál téged fognak elővenni.

És azt is tudd, hogy lehet akár 10-es bónuszú a biztosításod, másik járműnél szépen nulláról indulsz. A biztosítási díjba, 30%-os vonzataként a baleseti adóba, ezt is be kell kalkulálni.

2016. szept. 7. 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat, így sajnos valóban monopolhelyzetet teremtenek és a törvény ezt engedi is.


Utolsó:


Érdekes amit írsz és nagyjából sejtettem hogy ez lenne ha én lennék az üzembentartó. Akkor eszerint ha azzal az autóval balesetet szenved a használója, akkor én - mint üzembentartó - felelősséget kell vállalnom, vagy ugyanez egy parkolási birságnál stb. És ezek után ha jól sejtem akkor a saját autóm KGFB-je is felugrana, mivel személyhez kötik a birságokat, balesetet, vagy minden egyéb dolgot ami a díjat befolyásolja. Jól gondolom? Tehát röviden a saját autóm után is fizethetek többet, ha valaki a másikkal önhibájából balesetet szenved.


Plusz érdekes kérdés még a közúti ellenőrzés? Mi van ha megállítják háromszor egymás után és nem az üzembentartó vezeti rendre az autót, de Ő a tulajdonos? biztosítási csalásnak is alá lehet szaladni ha minden igaz?

2016. szept. 7. 14:58
 8/13 anonim ***** válasza:
Biztos lennék olyan ember helyett az üzemben tartó akinek azért függesztették fel a biztosítását mert nem fizette ki. Neked egész biztos kifogja... Ahha..
2016. szept. 7. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 A kérdező kommentje:
Mondjuk erre még nem is gondoltam, de az apámról van szó aki elvesztette az állását és egyedülálló. Ha szólt volna befizettem volna neki az esedékest, csak mivel nem szólt és inkább kaját meg rezsit vett a munkanélküli segélyen, így nem ítélem el. Nem tudta, hogy ez lett belőle. Hülye volt, igen ez van, kövezd meg ha jól esik.
2016. szept. 7. 17:21
 10/13 anonim ***** válasza:

Időpont ma 14:58

Kevered a szezont a fazonnal. Aki üzembetartóként használ egy autót, ott ő felelős mindenért.A te saját autód kötelezőjének semmi köze egy másik néven szereplő ember nem fizetéséhez.

Ki az édesapádnál lévő autó tulajdonosa? Mert édesapádnál egyfolytában üzembetartót említesz. Eleve üzembetartóit átíratni csak az autó tulajdonosa tud.

2016. szept. 7. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2021, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!