Kezdőoldal » Közlekedés » Biztosítás, papírmunka » Valaki tud segíteni, külföldrő...

Valaki tud segíteni, külföldről behozott használt autókkal kapcsolatban?

Figyelt kérdés

Két kategória is érdekelhet!

Amit nem értek, vannak hahu-n hirdetések. Megad az eladó egy árat,megad egy másik árat magyarországi forgalomba helyezés esetén. Azt az árat mi alapján számolják ki? Vagy ha megveszem tőle kűlföldi okmányokkal akkor nekem miket kell fizetnem? Az hogy van,hogy nem mindegy melyik EU tagállamból jön be az autó? Ha van rajta műszaki ha nincs rajta azokat az eseteket is? Ha kell példa is akkor vegyünk egy 2000es évjáratú 1,9tdi vagy 1,6 A3as audit ami 110 (81 kw)vagy 101 Le (74kw).

Van e az ilyen autóknak buktatója?

Másik eset ha én mennék ki autóért jobban járnék e. Most a nyelvet és a szakértelmet ne nézzük csak az anyagiakat. Szállás, útiköltség 2000kmre. 1,6os hdi citroennel.... ilyen tételek mellett megéri e.

Harmadik lehetőség a megrendelésre hozatás.



#papírmunka #honosítás #külföldihasználtautó
2017. dec. 31. 23:25
 1/6 A kérdező kommentje:
Esetleg vegyek egy itthon forgalomba helyezett példányt?
2017. dec. 31. 23:30
 2/6 anonim ***** válasza:

Az árat a plusz költségek határozzák meg (regadó, műszakiztatás, eredetiségvizsgálat és a futkosás költsége).


Ha külföldi okmányokkal veszed meg, akkor pont ezeket a költségeket kell neked fizetned, vagyis anyagilag kb ugyanott vagy.


Fogalmam sincs, hogy ezután mit akartál kérdezni, valószínűleg már túlságosan be voltál kábulva éjfél előtt.


Minden 18 éves autónak van buktatója, készülj a rendszeres szervízbejárásra.


Számold ki magad, honnan tudjuk mi, hogy mennyiért tudsz megszállni, meg hogy mennyit fogyaszt az autód stb? A szakértelmed nyilván nincsen meg hozzá, úgyhogy inkább a helyedben vennék már Mo-n forgalomba helyezett visszatekert órájú autót.

2018. jan. 1. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:
Pontosan mire gondolsz, amit nem értettél?
2018. jan. 1. 10:52
 4/6 anonim ***** válasza:
25%

Kedves Kérdező!


Vélhetően az első ár a külföldről behozott, de még nem honosított gépjármű vételárát, illetve a kereskedő hasznát tartalmazza. A másodikként feltüntetett ár már tartalmazza a honosítással és forgalomba helyezéssel kapcsolatos költségeket illetve adókat, valamint az ezzel kapcsolatban végzett munka díját.


Külföldi okmányokkal történő vásárlás esetén az alábbi költségek merülnek fel:


1.) Honosítás:

- Érvényes műszaki vizsga esetén "csak" 20.000,-Ft. körüli összeg.

- Lejárt műszaki vizsga esetén már 40.000,-Ft. körüli összeg.


2.) Eredetvizsga:

- A példában említett járművekre 18.500,-Ft.


3.) Regisztrációs adó, azzal a feltételezéssel, hogy ezek EURO-III-as környezetvédelmi osztályba sorolt járművek(dízel):

- 1,9-es: 81.000,-Ft.

- 1,6-os: 51.000,-Ft.


Ugyanez benzines üzemmóddal:

- 1,9-es: 111.000,-Ft.

- 1,6-os: 51.000,-Ft.


4.) Kötelező biztosítás:

- Sok mindentől függ, és biztosítónként is nagyon eltérő. Erre lehet kalkulátort találni.


5.) Forgalomba helyezési eljárás költségei (okmányiroda):

- Forgalmi engedély: 6.000,-Ft.

- Gépjármű törzskönyv: 6.000,-Ft.

- Forgalmi rendszám: 8.500,-Ft.

- Vagyonszerzési illeték:

- 81 kw-os: 44.550,-Ft.

- 74 kw-os: 33.300,-Ft.



Külföldről megvásárolt, vagy behozott járműnek mindig nagyobb a buktatója, mivel a származása nem tisztázott, így nem lehet tudni, hogy lopott-e. Magyarországon forgalomba helyezett járműnél "csak" a rejtett hibáktól, vagy kilóméteróra csavargatástól kell tartani.


Nyilván akkor éri meg egy autóért kimenni, ha megbízható helyről, és nagyon kedvező áron lehet megkapni az autót, úgy hogy a fentebb írt költségeket illetve a kiutazással kapcsolatos költségeket hozzáadva a vételárhoz még mindig egy magyar rendszámmal ellátott gépjármű vételára alatt marad. Továbbá azért érheti meg kimenni érte, mert például a németeknél nem kifejezetten divat csavargatni a kilóméterórát, illetve ronggyá hajtani egy autót. Persze ott is bele lehet választani, de inkább megvan az esélye annak, hogy egy normális autóhoz jusson hozzá az ember. Ott is inkább a magánszemélyektől érdemesebb vásárolni.


Megrendelésre hozatni?

Azt is lehet, de ott nyilván nincs meg a lehetőség a válogatásra. Az van, amit hoznak. Persze itt is el lehet állni a vásárlástól, csak akkor már felesleges köröket ró az ember. Én például inkább megnézném a kínálatot, és abból választanék. De ez emberfüggő. Továbbá a megrendelésre hozott járművet sem ingyen hozzák, ott is ki kell fizetni a beszerző hasznát. Továbbá amit már fentebb említettem, biztos hogy nem a valós futásteljesítmény lesz benne látható.


Remélem tudtam segíteni.

További szép napot, és Boldog Új Évet!

2018. jan. 1. 11:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
65%
Az autómentő kb 110 ft/kilométer áron hozza haza az autódat.Egy 1000 euro árú autónál ez aránytalanul magas költséget eredményez.A Citroen-t valószínűleg utánfutóval gondoltad.Itt szükség lesz B+BE kategóriás jogosítványra, mivel a vontatmány megengedett együttes tömege meghaladja a 750 kg-ot.Én bérelt autómentő+futóval járok ki.300 000 kaució 20ft/km 30 000 ft/nap bérleti díj, + üzemanyag, és osztrák matrica.....
2018. jan. 1. 18:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

Ha magánszemélytől veszed, nem tudsz reklamálni hiba esetén.

kereskedésnél igen.

Mindkétszer ugyanannyiba kerül.

2018. jan. 6. 07:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!