Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Forgalmomban gyakorlásnál...

Molyolo kérdése:

Forgalmomban gyakorlásnál dekoncentráltság?

Figyelt kérdés

Van valami tipp mivel tuningoljam magam?

Nehezen koncentrálok.

Tegnap még a kanyarodások is gyatrán mentek.

Kétszer kis híján elcsaptam volna a zebrán is az embert.

Kispesten a wekerlén nem sok jobbkezet adtam meg.

Pedig már 16 óra van mögöttem.

Nem tudom ki mikor tanult parkolni de nem az elején kellett volna valamikor?

Vizsga előtti napon akarja oktatni nem tudom rá kell kérdeznem.



2020. dec. 12. 09:01
 1/5 anonim ***** válasza:
30%

Én kb. 10-iknél a merőleges parkolásokat, 20-ik körül a párhuzamos parkolásokat tanultam.

A megfordulásokat már első néhány óra valamelyikén elkezdtük, abból mindig csináltunk egyet-egyet, ha olyan helyen voltunk.

2020. dec. 12. 09:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
30%

Dekoncentáltság ellen te tudod, hogy mivel tudsz küzdeni. Az biztos, hogy kerüld a stresszt és az alváshiányt.

Valakinek a rágó, valakinek a kávé/energiaital segít, ezt csak te tudhatod.

2020. dec. 12. 09:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
30%

Parkolás nekem az elején volt, rutinpályán. Olyan 10. óra körül. Megfordulások nekem is majdnem a legelejétől, azóta is mindig csináltuk, ha olyan helyen voltunk.

A koncentrálás... hát nekem az nagyon sokára jött össze, az első 20-25 órában kb azt nem tudtam, hol vagyok :(. Egyszerűen túl sok felé kellett figyelni (autó kezelése, forgalom), és nem ment, mert bestresszeltem. Aztán kicsit jobb lett, de mindig volt valami komoly hibám, figyelmetlenségem. 50. óra körül kezdtem úgy érezni, hogy nagyjából uralom a helyzetet. De én nagyon béna vagyok, másnak sokkal gyorsabban, könnyebben megy ez. 16 óra után szerintem teljesen rendben van, hogy nem megy még tökéletesen. Legyél nyugodt, ne stresszelj, rágó, csoki is segíthet.

2020. dec. 12. 10:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
51%

Teljesen normális jelenség még ennyi gyakorlás után, ami a valójában nem sok, alapvető tévedés, hogy a 30. órában már vizsgázni kell... az a kötelező minimum óraszám (pontosabban 29), amivel már lehetséges a forgalmi vizsga, de egy átlagos tanulónak 45-50 óra gyakorlás is szükséges hozzá.

A dekoncentráltság valószínűleg onnan ered, hogy idegileg még gyorsan kifáradsz, és képtelen vagy több felé figyelni.

Ez sokszor mérhető úgy is, hogy a gyakorlás elején még elég jól megy a feladatok végrehajtása, aztán jönnek sorban a hibák, amire még rákontráz az is, hogy ideges leszel , ami további koncentráció vesztést okoz.

Vezetés gyakorolni kipihenten kell(ene) menni, ami már alapból lehet probléma, iskola, munka után általában nem kipihent az ember.

Kifelé koncentrálni csak az után lesz képes a tanuló, miután a belső dolgokra (sebességváltó, pedálok, kezelése, stb) nem kell külön figyelmet fordítani - ezen csak a gyakorlás segít, erre elméletben készülni nem lehet "érezni" kell az autót.

Gyakorlás előtt ihatsz valami figyelem serkentőt, kávét, vagy energiai italt, de fontos, hogy hidd el róla, hogy használ...

Gyógyszert semmiképpen nem ajánlok, de vitaminokat, ásványi anyagokat, gyógyteákat nyugodtan, csak legyél tisztában azzal, hogy azoknak 2-3 hetes rendszeres szedés után van hatásuk, és azokat sem kell túlzásba vinni, a gyakorlást semmivel nem lehet helyettesíteni.


Az oktatókra van bízva, hogy a tanmenetet hogyan építik fel, a lényeg, hogy az abban leírtakat végig kell venni, bár még ott is előfordulhatnak csúsztatások, pl a nyáron tanulóknál az éjszakai vezetés kimarad, vagy a lakott terülten kívüli közlekedést nem mutatják meg a gyakorlatban (tegyük hozzá, azt valóban csak megmutatni kell)

Tehát az oktatók különböző módszerekkel oktathatnak, ami függhet a tanuló képességeitől is.

Vannak, akik rutinpályán kezdenek, de az utóbbi években inkább az a jellemző, hogy kint, a forgalomban kezdődik a tanítás.

Van olyan oktató, akiknél pl az egyenrangú útkereszteződések "jobbkezes helyzetek" már az oktatás elején sorra kerülnek, a másik meg azt mondja, hogy azt akkor tanuljuk, amikor már képes a tanuló kifelé koncentrálni (a tanulás utolsó harmadában)

Ugyanez igaz a parkolásokra is, a legtöbb oktatónál a parkolások az utolsó leckék, ami nem azt jelenti, hogy addig egyszer sem fog a tanuló beállni parkoló helyekre, csak akkor még nem követelmény.

Parkolásoknál is feltétel, hogy tudjon a tanuló kifelé koncentrálni, ha a pedálokkal, sebességváltóval, kormánnyal birkózik, nehéz lesz két autó közé jól beállni. (párhuzamosan, jobbra előre, padka mellé állás egy jóval korábbi lecke, az a szabályosan végre hajtott megállások gyakorlása lesz)

2020. dec. 12. 10:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Köszi minden infót.
2020. dec. 12. 10:51

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!