Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Visszaváltás, megállás autóval...

Visszaváltás, megállás autóval hogyan?

Figyelt kérdés

Ha mondjuk 5ösben megyek és jön egy kanyar, akkor megfékezem a kellő sebességre, válthatok rögtön kettest?

Vagy, ha meg kell állnom pl. lámpánál akkor rakhatom üresbe? Nem kell visszaváltogatni?


Illetve ha lassan lehet csak csordogálni pl dugóban azt hogy oldjatok meg? Kuplunggal egyesben?


Koszonom


2021. márc. 3. 00:12
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
100%

1. Persze, ha olyan a szituáció, hogy nagyobb lassítás van, akkor kell is. Meg kell választani mindig a sebességhez a megfelelő fordulatszámot. Szóval, ha mész 90-nel, és kell mondjuk egy nagyot fékezni egy nagy kanyar miatt, és lelassulsz mondjuk 30-ra, akkor simán visszahúzhatod 5-ből 2-be. Persze kuplunggal (nem tudom, mennyire vagy a vezetéssel, csak azért írtam). Ha viszont nem olyan intenzív a lassulás, akkor csinálhatod azt is, hogy 5-ből 4-be, majd 4-3, 3-2, ezt ki kell tapasztalni.


2. Lámpánál ugyan ez. Lelassítasz, Megállsz, kirakod üresbe, aztán ha piros-sárga van, akkor kapcsolhatod az 1-est, és lehet indulni.


3. Dugóban 1-es, max 2, amikor csordogálás van.

2021. márc. 3. 00:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
100%

Ha 5-ösben mész, akkor nagyon ritkán jön olyan kanyar, amihez 2-be kell váltanod.


A kezdő vezetők félnek a váltótól, aztán a legtöbb embernél ez úgy marad.

Ha 70-nel mész és pirosra vált előtted a lámpa és alig tudsz megállni a kereszteződés előtt, akkor úgyis beletaposol a fékbe.

Amikor viszont csak lassítani kell, bővel elég visszakapcsolni egyet, majd szépen elvenni a gázt.


Dugó: Van olyna dugó, ahol 4 métereket lehet haladni és van olyan, ahol folyamatosan, de lassan. Ha megmozdítod az autót, az a leglább 1000 kg sokáig fog mozogni. Felesleges nagyon gyorsítani, mert akkor úgyis bele kell majd taposni a fékbe.

2021. márc. 3. 01:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
100%

Nem kell sorrendben váltogatni, bármikor "kihagyhatsz" fokozatokat, magyarul bármelyik fokozatból bármelyikbe válthatsz. A lényeg, hogy ne válts olyan kis fokozatba, hogy túlpörögjön a motor.


Attól függ, pontosan hogyan mozog a kocsisor. De legtöbbször úgy szoktam, hogy egyesben megmoccantom az autót, majd kuplung-üres és gurulok.

2021. márc. 3. 01:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
64%

#2 "Ha 5-ösben mész, akkor nagyon ritkán jön olyan kanyar, amihez 2-be kell váltanod."


Városban a kanyarok 95%-a ilyen, nem tudom te hol élsz.

2021. márc. 3. 05:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
100%

5osbol valthatsz rogton 2esbe is akar, nem kell 3gyesevel visszavaltogatni.

Viszont ha lampa jon, nem szabad uresbe becsurogni, mert az vizsgan figyelik, es vagy hibapont, vagy bukas. Nem emlekszem mar.Pirosnal viszont a varakozaskor uresbe kell tenni, es feket nyomni.

Csordogalas, meg attol a csordogalok sebessegetol fugg, 1esbe vagy csak kuplung, de inkabb kuplung+kis gaz.

Oktatodat is kerdezheted, azert van ott, ezeket is megkerdezheted azert fizetsz

2021. márc. 3. 05:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
12%

Szia


Szinkrongyűrűknek nem tesz jót ha sebességeket hagysz ki, mindig illik fokozatosan vissza váltani, 5-ből 4-be, 4ből 3ba, 3ból 2be stb.

5-ből 3ba bírja jobban a manuál váltó a toronycsapágyak miatt de azt sem javaslomhosszú távon

2021. márc. 3. 06:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
100%

6-os válaszát xard le 🌳szságokat ír. A toronycsapágynak mi a halál köze lenne ahhoz hogy hanyadikba váltasz?

A szinkrongyűrűknek sem tesz rosszat. Mikor 5.-ben mész, nyílvánvaló hogy csak a kanyar előtt egy kicsivel kapcsolsz a sebességhez mérten megfelelő fokozatba.... ugyanolyan "terhelést" kap mint általában.

6-os, a kuplung kopik elindulásnál... Inkább lökd meg a kocsit, s csak aztán enged rá a kuplungot jó? Hamár ennyire félted a kopó alkatrészeket (alaptalanul is)....

2021. márc. 3. 09:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 A kérdező kommentje:

Koszonom szepen a válaszokat !


És, ha megyek, meglátom hogy piros a lámpa, akkor kinyomott kuplunggal gurulok addig, majd fékezem lámpához közeledve- ez így helyes?


Illetve kanyar előtt: megyek, megfékezem a kellő sebességre, benyom kuplung, váltás kettesbe, kanyar közepe felé engedem a kuplungot, kifelé a kanyarban kis gaz- ez így helyes?


Köszönöm!

2021. márc. 3. 10:26
 9/13 anonim ***** válasza:
66%
5os vaalszban leirtam,hogy nem szabad kinyomott kuplunggal megkozeliteni se lamptat se kersztezodest, se korforgalmat.. irtam hogy buktato tenyezo..
2021. márc. 3. 10:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 A kérdező kommentje:
Nem kuplung+fékkel kell közelíteni a lámpát/kereszteződést?
2021. márc. 3. 10:35
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!