Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Ha repülővel utazik valaki,...

Ha repülővel utazik valaki, akkor miért kell repülő üzemmódba tenni a telefont? És mièrt van a poggyászokkal kapcsolatban méret- és súlyhatár?

Figyelt kérdés

2023. máj. 23. 04:23
 1/4 anonim ***** válasza:
100%
Repülő üzemmódban kikapcsolod a telefon rádió frekvenciás kibocsájtását, vételét ami zavart, téves müködést okozhat a repülőgép érzékeny müszereiben. Ha például 50 utas vacakol a telójával mondjuk 1000m magasan vagy fel/leszállásközben, akkor a r.f.
2023. máj. 23. 04:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
100%

térerő miatt zavart műszerek téves adatszoláltatása balesethez vezethet.

Méret és súlyhatár azért van, hogy beférjen a kabin csomagtartójába a poggyász, feladott csomagnál pedig ne legyen túlterhelt a gép, tehát számítható legyen a repülés alatti várható összsúly. Ezek a gépek sokszor visznek egyéb (p.l.) postai küldeményeket is, nem kevés díjért. Ezért feláras vagy nem engedik fel a plusz súlyt. Vagy kő keményen kifizettetik veled a súlytöbbletet.

2023. máj. 23. 04:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
100%

Manapság már kicsit mások a motivációk.

Poggyász: fizessél, ha többet akarsz vinni, #2 nagyon jól leírta, én azt is támogatom, hogy a feladott poggyász drága, én megoldok mindent két hátizsákkal, ne az én jegyem legyen drágább, mert más nem tud pakolni. Ha kiderülne, hogy sokkal többet elbír a gép, mindenki ész nélkül felcuccolna, drágább lenne az út (üzemanyag).


Telefon: amilyen frekvenciatartományban a repülők rendszerei, állomásokkal való kommunikáció folyik, az nagyon régóta csak az övék, és olyan technológia, olyan moduláció, ami nagyon jól ellenáll a legtöbb zavarnak. A telefonnal az a baj, hogy hiába működne pl. a 4G adott sávban, aminek köze nincs a repülőhöz, olcsó kínai készülék egy csomó más frekvencián kiad olyan zavart, ami problémás - persze ezek _elvileg_ valamilyen szint alatt vannak, ha már piacra dobták, de főleg a mai "félévente egy új modell" dömpingben ezekben nem lehet annyira megbízni. Egyetemen egy Blackberryt szedtünk szét, és vizsgáltuk az antennáját, ugye a telefonokat már úgy gyártják, hogy hamarabb van meg a csilivili dizájn, aztán belepakolnak mindent, ami belefér, de nem az igényes műszaki tervezés a prioritás. Az említett Blackberry antennája a beérkező teljesítmény 50%-át visszaverte, szétszórta, elpazarolta. Már egy alapszakos villamosmérnöknek ha antennatervezés a féléves projektje, akkor kaphat kettest, ha az elpazarolt energia nem nagyobb 10%-nál. Na, az ilyen igénytelen készülékek miatt kell még mindig kikapcsolni a telefonokat. Meg ami a nyomósabb indok, ha mindenki a telefonját nyomogatná, telefonálna, az baromira irritáló lenne az utastérben, és senki nem figyelne a légiutas-kísérőkre, úgyhogy egyszerűbb ilyen ovis ráparancsolással megelőzni a káoszt.

2023. máj. 23. 06:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
100%

A súlyhatárhoz: A felszállási konfigurációhoz pontosan ismerni kell a teljes tömeget. Ennek van egy felső határa is, amelynél semmiképpen sem lehet több. De másképpen kell beállítani ugyanazt a gépet fele üzemanyaggal, 20 utassal, csomagok nélkül, mint teli tankkal, 300 utassal, csomagokkal.

Elvileg le lehetne mérlegelni az utasokat is, csak az az elképzelés, hogy rosszul veszi ki magát, kellemetlen az embereknek. Ezért van egy standard, férfi, nő, gyermek átlag súlya. Ezt össze kell adni. A csomagoknál egyszerűbb egy max tömeget meghatározni, ami belefér az árba. Ha valakinek több cucca van, fizessen érte. A méretkorlát azért van, mert nem lehet elhelyezni a nagyokat.

Picit bizonytalan vagyok a csomagok tömegét illetően. Ugyanis volt olyan végzetes légi baleset, ahol a számításokat ugyan elvégezték a standard szerint, csak éppen az összes utas nagydarab katona volt. Eleve nehezebbek voltak, mint amennyi a táblázat szerinti tömeg.

2023. máj. 23. 07:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!