Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » A nagybátyámra vagy a szüleimr...

A nagybátyámra vagy a szüleimre hallgassak? Első sorban repülésben járatos emberek (pl. pilóták), illetve az ő rokonaik, ismerőseik véleménye érdekel, de minden hasznos választ köszönettel fogadok. (Utasszállító pilóta karrier)

Figyelt kérdés

Előre is elnézést, egy kisregényt fogok írni. :)

Óvodás korom óta pilóta akartam lenni, gyűjtöttem a repülőgép-modelleket, repülőnapokra ráncigáltam el a családom, satöbbi. Egy pilóta rokonom van (a nagybátyám, a B737-est, A320-ast, A330-ast repüli, jelenleg Cessna-val oktat Németországban).

15 évesen nyáron megcsináltattam az orvosi alkalmasságit és még az év szeptemberében jelentkeztem az egyik repülőklubba vitorlázórepülő-növendéknek. (Hogy melyikbe szándékosan nem írom le.)

Akkoriban éltem a lázadó korszakomat, hosszú haj, Tankcsapdás póló, bőrdzsseki-így mentem nagy vagányan beiratkozni és pár fejesre a klubban (Ügyvezető Elnök, Vitorlázó Szakosztályvezető, néhány oktató), nem tettem túl jó benyomást. Ez később visszaköszönt, szerettek kiszúrni velem, rengeteg napon nem ülhettem be a Góbéba rengeteg mondvacsinált indokkal. (Bent van a hangár hátuljában, nincs kedvünk kivenni onnan, stb.)

Egy egész év eltelt és csak pár felszállásom volt, a B vizsgám sem lett meg. Télen az apám bement és az asztalra csapott, hogy a pénzt persze elkérték és alig repülhettem.

A következő évben ennek meg is lett a böjtje. Engedtek repülni rendesen, csak épp rendszeresen kiszúrtak velem a földön, naponta többször leordítottak, ja és egy olyan oktatót osztottak be mellém, aki mindenbe belekötött (az Ügyvezető Elnök egyik országos cimboráját). Vicces volt, amikor egy másik reptéren jártam az országban (más okból) és utasként befizettem egy sétareplésre Góbéval, majd fönt megmutattam az engem vivő oktatónak, hogy van növendék-szakszóm. Abban a pillanatban átadta a kormányt, majd azt mondta abszolút átlagos kezdő pilóta vagyok, sem egy Besenyei Péter, seme gy olyan, aki inkább maradjon a földön. Legalább meggyőződhettem róla, hogy igazak a "hangári pletykák" és engem csak ki akarnak utálni a klubból. Kegyelemdöfésként megállapították rólam, hogy az új szemüvegem már erősebb lesz az utasszállítókon megengedett maximálisnál.

Így két év után, száz felszállással a hátam mögött, B vizsga nélkül kiléptem a klubból és lemondtam a repülésről egy életre.


Ennek két éve, azóta rengeteg foglalkozás megfordult a fejemben az OKJ-s hegesztőtől, az orvosig minden. (A jegyeim nem rosszak.) De egy sem maradt meg tartósan a fejemben és nyakamon a felvételi...

Két héttel ezelőtt jöttem rá, hogy én valójában lemondtam arról, amit mindig is szerettem volna.


A nagybátyám a következő javaslatot tette: menjek el légiutas-kísérő tanfolyamra, az aránylag nem túl drága. (OKJ-ben ~20.000 Ft/hó) és helyezkedjek el Steward-ként. Legalább a repülés belső világát is megtanulom akkor valamelyest. Ott nem rossz a fizetés, meg tudom belőle műtetni a szememet, majd kezdjek bele egy motoros-repülő PPL tanfolyamba, utaskísérői fizetésből nem elérhetetlen. Gyűjtsem a repült órákat mind kisgépen pilótaként, mind utaskísérőként, majd ha lesz pénzem újra és elegendő repült órám végezzem el a CPL-t (kereskedelmi pilóta engedély). Azzal már bekerülhetek egy utasszállítón az első ülésbe :)

Mindez 5-10 év lenne.

A szüleim viszont azt mondják ilyen jó jegyekkel egyetemre kéne mennem és hanyagolni a repülést, aztán majd diplomás jól fizetett emberként venni pl. egy sárkányrepülőt.


Az orvosi alkalmasságim még egy évig érvényes, ugyanolyan alkalmassági kell a virolázórepülőnek és az utaskísérőnek egyaránt.


2012. jan. 14. 15:59
 1/8 bánomisén ***** válasza:
Ne add fel az álmaid. Ha repülni akarsz, repülj.
2012. jan. 14. 16:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Lehet h, rosszul tudom .de az u.száll. pilótának nem kell 1 műszaki diploma?
2012. jan. 14. 16:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
Szerintem is repülj, ha valami mást választasz egy életen át utálni fogod.
2012. jan. 14. 16:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
ha már ilyen közel kerültél az álmodhoz akkor tedd le a jogsit és járj másik klubba (nyilván a pénz nem akadály), ha nem Budakeszi akkor járj Dunakeszire, vagy fordítva, végül is nem olyan nagy távolság. Ha világ életedben ezt akartad csinálni akkor ne is foglalkozz mással valahogy csináld végig ezt.
2012. jan. 14. 18:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
Hallgass nagybátyádra. Ha nem jön össze, hát nem jön össze, de legalább megpróbáltad. Ha lemondasz róla, azt viszont örökké bánni fogod.
2012. jan. 14. 19:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%

Az én véleményem a következő:

PPL: 1.5-2 milla, bár lehet már több

CPL: nem tudom pontosan hány repült óra kell hozzá, számoljunk mondjuk 100-al (100*20e = 2 milla)


Szerintem CPL önmagában még nem elég (bár ebben nem vagyok biztos, utána kéne járni), kell oda NVFR meg IFR is, sőt talán még multi engine is. Mindegy, mondjuk hogy számoljunk erre is 2 millát.


Tehát össz. kb 6 millánál tartunk és még nagyon nagyon jószívűen számoltam, mindenhol minimális költségekkel.


Amennyire én tudom most feltétel a műszaki felsőfokú végzettség, vagy folyamatban levő tanulmányok (nyílván első év nem számít, mondjuk folyamatban levő 3-4. év).


Kérdés hogy hol akarsz elhelyezkedni. Külföldön ilyen végzettségekkel már talán lesz lehetőséged, bár kérdés hogy miért vennének fel bárhol is egy külföldit, amikor vannak hazai pilótáik is... Itthon (jelenleg) nehezebb, mert sok a pilóta, kevés a hely. Bár ha csődbe viszik a malévot akkor azért elég sokminden fog változni, át fog rendeződni a piac. Viszont mire végzel, az 5-10 év, rengeteg idő.


Azt kell igazából mérlegelni, hogy mennyire akarod komolyan? Ha komolyan akarod, akkor mindent erre kell rááldozni, másképp nem fog menni. Annak idején komolyan gondoltam én is a pilótaságon, de nem ebbe az irányba mentem, informatikus lettem. Néha kicsit bánom, de annyira már nem. Havonta 1-2* felvitetem magamat fél órára, kiélem a függőséget és ennyi. Nem fogok (nem is tudnám miből) milliókat úgy beruházni valamibe, hogy utána a végkimenetel kétséges. Persze én sosem gondolkoztam külföldön, de az itthoni lehetőségek ténleg szűkösek.


Ha pedig eljutsz a CPL-ig, és nem jutsz be nagy légihez, elvileg a CPL-el dolgozhatsz kis cégeknek. Elvileg! Sok a fóka, kevés a hal, az embereknek nincs 30-40 rugójuk arra, hogy csak úgy elrepkedjék (főleg a mai helyzetben). Max. néhányszor az életben, de nem havi szinten. Ez meg is látszik a forgalmon... Nézd meg a kuponos oldalakat, hetente van valami repülős kedvezmény. Nem véletlenül. Nincs utas, minden repülős cégnek csak a pénze áll benne, legalább azt vissza akarják hozni.


Szóval ha nagyon komolyan gondolod és külföld akkor vágj bele, ha itthon maradnál, nagyon gondold meg! Azt is elemezd ténleg képes lennél-e naponta repülni, egy idő után ugyanis már unalmassá válik. Pláne a nagy gép, ahol nem te vezetsz. Esetleg menj el az egyik ilyen szimulátor központba (van több is, én a high fly-ban voltam) és próbáld ki milyen egy nagy gépet vezetni. Az igazat megvallva nekem a cessna és a falke után kicsit csalódás volt. Ténleg nem te vezetsz, tök más nagy gépet vezetni.


A család és a nagygépes repülés nem éppen össze egyeztethető (sokat vagy távol, sok túlóra, össze vissza jársz dolgozni, ha hirtelen behívnak menni kell, stb..). Ezt is vedd figyelembe!

2012. jan. 14. 23:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim válasza:
6/6 Teljesen igazad van. Sajnos a Malévhoz bekerülni kihalásos alapon megy, külföldi légitársaságok pedig a honfitársaikat részesítik előnyben. Én is nagyon szerettem volna pilóta lenni, de én is ezeket mérlegelve tettem le róla. Mindenesetre ha belevágsz sok szerencsét és sikert kívánok neked!
2012. jan. 15. 15:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Na igen, ez az, ami a magyar klubrepülésből hiányzik, a professzionalizmus. Ha az ügyfél fizet ÉS megvannak a képességei ÉS megfelel a feltételeknek, kiképezzük. Akár hosszú a haja, akár kopasz, akár Tankcsapdás póló van rajta, akár rózsaszín. Pofára megy minden, látszik, hogy milyen állapotok is vannak a klubokban.


Egy Oxford Academy-nél, vagy egy CAE-nál az ilyen hozzáállás ELKÉPZELHETETLEN. Van szűrő előtte (orvosi+pszichológiai), ha megfelelsz, akkor fizethetsz (vagy adnak banki papírt, amivel fel tudsz venni kölcsönt a képzésre), és utána végigcsinálnak neked mindent, akármilyen vagy, akárhonnan is jöttél.

2013. márc. 15. 13:06
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!