Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Ha kategórián belül benzinesre...

Ha kategórián belül benzinesre teszek diesel váltót mennyivel nő a végsebessége az autónak? Illetve lesz e valamilyen Negatív változás.

Figyelt kérdés

2013. szept. 19. 10:16
 1/4 anonim ***** válasza:
Valószínűleg inkább csökkenni fog.
2013. szept. 19. 11:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
100%

Lesz negatív változás. Tudod, az autógyárakban, gépgyárakban (mert a váltók nagy részét újabban erre szakosodott gépgyárakban készítik) nem teljesen hülyék ülnek a tervezőasztaloknál. Igen, értem, a mérnök az mind idióta, nem ért semmihez, csak rajzol, bezzeg Jóska bá', a traktoros tudja, ő mondta, hogy dízel váltó kell az Astrára/Golfra/Focusra, azt' egyből menni fog kétszázat.

De mivel a közhiedelemmel ellentétben a mérnökök nem hülyék, ezért az ilyen furcsa házasítások általában nem sok jóra vezetnek. A dízelek alacsonyabb fordulatszámon működnek, mint a benzinesek, de nagyobb a nyomatékuk és alulról is jól húznak. Ezért aztán a váltó nagyobbat ejthet két fokozat közt, mert úgyis fel bírja magát küzdeni a dízelmotor a pincéből. A benzines viszont nem: annak sűrűbben lépcsőzött váltó kell, hogy ne kelljen folyton alapjáraton csörömpölnie.

Egyébként általában nem is szokott jó lenni a dízelmotor váltója a benzinmotorra: más méretű, formájú a kuplungharang. De ez apróság, tudom, a helyi szakik megoldják laposvassal meg pálcás hegesztővel. Illetve van még egy kis probléma: a dízelek váltója általában nem számottevően hosszabb áttételezésű, mint a benzineseké. Az utolsó fokozatok kb. ugyanolyan hosszúak mindkét motortípusnál, csak más a többi fokozat elosztása. A végáttétel viszont - a dízel alacsonyabb fordulatszáma és nagyobb nyomatéka miatt - hosszabb. Ha tehát meghagyod a benzinmotor differenciálművét, de beszereled a dízel váltóját, akkor valószínűleg nem lesz érdemben gyorsabb az autó, de nem nagyon tudod majd használni a váltófokozatok rossz kiosztása miatt.

2013. szept. 19. 11:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
Magyarán akkora a lépcső a dízel váltómű sebességfokozatai között, hogy minduntalan 4000-5000-ig ki kell pörgetni a motort, hogy aztán eggyel feljebb kapcsolva ne kezdjen erőlködni, dörmögni, rángatni, fuldokolni a benzines motor. Baromi gazdaságtalan lesz az üzemeltetése, egy plusz litert mindenképpen számolhatsz a fogyasztásra, de inkább kettőt vagy akár hármat is. Hegymenetben vagy megpakolva kínszenvedés lesz feljebb tornászni a fokozatokat. Mindezek mellett a kuplungszerkezet, és úgy ancuzammen az egész motor élettartama is jelentősen lerövidülhet az ilyesfajta műtéttől.
2013. szept. 19. 12:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:

Ok

Köszi mindenkinek.

2013. szept. 20. 09:51

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!