Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Mi ertelme van felkapcsolni a...

Mi ertelme van felkapcsolni a kodfenyszorokat meg nagyobb kodben is, ha meg azert par meterre ellehet latni, az elottem levot es a szembejovot pedig mar messzirol latni lehet?

Figyelt kérdés
az elso kodfenyszorok csak alul vilagitjak meg jobban az utat, tegat akkore kodben, ahol minimum meg 15-20 meterre ellehet latni, nincs sok ertelme, a szembejovot is csak jobban vakitjak. 5-10 meteres tavolsagnal segithet valamit, de ennel nagyobbnal nem erdemes bekapcsolni, tavolabbra nem lehett latni vele. a masik pedig a hatso kodlampa: ha meg fel km-rol is lehet latni az elottem levot, akkor mi ertelme van? a masik kedvencem meg az, hogy amikor mar kozel vagyok a seggehez, meg akkor sem kapcsolna ki, ha pedig villogok ra meg o van felhaborodva.
2013. dec. 29. 10:58
 1/9 anonim ***** válasza:
64%

Nagyon sokat számít az hogy észre lehessen venni ,és 10-20M féktáv különbségek miatt életek múlhatnak.

Szóval hidd el ,nem volt hülye aki kitalálta !!

Az más tészta hogy sok balf..z elfelejti lekapcsolni amikor már szükségtelen.

Még valami.

aki nem képes arra,hogy konkrétan NE BELE nézzen(fókusz) az erős fénybe,azzal nem sokat lehet mit kezdeni.

2013. dec. 29. 11:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
30%
A ködlámpák fényét határozottan messzebbről észre lehet venni, mint a helyzetjelzőt, így kulcsfontosságú lehet a balesetmegelőzésben ködös, esös időben. Azt pedig én nem látom, amikor előtted megyek, hogy neked be van-e kapcsolva a hátsó ködfényed, márpedig adott esetben nem szeretném, ha a mögötted érkező kamionos ne venné észre azt a kocsisort, amiben mindketten haladunk vagy épp állunk. Ha zavar, maradj le.
2013. dec. 29. 11:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
75%
Ha mennek előtted, akkor SEMMI értelme nincs a ködlámpának, csak fölöslegesen vakítod az előtted lévőt és ezzel a zavaró tényezővel inkább növeled a baleset esélyét (aki elöl megy az rosszabbul lát). A ködzárónak (hátsó ködlámpa) is csak addig van értelme, amíg valóban távolabbról észlelhető vagy. Ha már közvetlen mögötted vannak, annak sincs értelme, értelmes autós ilyenkor le is kapcsolja. Villogni szintén fölösleges két okból is: egyrészt ha előtte nincs senki, és elöl is van ködlámpája, akkor általában nem külön kapcsolható, másrészt aki megrögzött ködlámpást, azt úgysem fogod átnevelni. Amikor meg olyankor használja valaki a ködlámpát, amikor szinte nincs is köd, akkor azt szoktam mondani, hogy biztos "odabent" van köd. A kis buksijában.
2013. dec. 29. 11:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
57%
Bocs, de ha megy egy autó ködfénnyel és mögötte még egy ködzáró nélkül, akkor jó eséllyel az elöl haladó lesz könnyebben észlelhető távolról, hacsak nem fél centire követi a hátsó az elsőt. Olyankor nem kapcsolom le, a hátsó ködös nem vakít elviselhetetlenül, ha nem nézel közvetlenül bele. Az első az más tészta, az valóban zavaró lehet, le is maradok kicsit, hogy durvàn ne vakítsak. A hátsót viszont csak akkor kapcsolom le ködben, ha már hárman-négyen vonatozunk, mert olyankor már nem fenyeget veszély hátulról.
2013. dec. 29. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
69%

"a masik pedig a hatso kodlampa: ha meg fel km-rol is lehet latni az elottem levot, akkor mi ertelme van? a masik kedvencem meg az, hogy amikor mar kozel vagyok a seggehez, meg akkor sem kapcsolna ki, ha pedig villogok ra meg o van felhaborodva."


Ezzel tökéletesen egyetértek! De sajnos a ködlámpa virtuózokat nem tudod meggyőzni, egyszerűen nem hiszik el, hogy ha ők látnak előre több száz méterre, akkor őket is látják, csak szajkózzák a jobban látszom dumát, miközben araszolnak a kormányt szorítva!


"Akit zavar, maradjon le!"


Na persze, csak előzésre felkészüléskor mögéd kell állni, de mire megelőzlek kiég a retinám!


Azt már szinte nem is érdemes megemlítenem, hogy az utóbbi 27 év alatt csak néhány olyan alkalom volt, amikor ingert éreztem bekapcsolni a ködzárófényt, de akkor nem egy kis pára, hanem rendes köd volt!

:(

2013. dec. 29. 23:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
Sok okosság. Volt úgy hogy világitást lekapcsolva ,a fülke belső világitásával mentem,igy láttam valamit.5-10meter a ködlámpával akkor már csúcs. Mert ugye a ködlámpa helyzete is nagyon lényeges, minél lentebb. Mert sok esetben a föld közvetlen közelében nem olyan sűrű ,igy az ott lévő lámpa egy kis teret enged látni.
2014. jan. 1. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 Beviz Elek ***** válasza:
100%

Mi értelme háborogni?


2 hete 700km-t vezettem le szinte végig ködben. Egyszer sem vakított meg a másik lámpája, hiába kapcsolgatták össze-vissza.


Egyszerüen nem a lámpákat nézem. Egy dolog zavar, ha valaki úgy felejti a hátsót

2014. jan. 1. 23:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Maximálisan igazad van. Nem kell felkapcsolni, hiszen elég ha a szembejövőé világit, igy meg látod őt. De Ő is meglát téged?
2014. jan. 17. 09:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:
az eszrevetelhez semmi koze az elso kofenynek, attol meg nem fognak jobban eszre venni a szembe jovok. az elso kodfeny csak az ut aljat vilagitja meg, de nem vilagit erosebben vagy tavolabbra mint a tompitott.
2014. jan. 17. 16:58

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!