Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Miért tart legtöbb vasúti...

Miért tart legtöbb vasúti átjárónál több percig a piros fényjelzés?

Figyelt kérdés

Annyit akarok ezzel mondani hogy már nagyon régóta észrevettem és piszkálja a csőrömet az amikor ugye pirosat kapok a vasúti átjárónál, leengedik a sorompót akkor több percen át kell várni mire elhúz a vonat, felengedik és mehetünk tovább.

Sokszor van az hogy piros jelzés van sok türelmetlen autós ott mérgelődik, mire elhúz a vonat. Nem is értem miért nem úgy állítják be ezeket hogy piros jelzés, sorompó lehúz és 10 másodperc után elhalad a vonat így maximum fél perc alatt lezajlana az egész elejétől a legvégéig mire ismét szabad a pálya. Ha a sok autós látja hogy piros és engedik le a sorompót csak megáll mire odaér a vonat. De sokszor láttam olyat is hogy nagy autó sor feltorlódik és a vonat még a szomszéd településen van és legalább 5-6 perc mire újra szabad lesz a pálya. Főleg most a nyári melegbe is ugye nem minden autóba van klíma ott is a tűző napon kell állni és várni mire elhúz a vonat.

Ezzel kapcsolatban már kérdeztem egy MÁV-nál dolgozó ismerőst miét van így, de konkrétan nem tudtam megmondani mert ez nem az ő hatásköre, de mondta hogy majd megpróbálja kideríteni, mert őt is idegesíti ez a dolog, csak ő az a fajta aki beletörődik mindenbe...


2017. jún. 23. 23:57
 1/3 anonim ***** válasza:
49%

Ezt a pár percet nehezemre esik elhinni... nem azt mondom, hogy nem fordul elő, de az érzékelők úgy vannak, hogy az átjáró elött 45 mp-re (adott szakaszona megengedett legnagyobb sebesség szerint) kezd pirosra váltani, vonat elhaladása után 15 mp-re újra a fehér jelzés....

Így emlékszek rá.... de ha nagyon pontos választ akarsz, van a youtubon a közdoku filmek... abban biztos bent van.

2017. jún. 24. 00:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
2017. jún. 24. 00:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:
100%

Biztos, hogy a legtöbb útátjárónál nincs ilyen! Állomási sorompóknál történik az, hogy a vonat megkapja a vágányutat, de kijárati jelzőt csak akkor lehet állítani ha a sorompó le van zárva. A vonat bejár az állomásra, megáll, az utasok tökölődnek a le- és felszállással.

Addig az autósok várnak a sorompónál.


Nyílt vonali automata sorompók esetében 700-1200 méter távolságban van "behatási pont" ami zárja a sorompót. Ezt a távolságot (legyen most 1200 m) egy 60-nal haladó tehervonat 2 perc alatt teszi meg, de egy gyorsvonatnak elég 1 perc, és ebben az időben már benne van az elővillogás és a csapórúd zárása is.

2017. jún. 24. 10:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!