Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal Belépés/Regisztráció Egy véletlen kérdés Facebook






Kategória: Közlekedés » Egyéb kérdések

A kérdés

A mozdonyvezető honnan tudja, hogy jó vágányon van-e?

Laikusként kérdezem, ne röhögjetek ki!


Szóval ha kétvágányos a vonal, akkor honnan tudja biztosan, hogy a váltónál a jó vágányra érkezett-e? A váltót úgy tudom, hogy nem ő kezeli. Mi van ha elfelejtik átállítani a váltót és rossz oldalra érkezik?


Az állomásnál, ahol van 10 vágány is akár és 4-5 váltó is, akkor honnan tudja, hogy melyik váltó után hova kell érkeznie és honnan tudja, hogy tényleg jó helyre érkezett-e?



Keress kérdéseket hasonló témákban: mozdony, mozdonyvezető, váltó, vágány, vonat

 2018. aug. 18. 15:54  Privát üzenet  

A válaszok
1 2
Többvágányú pályán alapból megvan szabva, hogy melyik irányba melyik vágányon van a közlekedés, ha ettől eltérés van azt írásban adják a mozdonyvezetőnek is, hogy valamiért a helytelen vágányon fog közlekedni, szóval ha iylet nem kapott és nem a jó vágányon megy akkor már alapból feltűnik, hogy gond van.

A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 69%-ban hasznos válaszokat ad.
# 1/12Időpont 2018. aug. 18. 17:07 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
A kérdező kommentje:

Értem és mi van az állomásokkal, ahol van 10 vágány és mondjuk a 6-os vágányon várják az utasok a vonatot, de rosszul áll a váltó? A mozdonyvezetőnek fejből kell tudnia, hogy mikor melyik állomáson hova kell beállnia vagy valamilyen papír előtte, amiből látja? Ha rossz vágányra viszi a váltó, akkor mit kell csinálnia? Visszatolat és kimegy kézzel átállítani?

# 2/12Időpont 2018. aug. 18. 17:17 Privát üzenet
Erre a részre pedig a biztosítóberendezések dolga, hogy " figyeljen ". A lényege annyi, hogy úgy van megtervezve, hogy papíron, illetve 99%-ban gyakorlatban foglalt vágányra véletlenül nem elhet hozni szerelványt illetve a vezér a jelzőket látja, hogy szabad-e számára apálya.

A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 69%-ban hasznos válaszokat ad.
# 3/12Időpont 2018. aug. 18. 17:25 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
A kérdező kommentje:

Azt értem hogy ha foglalt a vágány akkor a biztosító berendezés letiltja, de egy állomáson simán lehet akár mind a 10 vágány is szabad, ha éppen nincsen vonat az állomáson. Ilyenkor ha jól gondolom, akkor csak a vezéren múlik, hogy jól állítja-e be a váltókat. Te erre állítod azt ha jól értem, hogy a mozdonyvezetőnek nem is kell képben lennie, mert 99%-ban nem történik hiba és elég ha csak vakon áthalad a váltókon?

# 4/12Időpont 2018. aug. 18. 17:49 Privát üzenet
Nem. A mozdonyvezető nem állít vàltókat. Azt a forgalmi szolgálat bizonyos dolgozói (főleg forgalmi szolgálattevők, forgalmisták) hatàrozzàk meg, merre álljon a váltó. A váltó állásától (is) függ, milyen jelzést kap a vonat vezetője. Ő alapvetően a jelző jelzése alapján irányítja a vonatàt, egyedül a fent idézett helyes-helytelen vàgány felosztás ad támpontot, mert helytelen vágányon közlekedésről írásban értesítik.

A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 82%-ban hasznos válaszokat ad.
# 5/12Időpont 2018. aug. 18. 18:34 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Nem kell minden esetben értesíteni Írásbeli rendelkezésen a mozdonyvezetőt a helytelen vágányon való közlekedésről. Gyakorlatilag a helytelen vágányos menetek 90%-a abba az esetbe tartozik, amikor nem kell külön értesíteni (egyéni kijárati jelző vagy nyíltvonali bejárati jelző továbbhaladást engedélyező jelzése).


Az állomási vágányokhoz meg nem sok közünk van, megyünk, amerre állnak a vasak. A kulcsa az egésznek, hogy van-e kitérő irányban álló váltó, és az mennyivel járható, mert ez határozza meg a behaladás sebességét, erre pedig a bejárati jelző ad jelzést (maximális, 120 (nem használjuk), 80, 40).

Arra kell figyelnünk, hogy peron nélküli vágányra személyszállító vonattal ne haladjunk be. Ha elrontaná a forgalmi szolgálattevő, és ezt tapasztalnánk, akkor meg kell állni értekezni. Egyébként oda hoz be az állomási személyzet (vagy KÖFI-vonalakon a KÖFI-irányító), ahová akar, nekünk az a dolgunk, hogy a kapott jelzéseknek megfelelő sebességgel továbbítsuk a vonatot, és az előírt helyen megálljunk. Meg persze millióegy dolog, amire még figyelni kell, és észre kell venni, ha valami nem stimmel.



A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 84%-ban hasznos válaszokat ad.
# 6/12Időpont 2018. aug. 18. 20:40 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
A foglalt vágányra való bejáratásnak is megvannak a szabályai. A régebbi állomási biztberek sima jelzőkezeléssel is engednek foglaltra vonatot fogatni, tehát akár egy vagy két sárgával. Ilyenkor lehet kihasználni azt, amit az Utasítás enged, hogy 40 km/h-val bejárjunk foglalt vágányra. De a modernebb állomási biztberek általában csak hívóval engednek bevinni foglaltra. A szolgálati menetrendben van erre utaló jelzés. Általában az esti, végállomásra érkező vonatoknak szokták betenni a menetrendjükbe az F-betűt, mert olyankor egy vágányon több szerelvény is áll az éjjel, és foglaltra járnak be az utolsó vonatok.

A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 84%-ban hasznos válaszokat ad.
# 7/12Időpont 2018. aug. 18. 20:44 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Még annyit, hogy ezeket a váltókat ne úgy képzeld el, Kérdező, hogy egyessével állítgatják, aztán ha nem figyelnek, valamelyik nem jól áll. A biztosítóberendezés lényege, hogy tudja, hogy az adott menethez szükséges összes váltónak hogyan kell állnia. Ha minden váltó jól áll, csak akkor jelenhet meg a továbbhaladást engedélyező jelzéskép a mozdonyvezető előtt. Tehát vonatközlekedés során, ha jelzőkezeléssel jár be egy állomásra, vagy jár ki a nyílt vonalra onnan, akkor az összes váltó egészen biztosan jól fog állni.


Tolatásnál ott észnél kell lenni, mert ott nem minden berendezés tudja a lezárt vágányutas tolatást. Ott bármi előfordulhat, aláváltás, helytelenül álló váltó (ha nem figyel az ember, felvágja) stb.



A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 84%-ban hasznos válaszokat ad.
# 8/12Időpont 2018. aug. 18. 20:47 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
Nézz(olvass)utána a Szajoli vonatbalesetnek..ott rossz irányba állították a váltót a gyorvonat előtt...ott a mozdonyvezető észlelte a hibás állítást,ezért fékezés helyett padlógázt adott...mint utóbb kiderül, helyesen cselekedett..

A válasz 59%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 67%-ban hasznos válaszokat ad.
# 9/12Időpont 2018. szept. 1. 12:57 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

"ott a mozdonyvezető észlelte a hibás állítást,ezért fékezés helyett padlógázt adott...mint utóbb kiderül, helyesen cselekedett.."


Ekkora hülyeséget rég hallottam! :D :D :D



A válasz 85%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 84%-ban hasznos válaszokat ad.
# 10/12Időpont 2018. szept. 1. 16:02 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Értesítsünk róla, ha új válasz érkezik? Válasz küldése



Kapcsolódó kérdések
Hogyan lehetek a Szecheny-hegyi gyermekvasútnál allomásfőnök, vezető jegyvizsgáló vagy mozdonyvezető?
A mozdonyvezető milyen beosztásban dolgozik?
Mennyit keres valójában egy mozdonyvezető?
Hogyan lehetek a mávnál mozdonyvezető, mi kell hozzá? protekcionkívül. Mert az nincs. mik a elvárások, követelmények
A mozdonyokon miért jobb oldalt van a sofőrállás?
Tudtok olyan helyet Magyarországon, ahol van lehetőség élmény mozdonyvezetésre? Tavaly a meglepkéknél lehetett vásárolni, de már egy ideje nincs sajnos.

Kérdések a Közlekedés rovatbólKérdések az Egyéb kérdések rovatból








Minden jog fenntartva © 2019, www.gyakorikerdesek.hu | GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Kapcsolat: info (kukac) gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!