Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Hogyan lehet kiküszöbölni,...

Hogyan lehet kiküszöbölni, hogy a roller egyre alacsonyabb fedélzete ne essen be ennyire?

Figyelt kérdés

Van egy 20 cms kerekekkel rendelkező rollerem.

[link]

Városban használom, a mindennapi közlekedéshez. Újkorában a nagyobb járdahibák sem jelentettek gondot, de mostanában a kisebb repedések esetén is érintkezik az alja a betonnal. Egyre alacsonyabban van a roller alja, mikor ráállok, pedig bőven a súlyhatár alatt vagyok.

Hogyan lehetne orvosolni ezt? Esetleg valamilyen alkatrészt kell cserélni? Sajnos nem értek hozzá



2019. ápr. 10. 00:44
 1/4 anonim ***** válasza:
Lehet pár oka. Pl. a kerekek kopásával átmérőjük csökken, de valószínűbbnek tartom, hogy vagy a csuklópontnál elgyengült, kikopott, deformálódott, vagy a hátsó csapágyat tartó idomok hajlottak meg. Kiküszöbölni nem nagyon lehet, rollerbetegség, tisztelet a kivételnek. A kilazult szerkezetek esetleg cserélhetők, vagy -kialakításfüggően- után állíthatók lehetnek. Azt nem tudom, hol foglalkoznak ilyennel, vagy megéri-e.
2019. ápr. 11. 17:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 gungasam ***** válasza:

Ha az én rollerem lenne, megpróbálnám visszafelé kényszeríteni a fedélzetet(vasipari lakatos módszerek) és az után kellene gondoskodni nagy mértékű merevítésről azon az oldalán amely az út felöl esik. Ha a rollerem acélból van akkor ez hajlítással , hegesztéssel, szakműhelyben vagy jól felszerelt garázsműhelyben megoldható. Egyéb megoldás lehet a kerekek cseréje nagyobbra, de ebben az esetben is az álló felület alján a merevítésről feltétlenül gondoskodni kell. A merevítés olyan idom hozzáhegesztése (teljes hosszban!!)amely nem hajlamos görbülésre, mint a jelenlegi vékony lemez.

Például a két szélen 16x16-os szögvas vagy zártszelvény.

A hegesztéstől tönkremegy a a talplemez festése és esetleg kilágyul ha acélból van ami semmi gondot nem jelent merevítés után. A festést kerékpár-zománccal lehet helyrehozni.Két nagyobb kereket nehezebb keríteni ami pont oda megfelelő és drágább is mint visszahajlítani, amivel a tetején domború lesz. A visszahajlítás és merevítés az olcsóbb, gyorsabb. Feltételezem, hogy jelenleg az álló felület "gödrös" vagyis a visszahajlítást enyhén domborúra tervezném, ezzel a jármű középső szakasza az úthibáktól magasabbra kerülne. Elképzelhető olyan javítás amelynél megbontják a roller szerkezetét és rövidebbre veszik a fedélzetet tartó első ferde tartót, amitől magasabbra kerül a fedélzet eleje, lejtős lesz hátrafelé. Mindenképpen lakatos kell a rollerhez!!

2019. ápr. 29. 08:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 gungasam ***** válasza:
Mellékesen jegyzem meg, hogy nekem fából volt a rollerem, két szál deszka egy acél csuklóval. Ugyan összecsukni nem lehetett de soha el nem romlott.
2019. ápr. 29. 08:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
Nekem a csuklópontnál kopott ki még régen a rollerem. Vettem bele 10-es menetes szárat és jó nagy alátéteket. Összehúztam jó erősen és sosem volt vele baj.
2019. ápr. 29. 09:34
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!