Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Miért csinálják ezt? Szabályos...

Miért csinálják ezt? Szabályos ez így egyáltalán?

Figyelt kérdés

Adott egy 2x2 sávos gyorsforgalmi út. Egysávos körforgalomban végződik, így még a körforgalom előtt egybe olvad a két sáv, méghozzá a belső szűnik meg. Általában (legalábbis amikor én arra megyek) sokan vannak arra felé, főleg kamionok, így a külső sávban kialakul egy viszonylag hosszú sor. A belső szinte üres, de ha akár csak egy autó is megpróbál előre menni a belsőn, mindig akad egy önkéntes kamionos vagy kisteher, aki behúzódik félig a belsőbe, nehogy véletlen el lehessen mellette menni. Nem lenne egyszerűbb, ha haladna mindkét sor, és mindenki beengedne egy autót, majd menne? (Azt hiszem, ezt hívják zipzár-elvnek.) Miért csinálják? Miért kell parasztnak lenni?

Eddig még annyira nem is zavart, de ma amikor bementem a belsőbe, már majdnem a vége volt (kb. 50 méterrel előtte), egy kisteher szándékosan bevágott elém, de úgy, hogy satuznom kellett hogy ne verjem telibe. (Nem mentem gyorsan, 30-40 km/h lehetett.) Majd miután bejött elém, én kimentem a helyére a külsőbe, ő pedig leszorított, le kellett mennem a leállóba. Ezek után már kezd elegem lenni ebből az egészből, érdekelne ennek a "sávfoglalósdinak" a miértje. Valaki tudja esetleg?



2019. máj. 3. 20:55
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%
Normálisan a zipzár elvet kéne alkalmazni, úgy, hogy mindkét sávban haladjanak az autók addig, amíg a belső meg nem szűnik. De Magyarországon ezt nem lehet, mert a sok frusztrált ember az utakon éli ki magát, és nem bírják elviselni, ha valakit maguk elé kell engedniük.
2019. máj. 3. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
31%
A cipzár elv NEM azt jelenti, hogy egyesek a belsö sávban elöre mennek és a sor elején betolakodnak, hanem jóval korábban a megszünö sávból kihúzódnak a külsöbe!
2019. máj. 3. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
73%
Ezért alakulnak ki óriási dugók, mert pont attól való félelemben, hogy nem lesznek beengedve, senki nem meri használni az elfogyó sávot. Ilyen hely volt az átépítés előtt a pesti alsó rakpart északi vége.
2019. máj. 3. 21:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:
Nem is azt írtam hogy tolakodnak, hanem ha mondjuk a külső sáv fele a belsőben lenne, és mindenki csak egy autót enged maga elé a külsőben, akkor gyorsabban haladna a sor.
2019. máj. 3. 21:15
 5/11 anonim ***** válasza:
50%

Pedig a zipzár elnek az a lényege, hogy mindkét sávban áll a sor és egyesével engedik be egymást az elején.


Ez jól is működhetne, ha nem lennénk emberek. Két kamion + követési távolság a körforgalomnál az olyan 36-38 méter, ez 6 személyautó. Ha feltorlódik a sor akkor a külsőből csak az látszik, hogy sokkal gyorsabban megy a belső és ettől idővel mindenkinek eldurran az agya. Ha a belső sávban nem összefüggő tömött sort alkotnának, hanem darabra ugyanannyi jármű lenne ott is mint a külsőben akkor baromi jól menne a dolog, csak akkor a belső sávban 17 méteres követési távolságot kellene tartani. Na ilyet még ember nem látott a Földön :D

2019. máj. 3. 21:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
52%

Ha valaki még időben váltana sávot, még akár fékezéssel is beengedem.


Ha valaki viszont a 100 méteres kocsisor mellett megy el, hogy majd ő így előz, és egyszerre beengedik a legelején, felejtős, nem fogom beengedni, úgy, hogy én kivártam a sorom, ő meg soron kívül megy.

Jókat szoktam derülni, ha valaki "fedezi" a másik sávot, végül is valahol igaza van!

2019. máj. 3. 23:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
58%

ezért tart itt az ország

"dögöljön meg a szomszéd tehene is" mentalitás

2019. máj. 4. 00:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
88%

Aki a “sávot fedező” pàrtján áll, az még soha nem vezetett idegen helyen, ahol fogalmad sincs, hogy a belső sáv el fog fogyni és azért áll a külső? Én például meg nem mondom, hogy ilyen helyen valaki csak pofátlankodik vagy egyszerűen nem ismeri a helyet.


Erős teherforgalomban nyilván nehèzkes a cipzárelv tartása, de egymás segítésére kellene törekedni és nem veszélyeztetni, mint a kisteheres tette.

2019. máj. 4. 05:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
73%

Azért csinálják, mert a valóságban a zipzár elv nem működik, nem tartja be senki.

A kamion meg lassú, kicsi a gyorsulása így eléjük folyamatosan vágnak be a pofátlanabbak akkor is, ha egyet már ő beengedett. Így előáll az a fura helyzet, hogy megmaradó sáv feltorlódik, a megszűnőben meg lehet haladni.

Nézd meg az M0 tereléseket mostanában. Ott tökéletesen látszik ez.

2019. máj. 4. 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
69%
#8: Vannak előjelző táblák, általában nagyon jól ki lehet szúrni, hogy az aki nem ismeri a környéket és ki tolakszik. Előbbi az előjelzőnél lassít, indexel és keresi a lehetőséget. Utóbbi pedig, az előzőt még súrolva előretolakszik, még nagy gázzal, nagy fékkel érkezik a megszűnő sáv teljesen végére, ahol megpróbálja bedugni az orrát két kocsi közé. Mindezt sokszor már a forgalomtól elzárt területen (mert ott még egy pozíciót lehet nyerni)
2019. máj. 4. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!