Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Te hàny eves korig adnàd meg...

Te hàny eves korig adnàd meg a jogositvàny-meghosszabbìtàst?

Figyelt kérdés

Mondjuk egy 81 èves (F) eseteben?


Max 83 eves koràig?



2019. okt. 24. 12:27
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
21%
Semeddig.
2019. okt. 24. 12:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 A kérdező kommentje:
Tehàt màr most elvennèd hogy 81 èvesen màr ne vezessen?
2019. okt. 24. 12:28
 3/16 anonim ***** válasza:
77%

Nem életkorhoz, hanem valós alkalmassági vizsgálathoz kötném.

Nálam a vizsgálat (a ma előírtakon felül) tartalmazna látás vizsgálatot sötétben és ellenfényben. Mozgó jelek felismerése.

Reflex vizsgálat

Szimulátoros autóvezetés

Stressz alatti teljesítmény.

30 év alatt és 60 felett két évenként a kettő között öt évente.

2019. okt. 24. 12:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
76%
Láttam 90 felettit, tökéletes reflexekkel, testben, fejben fitt, kitűnő járművezetőt, és olyan fiatalt, akit anyósülésre sem lenne szabad engedni. Ennyi a véleményem erről.
2019. okt. 24. 12:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
84%
Valós, mentális és fizikai alkalmassághoz kötném, és nem csak öregkorban, hanem folyamatosan, sokkal szigorúbban ellenőrizném
2019. okt. 24. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
80%

Nem az életkor számít, hanema tényleges alkalmasság


de 70 év felett komolyabban kéne venni ezt, nem csak automatikusan oda adni az alkalmassági papírt.

2019. okt. 24. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
41%

Csak alkalmassághoz értelmes kötni, nem életkorhoz.

Igencsak 80+-os drága apósom egészségét – sajnos – többszázezer magyar fiatal és középkorú irigyelheti. (Nem őrá értem a sajnost.) 75 éves kora körül próbálkozott a háziorvos: mikor vezetői engedélyt ment hosszabbítani – máskor nem is jár orvoshoz – elküldte nagylaborra, terheléses EKG-ra. Hibátlan eredményeket produkált. Már évekkel ezelőtt megtanult bal kézzel is írni, mert így két kézzel tudja fejteni az óriás skandináv keresztrejtvényeket; a lehetőségekhez képest így tudta csökkenteni az eszétől való lemaradást. Természetesen, szemüveg és kontaktlencse nélkül olvassa az apróbetűs meghatározásokat. Vígan felveszi a versenyt bármelyik elektronikus kütyüs játéknál a fiatalokkal. Hogy ilyen szép idő van, minden nap motoros túrát tesz, nem rövid utakon, nagymotorral; amúgy autóval egész évben közlekedik. Az itt, közlekedési kérdéseket feltevők kérdéseit és számos választ hüledezve olvasna; ugyanis folyamatosan karbantartja az ismereteit. Ráadásul ott az a mérhetetlen tapasztalat, amit sok évtizednyi vezetése során szerzett. Csak a kora miatt eltiltani? Hogy ilyet felvessen, ahhoz igencsak le kéne épülnie.

2019. okt. 24. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:
24%

7 es


muhaha


ez valami népmese vagy trollkodás

2019. okt. 24. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:
37%
Bármeddig, korhatár nélkül. Mert majd én is leszek öreg, és akarok vezetni akkor is. A baleseteket amúgy sem az öregek okozzák, persze néha van rá példa.
2019. okt. 24. 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:
26%

A biztosítók üzleti érdekeltségből, nem kevés elemzés alapján állapítanak meg korrekciós szorzókat, amelyekkel módosítják a meghirdetett kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási alapdíjaikat.


Módosító szempont az életkor is. Például a Groupama Biztosítónál 32 éves életkorig 1,42 a szorzó, 33 éves korúnál 1,24. (Ennyivel szorozzák meg a meghirdetett éves díjat.) Ugyanakkor 79 éves életkortól 89 éves életkorig 1,19 a szorzó és 90 éves életkortól, bármeddig, 1,20.

Ez azt jelenti, hogy 32 éves korig 42%-al magasabb díjat kell fizetni, viszont 79-től 89 éves korig csak 19%-al magasabbat.

Hogy azért ennyivel kisebb az adatelemzéseken alapuló kockázat, mert eleve kevesebb magas életkorú vezet, és átlagosan, kevesebbet? Na és? Akkor azon kéne gondolkodnod, hogy 33 éves korig tiltsák meg a vezetést, hiszen abban az életkori sávban sokkal nagyobb a baleseti kockázat. Hogy azért is, mert többen és többet vezetnek? Sokan vannak? Remek. Pláne csökkennének a balesetek.


De, legokosabb, ha egyiken sem töprengsz, nem kérsz életkori javaslatokat, mert úgysem lehet belőle semmi. Meg nem valósuló tiltáshoz meg magadtól, más megkérdezése nélkül is, olyan életkorokat rendelhetsz, amilyeneket kedved szottyan. Ha páratlan számok a kedvenceid, akkor olyanokat.

2019. okt. 24. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!