Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Külföldi kresz hogy nèzzek...

Külföldi kresz hogy nèzzek utànna?

Figyelt kérdés

Majd szeretnènk kimenni külföldre. francia orszàgba akarunk münchenen keresztül (majd sokàra) autóval.

5 en mennènk, 3 jogsis. felvàltva vezetnènk. azt nem tudom hogybkülföldön van e màs szabàluk mint Mo.-ban.

illetve 1 èves jogosítvànnyal vezethetek e, vagy csak itthon.


2021. márc. 9. 09:58
 1/9 anonim ***** válasza:
78%

Ha 18 elmúltál vezethetsz.

Kisebb különbségek vannak, google a barátod.

Az egyik legnagyobb különbség, hogy Németországban a pályán nincs sebességkorlátozás, tehát sávváltásnál fokozottan figyelni kell

2021. márc. 9. 10:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
65%
Apróbb különbségek vannak: hol kötelező villágítani, sebességhatárok, ilyenek. Ezen az oldalon megtalálod országonként, de valamiért telefonról használhatatlan: [link]
2021. márc. 9. 10:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:

oksa akkor rànèzek otthon...

köszönöm a vàlaszt. azt nem tudtam, hogy 1 èves jogsival lehet e menni...

2021. márc. 9. 11:01
 4/9 anonim ***** válasza:
Megpróbálhatod a külügyminisztérium oldalán megnézni, szerintem lesznek ott tanácsok külföldi autóutakra.
2021. márc. 9. 12:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:
Rendben.Azt is megnèzem...
2021. márc. 9. 12:39
 6/9 anonim ***** válasza:
63%
2021. márc. 9. 12:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
63%

A legtöbb ország hasonlóképpen szabályozza a kezdő vezetőkre vonatkozó jogosultságokat. 1 éves jogosítvánnyal bármilyen jogosítvánnyal lehet vezetni, viszont a kezdő vezető úgy 2 évig tart. Az olaszok külön sebességhatárokat vezettek be nekik, melyet a CDS (Codice della strada) szabályoz.

A franciáknál ezt most nem tudom megmondani, azonban náluk "Code de la route" néven lehet rákeresni a hatályban lévő jogszabályra.

Azt hiszem néhány éve csökkentették a sebességhatárt főúton 80-ra, melyet hatalmas felháborodás kísért náluk.

Autópályán fizetőkapus rendszer van náluk, amit azt jelenti, hogy a megtett kilométer után kell fizetni.

A közúthálózat fejlett és jó minőségű, habár gyakoriak a kavicsfelverődések a nem tisztított utak végett.

Franciaországban nem kell kivilágítani a kocsit nappal jó látási viszonyok között, ellenben külön utasítást adó táblán jelzik, ahol kötelező (mondjuk alagút előtt). A spanyoloknál is így megy, meg az olaszoknál is.

A nappali menetfényt elismeri az ország, mint világítóberendezést Szlovéniával ellentétben.

A hátsó ködlámpát rossz látási viszonyok között kötelező használni, az első nem kötelező, de aki használja csak indokolt esetben lehet.

Különösebb változás most hirtelen nem jut eszembe :) nyomják ők is ahogy csak tudják

2021. márc. 9. 13:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Közlekedj szabályosan, ahogyan Mo.-n is tennéd, akkor nem lesz probléma. Az alapelvek az egész EU területén ugyanazok. Lehetnek speciális helyzeteknél eltérések, de igazából olyat nem tudsz csinálni, ami kifejezetten szabálytalan lenne, maximum bénázásnak tűnhet. A sebességhatárok ki vannak táblázva.
2021. márc. 9. 17:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 Alex Fly ***** válasza:
A lényeges szabályok megegyeznek, azokat nemzetközi egyezmények szabályozzák. Ami lényegesebb különbség, hogy tőlünk nyugatabbra ezeket be is tart(at)ják.
2021. márc. 12. 04:43
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!