Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Debrecenben miért nem tesznek...

Debrecenben miért nem tesznek már valamit annak érdekében, hogy ne nőjjön tovább az autóval közlekedők száma?

Figyelt kérdés

Lassan már kezelhetetlen Debrecenben az autós forgalom növekedése. Egyre gyakoribbak a dugók a forgalmasabb útvonalakon akár már csúcsidőn kívül is. De már a mellékutcákban is egymást érik az autósok és akkor még nem beszéltünk az egyre növekvő parkolási nehézségekről.

A városvezetés abban látja a megoldást, hogy utakat szélesít ki, és egyre több lámpás csomópontot alakít ki körforgalmak helyett.

Ennek eredménye a szélesebb és forgalmasabb utak, nagyobb zajjal és növekvő levegő szennyezésel és még több dugó a kereszteződések korlátozott áteresztőképesége miatt.

Miért nem fejlesztik ehelyett a tömegközlekedést és a kerékpáros közlekedést? A kerékpáros közlekedést fejlesztését miért csak propaganda célú látványberuházásokkal tudják le? Miért nem építenek valóban használható és megfelelő útvonalon haladó kerékpárutakat?

Miért nem vetnek ki több adót az egy autónál többel rendelkezőkre (pl. több kocsi egy családban és a legtöbb autóban csak egyedül űl a vezető)?

Mit gondol a városvezetés mi lesz pár év múlva ha ilyen ütemben nő az autósok száma a városban?



2021. okt. 4. 21:13
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
39%
Mert a politikusok jelentős része még nem érti, hogyan lehet az autózás alternatíváinak fejlesztésével szavazatokat szerezni. Egy másik részük pedig nagyon is jól tudja, hogyan kell az elsősorban autót használóktól szavazatokat szerezni.
2021. okt. 4. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 Alex Fly ***** válasza:
54%

Mert Magyarország ebben a tekintetben leragadt a XX. században. Itt még nem lett mindenki számára nyilvánvaló, hogy a forgalomgerjesztés eredménye a forgalom növekedése...

És nehéz túllépni a régi, hibás beidegződéseken.

2021. okt. 4. 21:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
44%

A statisztika szerint Budapest után Debrecenben van a legtöbb autó, így érthető a hatalmas forgalom!

Egy fejlődő városban ez természetes.

Debrecen meg önmagát messze túlnövően fejlődik, sajnos a közúthálózat nem bírja a tempót a fejlődéssel.

A kerékpár önmagában nem üdvözítő megoldás, már így is túl pofátlanok, mennek mindenen keresztül...

A tömegközlekedés - a villamosokon, esetleg a trolikon kívül igen zavaros, mert nem igazán van jól szervezve.

A környezetszennyezést a trolivonalak, villamosvonalak számának növelésével lehetne megállítani!

Most kezdik a 3-as villamos tervezését.

2021. okt. 4. 23:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
56%

3-as, nem, nem kell méregdrága infrastrukturális beruházásokban gondolkodni, mert amíg arra várunk, hogy összelobbizzák rájuk a pénzt, belefullad a város az autóforgalomba.


Egy Debrecen méretű városban elsősorban a buszokat segítő forgalomtechnikára van szükség, rugalmas mikromobilitási rendszerekre (pl. kerékpár , rollerkölcsönzés az egész városban), valamint aktív szemléletformálásra, továbbá helyenként a P+R parkolás is szóba jöhet. Ami pedig infrastruktúra fejlesztésként szóba jöhet, az az elővárosi vasutak intenzív fejlesztése, mert az nagyságrendekkel egyszerűbb, mint kétes megtérülésű villamos vonalakkal teleszórnj egy full beépített várost.

2021. okt. 5. 05:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
67%

4: dolgozik a busz-lobby...

Az elővárosi vasútfejlesztés valóban hatalmas lehetőség és szükségszerűség!


De ne a rohadt, buszokat favorizálják már a trolik és a villamosok helyett!!! Nyilván első beruházásnak mindkettő többe kerül, de azután meg olcsóbb, mert visszatermeli az áramot, tovább üzemben tarthatók stb. Hogy a zsúfolt városok környezetszennyezéséről már szó se essék...

Számomra a szegedi tömegközlekedés a legszimpatikusabb, legfejlettebb, legelőremutatóbb!

Az elektromos buszok - amikre milliárdokat akarnak költeni szerte az országban - még sokáig nem lesznek kiváltó megoldások, mert a technológia nem kellően kiforrott még!

2021. okt. 5. 08:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
65%
Könnyen beszélsz úgy, hogy te nem autóval közlekedsz.
2021. okt. 5. 08:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
86%
A statisztikák szerint Debrecenben állnak a legtöbbet az autósok a dugóban 1 év alatt, ami elég csúnya ahhoz képest, hogy Budapesten az autók és az emberek száma sokkal több. Bár, Debrecenbe lehetne bővíteni a tömegközlekedést is, mert nem 5 percenként járnak a buszok, főleg a perifériára jutó járatok, amik nagyon sok embert mozgatnak, mégse jut oda elég busz. A villamos vonalak is csak egy szűk hosszirányú forgalmat biztosítanak, az is kevés nagyon. Pedig talán busz már lenne, mert gyártják, csak a nettó bérminimumért kell találni sofőröket is, akiknek annyi pénzért cserébe nem lesz életük.
2021. okt. 5. 09:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
14%
#7: mutasd meg ezeket a statisztkákat és azt is, hogy milyen módszertannal, milyen forrásadatokból készültek. Máskülönben azt is mondhattad volna, hogy a madarak azt csicseregték...
2021. okt. 5. 09:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
76%
2021. okt. 5. 11:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 A kérdező kommentje:

3-as "A kerékpár önmagában nem üdvözítő megoldás, már így is túl pofátlanok, mennek mindenen keresztül..."

Talán azért mennek mindenen keresztül, mert nincs épkézláb kerékpáros infrastruktúra a városban, amik épülnek kerékpárutak pedig átgondolatlanul és túl nagy kompromisszumokkal épülnek ami nem teszi lehetővé rajtuk az észszerű kerékpáros közlekedést, például túl nagy kerülővel közlekednek, többször át vezet az úttest egyik oldaláról a másikra, közös kerékpáros és gyalogos út olyan helyeken ahol még a gyalogos forgalomnak sincs helye. Míg máshol a városban ahol lenne hely kerékpárút járdára felfestéssel való kialakítására ott a parkoló autósok és a forgalom közé szorítják be a kerékpárosokat lásd Csapó utca. Az ilyen észszerűtlen kerékpáros infrastruktúra arra készteti a kerékpárosokat, hogy más jobban használható bár szabálytalan útvonalakat használjanak.


Egy fejlődő városban a 21. században az lenne a természetes, hogy fejlesztik a közösségi közlekedést és az alternatív közlekedési formákat például kerékpáros közlekedés és nem autópályákat vágnak a belvárosba.

2021. okt. 5. 12:50
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!