Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Büntetnétek azt, aki 50...

Büntetnétek azt, aki 50 helyett 56-57-tel megy?

Figyelt kérdés

jan. 20. 14:33
1 2 3 4 5
 11/43 anonim ***** válasza:
100%
Az kiderül a felvételből, hogy nem állítják meg? Nem rögtön a trafi mellett van az elfogó kocsi, hanem néha a kár fél kilométer távolságra is.
jan. 20. 14:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/43 anonim ***** válasza:
67%

Egyébként, hogy a kérdésre feleljek: Én határozottan büntetném.

Az 50-es limitnél az 50,00000000000000001 km/h sebesség sem szabályos.

Városban sokszor látom, hogy beállok olyan 50-53 körüli sebességre. Én végig megyek így a zöldhullámon egyenletes tempóban. A mások meg nyomják veszettül, aztán állnak a lámpánál. Ez mire jó?

Szóval akár igazam van, akár nincs, és személy szerint egy egészen minimális lazaságot engednék meg csak.

A sebességmérő nem hitelesített műszer, érzésre nehéz spiccen menni, de senki nem mondta, hogy kötelező minimum=megengedett maximum.

jan. 20. 15:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/43 A kérdező kommentje:
Leírod, hogy nem szabályos az 50,00000000000000001 km/h, erre utána teszed, hogy 50-53-ra szoktál beállni. Akkor egy büntetés magadnak is.
jan. 20. 15:24
 14/43 anonim ***** válasza:
100%

13. Na, megint egy provokátor. Igen, igen, magamnak is.

Ha jól tudom, van is olyan ország, ahol semennyit nem állítanak feljebb. De nem biztos. Viszont olyan biztosan van, ahol nem csak tiltásokból és büntetésekből értenek az emberek.

jan. 20. 15:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/43 anonim ***** válasza:
57%
Persze, hogy büntetném, igazából 51-nél is már.
jan. 20. 15:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/43 A kérdező kommentje:

#14


Miért vagyok provokátor, mert rávilágítottam az ellentmondásodra?

jan. 20. 15:34
 17/43 anonim ***** válasza:
85%

A kérdésedben 56-57 km/h szerepel. De tény, nem szabad súlyozni a szabálytalanságokat. Az 51 is az. Csak tudod az, hogy én mit tartanék helyesnek, meg a gyakorlat nem vág egybe.

A 50,00000000000000001 km/h-t csak tényként állapítottam meg.

Kedves ismerősöm panaszkodott (másoktól mennyire nem szeretem a sztorizást, de nem is a magánügyben van a lényeg), hogy a fiát megbüntették. 67-tel ment a trafi szerint, és hogy azért az egy kilométer miatt. Mondom, az 17, nem egy. És nem értette.

jan. 20. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/43 anonim ***** válasza:
100%

Kíváncsi vagyok, hogy a kérdezőnek, és a válasz adóknak van-e jogosítványa, vezet-e.

Szerintem nem csak azért van az a plusz néhány kilométer "ráhagyás" a büntetéseknél, mert a traffinak is van bizonyos pontatlansága, hanem a járművekben lévő kilométerórák sem pontosak.

Itt most nem a kérdésben felvetett 56-57 km/h sebességről van szó, hanem az 1-2 km/h-s túllépésről, amit gyakorlatilag akkor sem tud tartani a jármű vezetője, ha valóban csak 50-el akar menni.

Úgy tudja garantálni, hogy nem lépi túl a sebességkorlátozást, ha annál lényegesen lassabban halad, amire van is jó sok példa, meg lehet nézni a traffipax közelében, 50-es sebességkorlátozásnál mennyien mennek 35-40-el... az jó?

Alapvető gond, a gondolkodással van, mert azok vannak talán kisebbségben, akik valóban törekednek az előírt sebesség betartására, és csak technikai, vagy forgalmi okokból lépik azt túl 1-2-3 km/h-val.

Valóban őket is csesztetni kellene?

A probléma az, hogy (szerintem) a többség úgy vezet, választ sebességet, hogy abba már bele kalkulálja, hogy "ezért még nem büntetnek", pedig az nem biztos, büntethetnek, akár az 1 km/h-s sebesség túllépésért is, csak az említettek miatt nem szokás.

A valós 56-57 km/k-s sebességet, ha az 50-es sebességkorlátozás alatt történik, büntethetik, csak ahhoz félre kell állítani a delikvenst.

Rendszer szinten is vannak bajok, már a tanulóba bele nevelik, ha a belső sávban akar menni a városi gyakorlásokon, akkor ott menni kell 55-el, 60-al, mert a többiek is annyival mennek, nem szabad feltartani a forgalmat. Ezt tanulja... mit csináljon? Ha lassan megy ledudálják, letolják az útról bizonyos helyeken.

Kétségtelen, hogy változtatni kellene a közlekedési morálon, de azt a súlyosabb kihágások szankcionálásával kellene kezdeni, és olyan szintre fejleszteni, hogy ne érje meg pl 50-es sebességkorlátozásnál 60-al menni, mert szinte biztosan megy a csekk.

Sok országban ezt fix sebességmérő állomásokkal oldották meg, vagy van kamera a dobozban, vagy nincs, de lehet, és ha egy útszakaszon három kamera is sebességtúllépést észlel, akkor három csekket kap a jármű üzembentartója... nem is nagyon jellemző ott a gyorshajtás.

Annak nem sok értelme van hogy amikor kint vannak a rendőrök, 35-el mennek, ha nincsenek, akkor 70-el.

jan. 20. 16:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/43 anonim ***** válasza:
9%
Inkább a relatív gyorshajtást kellene szankcionálni. Mert hiába 50 a sebességhatár ha valami agyhalott 30-al sem tud biztonságosan közlekedni.
jan. 20. 16:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/43 anonim ***** válasza:
100%
Relatív gyorshajtást nem lehet kodifikálni, azt csak baleset esetén állapítják meg.
jan. 20. 16:54
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2023, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!