Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Nem lenne jobb ha nagymotor...

Nem lenne jobb ha nagymotor jogsinál egy kategória lenne csak?

Figyelt kérdés

Amerikában volt egy kollegám aki mopeddal járt dolgozni. A jogsiját elvették de mopedhez nem kell jogsi.

Beszélgettünk hogy a robogo milyen praktikus városban, csakhát lassú, 30mph a max sebessége de 35tel ,néhol 45tel lehet menni. Mondja valaki hogy ő inkább nagyobbat venne, ami legalább 60al megy. Mondom értem, de ahhoz jogsi is kell már.

Akkor mesélték hogy milyen egyszerű a motoros jogsi. Nincsenek kategóriák, egyfajta jogsi van. Bemész a DMVhez hogy motoros jogsit szeretnél és ha ott levizsgázol kreszből ,kezedbe adnak valamit amivel már egyedül mehetsz motorral. Autos jogsi a feltétel.

Ez ideiglenes engedély és a lejárta előtt visszamész vizsgázni.

Ha ez USAban működik akkor Magyarországon miért nem?


nov. 5. 01:14
1 2
 1/11 Távvezérlésű nyakkendő kötőgép ***** válasza:
88%
Az USA-ban szinte senki nem motorozik, így nincs is az a problémájuk, hogy friss jogsisok tömegei akarnának Suzuki Hayabusát vagy Kawasaki Ninját venni. Bár már Európában sem jellemző, de mikor bevezették a kategóriákat ennek megelőzése volt a cél. A 2000-es évek elején minden suhanc Valentino Rossit akart játszani.
nov. 5. 02:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
48%
Itt azèrt van xarrà szètszedve igy tudnak több pènzt legombolni.
nov. 5. 03:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
76%
#2 Ja, biztos nincs ahhoz köze, hogy egy 18 éves gyökérnek nem való egy ezerkettes gixer.
nov. 5. 07:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
40%

Valahol a kettő között van az igazság. Az EU-s túltolt kategóriázással két gond van, sokan lebeszélve érzik magukat a korlátlanról vagy nem elég idősek hozzá, csinálhatják pár év múlva az új jogsit, ha akarját, másik probléma az, hogy pl. amit A2 motorként árulnak, az sokszor legfeljebb papíron az, de a kutya sem ellenőrzi. A2-nek adják azt is, ami a régi A korlátozottba fért volna bele, de már akkor is kikerült belőle a fojtás. Majd ha valaha balesetet okoz, akkor pluszban rávarrják a jogsi nélküli vezetést.

De az sem normális, ami Amerikában megy. Én támogatnám, hogy itthon se legyen ennyi kategória, viszont azt is, hogy kategóriától függetlenül kötelező legyen egy normális vezetéstechnikai tréninget legalább egyszer elvégezni.

nov. 5. 07:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
77%
Az USA-ban az autos jogsi is egy vicc, nem biztos hogy ahhoz kene igazodni ami ott megy.
nov. 5. 08:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
85%

Az EU nem vitásan elég bürokratikus.

DE az ilyen szabályokat speciel a baleseti és egyéb statisztikákra alapozzák, amik nyilván azt mutatják, hogy a tapasztalat és gyakorlat nélküli motorosok hajlamosak tövig húzni a gázt, akármekkora ménes dübörög alattuk.


Mi pedig megörököltük ezeket a szabályokat amikor az EU tagjai lettünk.

Én nem bánom, mert a mi motorosaink semmivel sem jobbak mint az EU-s átlag és mennek mint az állat ha tehetik.

nov. 5. 09:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
40%
Ezt aláírom. Én vezetéstechnikai tréningen ültem először motoron, úgy, hogy 10 éve volt autós jogsim. Évente 2-3x elmegyek tréningre. De lakott területen kívül ha úgy mértem fel a helyzetet, én is húzom neki, mint a hülye, aztán beleállok a fékbe, mint a hülye.
nov. 5. 10:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
65%

Valahol a kettő között kellene megoldani a jogsi dolgot, hiszen autónál sincsenek teljesítmény határok, és ott is vannak gondok a megnőző hülye gyerekekkel, akik egyből nagy teljesítményű kocsiba ülnek, és felcsavarodnak a fára. Sajnos ilyen esetekben meg az autóval mások is megsérülhetnek, nem úgy mint a motoros, aki többnyire csak a saját életével szórakozik. Szóval autóval sem ártana a sávos jogsi. Viszont motor esetében, minek kell minden esetben újra vizsgázni? Főleg a kreszt?

Ha annyira akarnak minket védeni, akkor motornál legyen elég bizonyos számú vezetéstechnikai tréning leigazolás, esetleg betöltött életév egy következő teljesítménykorlát megszerzéséhez.

Valami hasonlót terveznek a B-s jogsi mellé megszerezhető 125-ös robogós A1-nél, hogy ott is csak tanfolyam lesz vizsga nélkül, tehát akkor a kategóriaváltásnál se kellene minden esetben vizsgázni.

Ráadásul betöltött 24 életévvel már most is lehet menni A korlátlanra, és még ekkor sem mindenki komolyodott meg .

nov. 5. 12:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
75%

Ráadásul azzal kiegészíteném, hogy én például úgy csináltam korlátlan jogsit minden motoros tapasztalat nélkül, hogy rutinórákon először a 250-esre ültettek fel. Ha azzal ment 10x zsinórban hiba nélkül minden feladat, akkor ültettek az 500-as, kikapcsolt ABS-es sorkettes motorra - ami még mindig csak A2 kategória. Na, kb. mintha akkor ültem volna először motoron, egyébként lehet, én vagyok béna, de ismeretlen motorral, más üléspozícióval stb. a mai napig bénázok magamhoz képest. Na, és ha azzal ment, akkor ült az ember a még mindig valamennyire fojtott 600-asra, ami szdinte magát vezette a rutinpályán. Friss jogsival meg megvettem annak a 600-asnak a fojtatlan, karbis, elektronika nélküli változatát...

És nagyon sokan amikor az 500-asra ültek, akkor mondták, hogy na nem, ők inkább maradnak az A2-nél, vizsgáznak a barátságos 250-essel. Csakhogy ha megvan az A2 jogsi, megvásárolhatják és vezethetik azt az 500-as motort, amivel nem tudtak a rutinpályán manőverezni. Akkor mi értelme is van az egésznek?


Amúgy vannak országok, ahol autónál is sávoznak. Nálunk ugye kezdő jogsival csak vontatni nem szabad. Az olaszoknál kezdő jogsival bizonyos lóerő felett csak úgy szabad autót vezetni, hogy az anyósülésen nem kezdő jogsis ül. Igaz, ez a kezdő jogsi is baromság, mert ha valakinek volt egy AM jogsija 14 éves korában, már a friss B sem kezdő, nekem sem volt kezdő az A korlátlan, amikor megszereztem, de azért nem vittem magammal utast a megszerzés napján.

nov. 5. 23:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:

Europa nagyon szigorú a jogsiszerzéssel.

Kanada és Ausztrália is hasonlo jogsiszerzes szempontjábol. Vannak orszagok ahol nem is figyelik hogy van e jogsid, van ahol megadjak a jogsit ha azt mondod hogy tudsz vezetni.

nov. 6. 01:42
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!