Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Egy ilyen autóval már van...

Egy ilyen autóval már van esélyem egy kamionnal frontális ütközésnél?


2013. febr. 15. 15:35
 1/6 anonim ***** válasza:
100%
Próbáld ki,mondjuk úgy 120-al, de előtte köszönj el mindenkitől!
2013. febr. 15. 15:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%
Nyergesvontatóval szemben van, azért a tíz tonnás saját tömeg nem kevés, de öttengelyes, 40 tonnás szerelvény ellenében már egyértelműen nem te lennél a favorit. Pontosabban: az autó lehet, hogy viszonylag ép marad, mert a lövedékálló lemezek bírják és könnyen lehet, hogy a nyergesvontató sofőrje is kapna a jóból. De mivel a gyűrődőzónák keveset emésztenek fel az ütközés energiájából (hiszen az autó kialakításánál nem ez volt az elsődleges cél), a kelleténél nagyobb gyorsulás fog hatni rád.
2013. febr. 15. 16:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 szántóvető ***** válasza:
túlélni?nem hinném mert a kamion 15 és 40 tonna között van.
2013. febr. 15. 16:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%
Nincs esélyed, mint írták a lassulás miatt az első 0,05 másodpercben leszakad a veséd, a májad, a tüdőd betekeredik a bordáid közé, az agyad kitolja a fejedből a homloklebenyt a szemeden keresztül és ha mindezt túléled valószínűleg 2-4 percen belül elvérzel.
2013. febr. 15. 16:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
Még egy kicsi autóval is van egy kis esélyed, úgyhogy ezzel is van, de nem halálbiztos.
2013. febr. 15. 16:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

Az egyszerű megértéshez fizikailag kell megközelíteni a dolgot. Az esélyed abban a járműben jobb, amelyiknek nagyobb a tömege. A nagyobb tömeg kisebb mértékű negatív gyorsulást (lassulást) szenved, ezért az utasára is kisebb erő hat, ami kisebb sérülést eredményez. Két azonos tömegű autó utasainak elvileg ugyanolyanok a kilátásai.


Ehhez az alaphoz kell hozzáadni az ütköző járművek és a szituáció adottságait. Két azonos tömegű személygépkocsi esetén többnyire csak a negatív gyorsulással számolhatunk (most tekintsünk el attól, hogy másként gyűrődhet egy 5 éves és egy 30 éves autó utastere). Ám két azonos tömegű kamionnál a két rakomány gyakorlatilag összegyűri a két kabint. Ez egy nagyon rossz forgatókönyv.


Kamion kontra személygépkocsi esetében számít az is, hogy az autó alacsonyabb, rendszerint befut a kamion alá, és az első tengelyben akad el, az orr felgyűrődik, a feneke felbillen, ezáltal a kamion lökhárítója a hátsó ülésekig hatolhat az utastérben.


Az általad vett példában a 2-es válaszoló esete lesz a meghatározó, mivel karoszéria és alváztorzulás csak kevés történik (a karosszéria és alvázának terhelhetősége gyakorlatilag egy tankéval egyenlő), így a lassulás energiája szinte veszteség nélkül az utasra adódik át. Mondjuk 100 km/h-nál, ha nincs bekötve, jó esetben kirepül a szélvédőn, esetleg a korányoszlop átmegy a mellkasán; ha be van kötve, a teljes mozgásenergia a biztonsági övre és a mellkasra összpontosul, jó eséllyel szétrobbannak a szív körüli nagyobb erek egyszerűen a benne levő vér tömege miatt.

2013. febr. 18. 13:33
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!