Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Egy kis köbcentis autónál...

Egy kis köbcentis autónál hogyan kell "szakszerűen" használni a kuplung-gáz párost elindulásnál?

Figyelt kérdés
10 hónapja lett meg a jogsim egy 2ezres dízelen és most tudtam csak venni egy 1.2-es benzines szúnyogcirkálót. Mondanom sem kell a kuplung miatt elég sokat bénázok. Úgy tudok csak elindulni, hogy 1200-1500-ra - benyomott kuplung mellett - felpörgetem a motort (hogy véletlenül se fulladjak le mást idegesítve) és utána engedem lassan vissza a kuplungot a fogásponting, majd kicsit még nagyobb gáz és kuplung lassan teljesen felenged. Azonban azt nem tudom, hogy amikor ezt a folyamatot végzem "mennyi pillanatig" kell megtartani fogásponton a kuplungot? Mert sokszor azt érzem, hogy sokáig csúsztatom a kuplungot a fogáspontnál, de csak azért mert félek, hogyha gyorsabban felengedem lefulladnék. Az lenne a kérdésem, hogy a fogáspont pillanatában mekkora az a fordulatszám/sebesség ami alatt a kuplungot felengedve már nem fulladhatok le? És a fogáspont utáni szakasz során mennyire kell lassan felengedni a kuplungot? Vagy akkor már nem muszáj lassan? Valaki egy szájbarágós műszaki instrukciót írhatna, mert félek, hogy tönkre fogom vágni a kuplungot. Kitérő válaszokkal (menj vissza az oktatódhoz/majd megtapasztalod) légyszíves kíméljetek!

2018. ápr. 3. 13:33
 1/4 anonim ***** válasza:
100%
Kicsit jobban kell pörgetned. Ha nyugodtan akarsz elindulni 1200 körül is elég, ha gyorsabban talán 1500. Ha már gurulsz akkor felengedheted olyan gyorsan a kuplungot, ahogy akarod. Nem lesz vele gond. Egy kis idő múlva úgyis megszokod.
2018. ápr. 3. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
#1: Tehát ha már érezhetően gurul és haladok (5-8 kph), akkor már nem kell tovább csúsztatni és tuti nem fullad le. Köszi.
2018. ápr. 3. 14:20
 3/4 anonim ***** válasza:
100%

Ezt nem lehet leírni, minden autó más, meg a helyzettől is függ.


Általánosságban annyit tudok írni, hogy minél kevesebbet csúsztasd a kuplungot, de úgy, hogy még ne rángasson az autó.

2018. ápr. 3. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
83%

Úgy kell ezzel is elindulni, ahogy a 2000-res dízellel kéne, csak ugye az 1.2-es jobban büntet, ha hibázol, mert le is fullad.

Szóval a fordulatot előre fel kell pörgetni 1500-2000-ig, hogy finoman el tudj vele indulni. Ha jobban megszokod, akkor ez már úgy kell menjen, hogy mire gázt adsz, és a fordulat felugrik, abban a pillanatban fel is engeded a kuplungot fogáspontig, hogy ne pörögjön feleslegesen. A kuplungot tartod olyan 2 másodpercig fogásponton, majd lassan, tehát lassan felengeded teljesen. Ha felengedés közben érzed, hogy rántani, vagy fulladni akar, akkor vissza kell nyomni egy picit a kuplungot és jó lesz.

Ilyen gyenge motornál amúgy figyelmesnek kell lenni, pici emelkedő, vagy akár nagy fűben való elindulásnál is a megszokottnál is nagyobb gáz kell neki, ezen ne lepődj meg. Nem, nem fogod ezzel tönkretenni a kuplungot, ezeket így kell használni, fordulaton. El lehet indulni amúgy kis gázzal is ilyen autóval is, de sokat kell gyakorolj még ahhoz, és rendeltetésszerűen jobb, ha pörgeted rendesen.

Én is 1.2-es benzinessel járok évek óta, szóval tudom miről beszélek. Én igazából szeretem ezt az autót, pörgős, sokszor papíron erősebb autókkal is simán tartom a tempót vele, szóval ne utáld nagyon a kis autódat :D

2018. ápr. 4. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!