Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Amennyiben van egy olyan...

Amennyiben van egy olyan ötletem, amellyel (elsősorban) az autópályák biztonságát lehetne javítani, akkor azt hol, milyen hivatal felé tudnám jelezni, mint újítást?

Figyelt kérdés

2018. ápr. 17. 17:02
1 2 3
 1/22 D. Brasco ***** válasza:
16%
A sóhivatalba,esetleg a polgár jenő hivatalba.....
2018. ápr. 17. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/22 anonim ***** válasza:
80%

Mondjuk, ha valóban olyan ötlet, ami érték, és valóban egyedi, tehát nem valami koppintás, akkor első lépésben le kell védetni, szabadalmaztatni.

Szabadalom, szabadalmi hivatal...

2018. ápr. 17. 17:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/22 A kérdező kommentje:

#2-nek:

Köszi, próbálok majd utánanézni, de ilyesmivel nem találkoztam, mint amire én gondolok.

Egyébként levédetni nem tudnám anyagi okokból eredően, ahhoz meg befektetőt találni, hogy "mögém álljon" nemigen tudnék. No de: nem is az anyagi haszonszerzés az elsődleges célom, hanem a közlekedés biztonságosabbá tétele. Persze, jó lenne a pénz, csak nem mindegy, hogy az ötletet "nagy vonalakban" kidolgozva egy megfelelő hatóság eldönthetné, hogy jó-e és kivitelezné, amint tudja; vagy szabadalmi jogok miatt húzódna többszörös ideig... Csupán azt szeretném tudni, hogy van-e olyan hely, ahol komolyan megvizsgálnák a felvetést, vagy megy a levél a kukába...

2018. ápr. 17. 17:47
 4/22 anonim ***** válasza:
100%

Ha nem érdekel a pénz, akkor kérdezd meg akár itt a közlekedés topikban, vagy bármilyen közlekedés témájú fórumon.


Komoly összegben mernék fogadni, hogy nagyon hamar kiderül, butaság vagy nem megvalósítható.

2018. ápr. 17. 18:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/22 A kérdező kommentje:

Hát megkérdezhetem, akár itt is... ;)

TEHÁT:

Eléggé megrázó és kiakasztó a videó:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=113&v=2lnYOlUnsWI


MIRE megérkezik az első VILLOGÓ járőr, addigra legalább 1:45 mp telik el, de lehet ez jóval több is.


Szabályozás ide-vagy oda; sokan nem tartják be a szabályokat: követési távolság, leállósávban való megállás stb. Fokozhatja még egy-egy baleset súlyosságát egy adott körülmény is. PL.: napszak - éjszaka lehet, hogy lassabbak a relfexek; időjárási viszonyok - a köd pl. durván rátehet a dolgokra stb...


Külön megjegyezném ismét, ÓRIÁSI baleseti veszélyforrás a leállósávban való ácsorgás. Ez igen sokszor indokolatlan, de hát azért van az ugye, mert lehet az ám INDOKOLT is! Nagyon sokan közlekednek szabálytalanul a leállósávban, vagy esetleg figyelmetlenül/óvatlanul csak egy kicsit átcsúsznak bele...


A problémák lényegét leírtam, íme, az ötletem, és a lehetséges megoldás:


(NEM kiabálok, csupán szövegformázási lehetőségek híján nem tudom másképp kiemelni, amit nagyon szeretnék...)


HA AZ AUTÓPÁLYÁN KÖZLEKEDŐK EGY ADOTT BALESET, VAGY AZ ELŐTTÜK VESZÉLYFORRÁSKÉNT FELLÉPHETŐ TÁVOLSÁGON BELÜL JELZÉST KAPNÁNAK ARRÓL, HOGY PL. A LEÁLLÓSÁVBAN ÁLL VKI.; AKKOR FOKOZOTT FIGYELEMMEL, SOKKAL KEVESEBB LENNE A HALÁLOS ÜTKÖZÉS.


Lehetséges megoldás:


1. Lehetne a leállósáv mellett; 50 m távolságonként piros figyelmeztető lámpa. Olyasmi jellegű, mint pl. ami a targoncákon van...


2. Vannak már akár olyan okoskamerák is, melyek azt is kiszűrik, ha valaki nem használja a biztonsági övet...


3. Próbaképpen, először a legveszélyesebb szakaszokon, ki lehetne építeni egy olyan rendszert, amely az előbbi 2 pontot alapul véve a következőképp épülne fel:


a, az útszakasz folyamatosan figyelve lenne kamerákkal, melyek érzéklik, hogy balesett miatt az úton, avagy a leállósávban ÁLL-e jármű, s ha igen, akkor az adott pontot megelőző, megfelelő hosszúságú útszakaszon a leállósáv melletti; 50 m-enként elhelyezett piros lámpák elkezdenének villogni. - Talán olcsóbban lenne kivitelezhető, ha a "szuperokos" kamerák helyett a kamerák képeit központi számítógép dolgozná fel, s az érzékelné, hogy áll-e jármű, de a LÉNYEG, azt hiszem érthető...:


A baleset/veszélyforrás előtti, még BIZTONSÁGOS útszakaszon a lámpák villogása két dologra kellene, hogy figyelmeztesse a jármű vezetőjét:

A: FOKOZOTT FIGYELEM!

B: ELŐZNI ONNAN KEZDVE TILOS, kivéve természetesen a vészhelyzetet...


Az alapfelvetésem persze még lehetne tovább is gondolni:


SÚLYOS; tömeges baleset esetén az autópályák felhajtója előtt elhelyezett, a rendszerbe beépített lámpák azonnal tudnák jelezni, hogy az autópályára felhajtani TILOS!! had ne részletezzem, mi a különbség egy járművekkel bedugított útszakasz, vagy viszonylagosan tiszta út között a mentés szempontjából...


NOS, MI A VÉLEMÉNYETEK???


(Azért válaszoltam visuzonylag későn, mert nem két perc volt ezt "így hirtelenjében" ide összedobni...)


NEM, mintha nem érdekelne a pénz, DE! ha én ÍGY meg tudnék menteni ezzel pár életet, hogy ide kiírtam, akkor a lelkiismeretemnek már megérte...


És tényleg komolyan kérem: A téma komolyságát illetően a TROLLOK, most tényleg hagyjanak békén...

2018. ápr. 17. 19:12
 6/22 anonim ***** válasza:
Pénz, pénz, pénz.
2018. ápr. 17. 19:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/22 anonim ***** válasza:
100%

Egyrészt igen: pénz.


Másrészt butaság. Azt mondod, az emberek sokszor szabálytalanul közlekednek, ezért figyelmeztető lámpákat kéne kihelyezni. Sajnos azonban azok, akik leszarják a szabályokat, pont ugyanúgy leszarnák a figyelmeztető lámpáidat is.


Amiket te itt felsorolsz, az többnyire tüneti kezelés. Abból indulsz ki, hogy egy már megtörtént baleset, vagy egyéb vészhelyzet esetén a szabálytalanul közlekedők (követési távot nem tartók, bámészkodók, telefont nyomkodók) azt nem veszik időben észre, tehát az ő figyelmüket akarod extra lámpákkal felhívni a veszélyhelyzetre.


Ez kb. a szarva közt a tőgyét esete. Az összes ilyen elkerülhető lenne a szabályok betartásával: előírt, biztonságos követési távolság, biztonságos sebesség, telefont nem nyomkod, nem alszik el. Ennyi.


Véleményem szerint ezeket kéne betartatni, és megszűnne - vagy legalábbis drasztikusan lecsökkenne - az általad megoldani próbált esetek száma. Sőt, a többi baleseté is, amit a te utólag figyelmeztető rendszered meg sem céloz.


Arra találj ki valamit, hogy a sofőrök betartsák a sebességet, a követési távolságot - és ha érzik, hoyg elalszanak, akkor álljanak ki egy pihenőbe.

2018. ápr. 17. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/22 A kérdező kommentje:

#7/7: Nem értek egyet, gondolj bele, hogy önvezető autókat gyártanak és fejlesztenek, OTT milyen megoldásokra van szükség.


Arra a felvetésedre, pedig hogy találjuk, ki hogyan tartanák be az emberek a szabályokat röviden egy válaszom van:

Találjuk már ki, hogyan érjük el, hogy ne szidják a sebességmérő/szondáztató stb. közúti ellenőröket... ;) :)

2018. ápr. 17. 20:41
 9/22 anonim ***** válasza:

"Nem értek egyet, gondolj bele, hogy önvezető autókat gyártanak és fejlesztenek, OTT milyen megoldásokra van szükség."

Nem igazán világos, mivel nem értesz egyet...


"Találjuk már ki, hogyan érjük el, hogy ne szidják a sebességmérő/szondáztató stb. közúti ellenőröket... ;) :)"

Kit érdekel, hogy szidják? Mert a rendőrt biztosan nem. Engem sem.


Azzal, hogy az amúgy is szabálytalanul közlekedőknek akarsz külön figyelmeztető fényeket, gyakorlatilag legalizálod a szabálytalanságukat (vagyis a közúti veszélyeztetést).

2018. ápr. 17. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/22 anonim ***** válasza:
Itthon, mikor mindenhol a megengedett felett megyek legalább 5-10-zel és előznek sorra még így is, ha 60-as kanyar jön és 75-tel merem bevenni, már a valagamba ér valaki és jön végig, tol le, majd ki is előz ahogy csak tud. Sokaknak a lakott terület jelző tábla nem is létezi, a település első kanyaráig megy 60-70-nel, akkor is ha 40-es tábla van a település jelzőn. Ha le merek lassítani 45-re ilyen helyen képesek bent még a kanyar előtt kielőzni jó nagy gázzal. Ebben az országban, itt nincs miről beszélni... Ide nem ötletek kellenek, ide embercsere kéne...
2018. ápr. 17. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!