Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal Belépés/Regisztráció Egy véletlen kérdés Facebook






Kategória: Közlekedés » Közlekedésbiztonság

A kérdés

Miért közlekednek egyre többen éjszaka bukkanó előtt reflektorral autóval, mikor látják a fénycsóvából, hogy másik oldalon is jön egy autó?

Gyakorlatilag akkor hajlandóak levenni a refit -akkor is villogtatásra - amikor a másik autós már belenézett.


A legjobban az tud idegesíteni, mikor én már levettem és átvillantok neki, hogy le kéne venni -semmi reakció.

Az sem tűnik fel neki, hogy a másik oldalon csökkent a fényerő.


Mindig csak személyautós csinálja ezt, a sokat szidott kamionosok soha!



  júl. 9. 16:46  Privát üzenet  

A válaszok
Nem csak arról van szó, hogy a modernebb típusokból egyre több van és ezek fényerejét erősebbnek érzed? Rám is állandóan villognak, pedig szakszerűen be van állítva a tompított, automatikus magasságállítás is van, mégis van, akit vakít és nem tudok mit tenni.

A válasz 53%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 83%-ban hasznos válaszokat ad.
# 1/8Időpont júl. 9. 18:43 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
ja lehet, hogy neked gyenge a szemed és nem is reflektor, csak xarul beállított tompított....

A válaszíró 63%-ban hasznos válaszokat ad.
# 2/8Időpont júl. 9. 18:57 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Ez megint egy nagy általánosítás: minden egyes bukkanóban ez a jelenség tapasztalható, vagy csak ugyanott?

Akkor köteles tompítani a távolsági fényszórót, amikor a két jármű olyan távolságra van egymástól, amikor a teljes értékű fényszóró vakíthatja a másikat, tekintettel arra, hogy a távolsági fényszóró csak speciális esetben használható fényforrás. Szóval ha eléggé messze van, vagy be nem látható a kanyar és nem kapcsolta le akkor az csak hiszti a másik részéről, ellenben ha már ott van és nem kapcsolja le, abban az esetben jogos a felháborodás...

Továbbá rengeteg autós nincs hozzászokva az éjszakai vezetéshez, sőt úgy általában a vezetéshez, ezért felejtkezik el róla, ami nagy hiba, mivel a műszerfalon világít egy szép kék színű visszajelző.

Hihetetlen egyébként, hogy a kocsit hasznos világító- és jelzőberendezésekkel látják el, mégis rengetegen nem tudják mikor, melyiket és hogyan kellene használni.


Veszem a fáradságot és leírom a gyengébbek kedvéért:

*nappali menetfény (drl): csak nappal és jó látási viszonyok között!

*helyzetjelző: csak álló járművön, annak pozíciója jelzéseként!

*tompított fényszóró: bármikor használható; éjszaka és korlátozott látási viszonyok mellett kötelező! (sokan nem tudják, de ezt a fényforrást álló járművön tilos használni, kivéve a forgalmi okokból történő megállást, illetve a ködöt és a havazást)

*távolsági fényszóró: csak éjszaka és mások elvakítása nélkül!

*első ködfényszóró: bármikor amennyiben korlátozottak a látási viszonyok, használata nem kötelező, azonban bekapcsolható az alábbi esetekben; köd, eső, havazás, porfelhő. Álló járművön tilos használni!

A hátsók közül csak egyet emelnék ki:

*hátsó helyzetjelző ködlámpa: ugyanaz, mint az első esetében annyi kitétellel, hogy ha valaki mögénk ér, városba értünk, vagy megszűnt a jelenség ami indokolttá tette a használatát, kapcsoljuk le!



A válasz 69%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 66%-ban hasznos válaszokat ad.
# 3/8Időpont júl. 9. 19:00 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Milyen bukkanó? Mert nem értem.

Amúgy meg a kamionosok hivatásos sofőrök, meg vannak szokva az éjszakai vezetéssel is, stb. Amúgy nekem sincs bajom a kamionosokkal, de ez most nem ide tartozik.

Sokan egyszerűen nincsenek megszokva az éjszakai vezetéssel, alig látnak valamit tompítottal, vagy olyan érzetük van, hogy vakon mennek (ez részben így is van, az a 15-20 méteres fénycsóva nem sokat ér sokszor). Ja meg azt is hozzá kell tenni, hogy éjszaka alapból mindenki többé-kevésbé fáradt, egyszerűen megfeledkezik róla, hogy úgy maradt a reflektor. Az esetek 99%-ban senki sem direkt hagyja úgy.



A válaszíró 65%-ban hasznos válaszokat ad.
# 4/8Időpont júl. 9. 19:24 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

"*nappali menetfény (drl): csak nappal és jó látási viszonyok között!"


Ezzel csak az a gond, hogy a DRL-t nem a vezető kapcsolja, hanem gyújtásra automatikusan felkapcsol. És kikapcsolni sem lehet, csak az autó leállításával.



A válasz 51%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 72%-ban hasznos válaszokat ad.
# 5/8Időpont júl. 9. 19:42 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
#5 valóban és ez így van rendjén, ugyanakkor a járművezető beleszólhat annak működésébe azáltal, hogy bekapcsolja legalább a helyzetjelzőt vagy a tompított fényszórót, ugyanis ilyenkor vagy elhalványulva működik a tompított mellett, vagy pedig kikapcsolt állapotba kerül típustól függően. :)

A válasz 52%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 66%-ban hasznos válaszokat ad.
# 6/8Időpont júl. 9. 20:28 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
A kérdező kommentje:

Reflektor az!

Gyakorlatilag akkor hajlandó lekapcsolni, mikor már 3 másodperce világít a képembe.

Most már értek mindent, ilyen válaszok születtek, valaki például a kamionosok életéről kezdett el mesélni. :-)


A döntésem: ezentúl akkor veszem le a refit, mikor meggyőződtem róla, hogy a másik már levette.

Dupla lámpás autó, D2S tompított, +90%-os, H7-es GE izzó van a refimben.

Senkinek nem fogok kedveskedni az előre lekapcsolt refivel!



# 7/8Időpont júl. 9. 22:37 Privát üzenet

Akár milyen új lámpa, annak se szabad vakitani, csak akkor vakit ha rosszul van beállitva vagy elmozdult az izzó benne.

Nagyon sok szemét van aki direkt nem veszi le, például autópályán ahol sövény vagy hozzá hasonló elválasztó van.

Ez nagyon vakitja a kamionost, de én hiába teszem rá őt nem zavarja.

Persze volt ennek is ellen szere, mert van kereső lámpám ami kb 1 km-re is elvilágit egy pontra. Na ezt ha ráadtam ész nélkül lekapcsolták.



A válaszíró 61%-ban hasznos válaszokat ad.
# 8/8Időpont júl. 11. 18:35 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Értesítsünk róla, ha új válasz érkezik? Válasz küldése



Kapcsolódó kérdések
Mindenképpen kell a kerékpárra éjjel lámpa? Nem elég fényvisszaverő ruha és közvilágítás?
Mennyire veszélyes este, éjfél körüli időben az Örs vezér tere környéke? Főleg a hév oldalára gondolok
Főúton távolságival?
Mi a velemenyetek arrol ha 500 km-t kellene oktober masodik feleben autopalyan megtennetek ejszaka es veletlenül nagy köd ereszkedne le?
Előfordulhat olyan hogy egy autón egész éjszaka működtetni kell a helyzetjelző lámpákat?
Egy átmulatott éjszaka után mennyi ideig ne vezessek?

Kérdések a Közlekedés rovatbólKérdések a Közlekedésbiztonság rovatból








Minden jog fenntartva © 2018, www.gyakorikerdesek.hu | GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Sitemap | WebMinute Kft. | Kapcsolat: info (kukac) gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!