Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Emelkedős területen hogyan...

Emelkedős területen hogyan kell araszolni kézifék használata nélkül?

Figyelt kérdés
Ma gyakorlásnál meg kellett állnom a stop táblánál, ezután araszolnom kellett volna előre, hogy jobban lássam az utat, de először visszagurultam, aztán lefulladt a kocsi. :D Állandóan a kézifék után kapkodok, ha kicsit is emelkedik az út, de elvileg el kéne tudni indulni anélkül is. Hogyan tudom ezt végrehajtani hátragurulás nélkül?
2018. júl. 31. 11:53
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
64%

Meg kell tanulni játszani a kuplungal és a gázzal. Anyámnak még 60 éves korára sem sikerült ez, ő is kézifékezik leejtőn. Én bennem ez valahogy bennem volt, nem kellet gyakorolnom.


Ahogy lassan engeded fel a kuplungot úgy finoman nyomod a gázt én képes vagyok leejtőn így fék nélkül is megtartani egy helyben az autót, de erre rá kell érezni.



24L

2018. júl. 31. 12:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%
Emelkedőn történő indulásnál nyugodtan használhatod a kéziféket, ezután csúsztatott kuplunggal tudsz araszolni. Az oktató mond is valamit, vagy csak üldögél melletted?
2018. júl. 31. 12:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
80%

Lábféket felengeded hirtelen (vagy kézifékes indulással könnyebb), és enyhén a gázra lépsz, miközben pont fogáspontig felengeded a kuplungot.


Ez egy elég nehéz mozdulatsor egy kezdő számára, mivel gyorsan kell csinálni (lejtő mértékétől függően), különben hátragurulsz ugye, illetve megfelelő mennyiségű gázt kell adni, megfelelő helyre kell hirtelen felengedni a kuplungot, hogy ne pörögjön fel a motor (azzal csak a kuplungot égeted feleslegesen) és ne és fulladjon le (ha túlengeded a kuplungot). Sok gyakorlás kell, hogy izommemóriába épüljön, viszont ekkor meg már könnyűvé válik, és az sem okoz nagy gondot, ha más kocsiba kell ülni. Vagy ha teljesen ismeretlen az autó, akkor még mindig ott a kézifékes verzió, ami könnyebb sokkal.


Minél meredekebb a lejtő, annál nehezebb sima lábfékes verzió. Ha csak picit lejt, akkor könnyebb, mert több időd van pedált cserélni a jobb lábaddal, meg megtalálni a ballal a fogáspontot.

2018. júl. 31. 12:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
100%
#1-es, amit írsz akkor igaz, ha már megvan a kuplung fogáspontja. Ez vagy akkor van, amikor emelkedőn felfele lassítasz és nem akarsz fékre lépni, így is meg tudod tartani a kocsit. Viszont a kérdező STOP táblánál megállt, azaz feltételezhetően lábféken volt a jobb lába, bal lába a kuplungon. Ez egy más kiindulási helyzet, mint a tied, ahol a fékre rá sem lépsz.
2018. júl. 31. 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
38%

Semmi gond ha az elején nem jön össze, asszem a emberek fele nem így születik, hogy egyből ráérez. Én pl. ritkán tartom meg kuplunggal a kocsit, féltem, nehogy égjen, araszolásnál meg várok 2-3 kocsi helyet ( nem lovaskocsi, autó) és addig kézifék be van húzva, kézifékes indulás a legkíméletesebb úgy vélem, meg az autóm os úgy véli, Apukám úgy adta oda a kocsiját, hogy "kuplunghibás majd cseréljem ki addig járjak vele" szeretem a kihívásokat, 1 éve naponta városba ,dombos helyeken közlekedve még csak ferodolszaga sem volt :).


Persze van aki kuplunggal tarja a kocsit, és nincs neki baja, de az ritka.

2018. júl. 31. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
Nálam mindig említi az oktató a csúsztatást, tolatásnál, araszolásnál, már az első órától kezdve, így a következő alkalmakon már tudom magamtól is.
2018. júl. 31. 12:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat, legközelebb keresünj olyan területet, ahol tudom ezt gyakorolni! Oktató a kézifékes megoldást gyakoroltatja velem, de szeretném megtanulni amit használok is rendszeresen, de néha feleslegesnek érzem, szeretném a kézifék-kuplungos megoldást is használni. Legközelebb megpróbálom ezt a módszert is!
2018. júl. 31. 12:19
 8/11 anonim ***** válasza:
100%
Ne nagyon szokj rá, mert bár meg lehet oldani pusztán kuplunggal is kézifék nélkül, azt tegyük hozzá, hogy ez a csúsztatás a kuplungnak nagyon nem tesz jót. Amikor állsz egy emelkedőn és tartod kuplunggal az autót, folyamatosan csúszik és feleslegesen kopik.
2018. júl. 31. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
100%

#8


Valóban nem tesz neki jót, és tényleg kopik, de ha nem így fogod meg az autót percekig, és nem pörgeted csúsztatott kuplunggal a motort az egekbe, akkor elhanyagolható a kopás mértéke.


Tehát ha csak 2-3 másodpercig így fogod meg az autót, miközben alapjáratközeli állapotban van a fordulatszám, nem fogod leégetni a kuplungot.


Illetve amit a kérdező kérdezett, lejtőn való elindulás álló helyzetből, az ideális esetben pont ugyanannyira koptatja a kuplungot, ha sima lábfékkel csinálod vagy kézifékkel, mivel a kuplung ugyanannyi ideig lesz csúsztatott helyzetben mindkét variáció esetén.

2018. júl. 31. 14:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
Annyit tegyünk hozzá, hogy egy kezdő sofőrnek a keze nyugodtan legyen a kéziféken, mert ha bármi nem úgy jön össze, és elkezd gurulni hátra, gyorsan be tudja rántani.
2018. júl. 31. 14:28
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!