Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » KRESZ: miért vonatkoznak...

KRESZ: miért vonatkoznak mindenkire azonos szabályok?

Figyelt kérdés

A kérdésem a nem megkülönböztető jelzéssel közlekedő civilekre vonatkozik.


Az, hogy minden ilyen közlekedőnek azonos szabályokat kellene betartania, feltételezi, hogy azonos képességekkel is rendelkeznek. Ennél távolabb semmi sem állhatna a valóságtól. Miért nem lehet - ha a megfelelő körülmények adottak - haladni hagyni az arra biztonságosan képeseket? Miért nem lehet jogosítványt szerezni bizonyos mértékű "gyors"hajtásra?


Például: rengeteg lakott területnek bélyegzett útszakasz van, ami teljesen kihalt. Éjszaka is kevés helyen indokolt az 50-es sebességkorlátozás. Mindkét alábbi helyen ennyi a sebességhatár:

[link]

[link]

Ez csak egy példa a sok közül. Életszerű? Aligha.

Miért nincs igény arra, hogy a szabályokat igazítsák a valósághoz?



2018. szept. 10. 00:52
1 2 3
 1/26 Molyember ***** válasza:
79%
Vagy lehetne úgy is, hogy mindenki annyival megy, amennyivel jónak látja, de ha a tábla által javasolt sebességet átlépve balesetet okoz, akkor öt év börtön, és őő
2018. szept. 10. 01:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/26 Molyember ***** válasza:
87%
Fszom, elejtettem a telót. :D Szóval a börtön után örökre ugrik a jogsija. Mert a te példádban valakinek meg kéne határoznia, hogy ki alkalmas a gyors vezetésre, és ez a valaki (nyilván egy intézmény) valamilyen formában felelősséggel tartozna a határozatáért.Az én verziómban viszont minden felelősség a vezetőn van.
2018. szept. 10. 01:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/26 anonim ***** válasza:
100%

Abból lenne még nagyobb káosz, ha az ilyen ötletek szabad utat kapnának.

Lakott területen belül is ki lehet helyezni 60-as, 70-es sebességkorlátozás táblákat, amire kimondatlanul rászámolják a gyorsabb haladást pl 50-es tábla után kb 60-al hajt a többség.

A KRESZ-ben egyébként nem ugyanazok a szabályok vonatkoznak mindenkire.

Autópályán nincs kerékpáros, traktoros, stb. Előzni tilos tábla hatálya alatt gépjárművel szabad előzni, a plusz feltételeket betartva, az meg természetes, hogy azokra a közlekedőkre a KRESZ vizsgával rendelkezőknek fokozottan kell figyelni, akik között lehetnek olyanok, akik még a számukra leegyszerűsített szabályokat sem ismerik (gyerekek, idős gyalogos, kerékpáros)

A német példa nálunk megvalósíthatatlan, sem technikailag, sem emberileg nincsenek meg a feltételei, hogy a közlekedőkre bízzák, mennyivel mehet, kellenek a szabályok.

2018. szept. 10. 06:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/26 anonim ***** válasza:
69%
Én autóhoz mérném, osztálytársamnak BMW-je van, mindig mindja, hogy városba mennnyivel ment pl. 120, nekem Suzukim van én meg maradok az 50-nél, mert úgy sem gyorsabb a kocsim meg én mivel Suzukim van alig, vagy félve tudok csak vezetni. Kéne egy elit-spártai -bástya sáv meg meg egy csóró sáv.
2018. szept. 10. 07:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/26 anonim ***** válasza:
100%
Aki városban 120-al hajt, teljesen mindegy mivel, az kimeríti a közúti veszélyeztetés fogalmát.
2018. szept. 10. 07:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/26 anonim ***** válasza:
100%

Talán, mert a sofőrök többsége messze túlértékeli a képességeit?

Ki és hogyan határozná meg, hogy ki, hol és mennyivel mehet?

Az meg már az ultimate szűklátókörűség, hogy a lakott területen belüli gyorshajtásban merül ki ez a megkülönböztetés.

2018. szept. 10. 07:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/26 anonim ***** válasza:
100%

1) Nem tudnád ellenőrizni, hogy ki jogosult. Csak ha mindenkit egyesével megállítgatsz.

2) Ki és mi alapján döntené el, hogy jogosult vagy-e? Az orvos, a korrupt vizsgabiztosok vagy ki?

3) Jelenleg is lehetőséged van 15/20 km/h-val túllépni a sebességkorlátozást, gyakorlatilag következmények nélkül.


Az első képeden annyi lenne a megoldás, hogy kiraknak egy 70-es táblát. Ilyenre a KRESZ is lehetőséget ad és a legtöbb európai országban így csinálják.


A második képeden teljesen jogos az 50 (sőt talán még sok is). Bármikor kimehet eléd takarásból egy gyalogos, egy gyerek vagy épp egy figyelmetlen autós.

2018. szept. 10. 07:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/26 anonim ***** válasza:
70%

Már elnézést, de ne az autós döntse már el, hogy SZERINTE melyik szakaszon milyen veszélyek, korlátozások vannak, mi a "kihalt" és mi nem.


Sosem értettem miért van ez a gyorshajtás mánia. Még egy hosszabb 2-300 km-es úton is csak pár percet spórolsz, nem hogy rövid szakaszon.


Én mondjuk alapvetően a gyorshajtást pénzbüntetés helyett a jogosítvány X ideig történő bevonásával szabályoznám. Néhány hónap, vagy akár több év. Rögtön jobban meggondolnák az emberek, megéri e azért a 2 percért több hónap buszozás.

2018. szept. 10. 07:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/26 anonim ***** válasza:
80%

Nem mellesleg leginkább pont a magukat "jó képességűnek" tartók szoktak belemenni centimétereken múló helyzetekbe, ami erősen kimeríti a közúti veszélyeztetés fogalmát.


Másrészt a gyorshajtás és biztonságos haladás két külön fogalom. Mindenki tud menni mint az ökör, viszont megállni, kerülni már nem biztos hogy fog baleset nélkül még egy rutinos gyorshajtó sem...

2018. szept. 10. 08:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/26 Koplárovics Béci ***** válasza:
100%

"Az, hogy minden ilyen közlekedőnek azonos szabályokat kellene betartania, feltételezi, hogy azonos képességekkel is rendelkeznek. "


Nem ezt jelenti. Hanem azt, hogy vannak bizonyos minimális képességek, amiket tud hozni az illető. Illetve ugyanaz az ember sem minden esetben ugyanarra képes.


"Miért nem lehet jogosítványt szerezni bizonyos mértékű "gyors"hajtásra?"


Mert a gyorshajtás nem önmagában veszélyes, hanem a többi úton lévőhöz, az út és az autó állapotához képest. Azaz hiába érzed magad 200-nál is biztonságban. Hiába találod kihaltnak az autópályát éjjel kettőkor. Az M1-en meghalsz meg a második kátyúnál. De egy kevésbé ismerten kátyús úton is egyszercsak ott lehet egy, amit nem veszel észre.


És a KRESZ lényege a biztonság. Hogy minél kevesebben haljanak meg az utakon.

2018. szept. 10. 08:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!