Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal Belépés/Regisztráció Egy véletlen kérdés Facebook






Kategória: Közlekedés » Közlekedésbiztonság

A kérdés

Hány milliós kár szokott keletkezni egy mozdonyban ha egy vasúti átkelőhelyen nekimegy egy autónak? Mivel vontatják el a sérült mozdonyt ha annyira megsérül hogy saját lábon nem mehet javításra? Tolatómozdonnyal?


  jan. 10. 18:24  Privát üzenet  

A válaszok

Ez természetesen sok körülménytől függ, hiszen néhány karcolástól a javíthatatlan főkeret-deformációig gyakorlatilag bármi lehet a kimenetele egy ilyen balesetnek. Nyilván egy Trabanttal elbánik a Gigant, de mondjuk egy szerencsétlen szögben eltalált megpakolt Transportertől ki tud lépni egy mozdony is, aztán ki tudja hol és melyik oldalán àll meg.


Mindenesetre ha a saját forgóvázain nem lehet elszállítani , akkor vendégforgóvázakon, igen alacsony sebességgel szokták elvinni olyan helyre, ahol tudnak vele kezdeni valamit. Szélsőséges esetben helyben kell szétszedni, de akkor az már nem mozdony, csak alkatrészbánya.



A válasz 79%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 82%-ban hasznos válaszokat ad.
# 1/8Időpont jan. 10. 19:07 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
Ha nem siklik ki, akkor gyakorlatilag semennyi, csak az ütközőt kell cserélni rajta, ami direkt ezért van rajta.

A válasz 25%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 60%-ban hasznos válaszokat ad.
# 2/8Időpont jan. 10. 19:32 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
John_McClane nevű felhasználó válasza:

"Ha nem siklik ki, akkor gyakorlatilag semennyi, csak az ütközőt kell cserélni rajta, ami direkt ezért van rajta."

Kivéve, ha tolja az autót pár száz méteren maga előtt mire megáll, leszakadnak a levegős szerelvények, az EVM jelfogója, vagy épp a fékrudazatot átrendezi egy leszakadó ajtó ( mondjuk egy régebbi típuson).


Sok mindentől függ, ha minden összejön akkor lehet a kár 7 jegyű is, egy kamion esetén meg 100 millió feletti is.



A válasz 80%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 77%-ban hasznos válaszokat ad.
# 3/8Időpont jan. 10. 20:26 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
A kérdező kommentje:

Kamionnal ütközés az nagy károkat okoz. Ez a mozdony nagyon csúnyán összetört: [link]


Ez pedig totálkáros, béke poraira: [link]



# 4/8Időpont jan. 10. 20:31 Privát üzenet

Illetve a mozdonyban keletkezett kár mellett lesz nem kevés járulékos költség.


A pálya helyreállítása, anyag, munkaerő. Adott esetben a kármentés, szállítás költségei. Illetve számolni kell az esetleges kieső haszonnal amíg a mozdony nem tud dolgozni, esetleg ha valakinek ezért nem ér időben az áru a célhelyre akkor abból is kötbérezések, pereskedések lehetnek.


Vagy nincsenek benne a rendőr, tűzoltó, mentő kiszállása, a vizsgálatok, baleset/szándékosság dokumentálásának költségei.



A válasz 79%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 80%-ban hasznos válaszokat ad.
# 5/8Időpont jan. 10. 21:06 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
#3: Értem én, de a kérdés az volt, hogy a _mozdonyban_ mekkora kár keletkezik. A járulékos és a húzott szerelvényekben esett károknak semmi köze nincs a mozdonyhoz, így az lényegtelen a kérdés szempontjából.

A válaszíró 60%-ban hasznos válaszokat ad.
# 6/8Időpont jan. 11. 00:11 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
D.O.81 nevű felhasználó válasza:

Amennyiben V46, V43, V63, M41, M43, M44, M63 ütközik kocsinak minősülő személyautóval, gyakorlatilag a gépen túl sok kár a festésen kívül nem keletkezik, ugyanez a személyautó szemszögéből már nem mondható el. Esetleg megsérül a féklevegő csatlás, de ettől még a gép nem marad fekve. Kisbusznál, kisteherautónál, már más a helyzet. Mivel magasabb mint a személyautó így a mozdonyon nem a főkeret fogja fel teljesen a járművet, hanem a vezetőfülke burkolata, vagy a járda korlátja. Amennyiben a kisteherautó meg van pakolva V46, M43, M44 gépeknél a járda korlátja igencsak megsérülhet, míg a V43, V63, M41, M63 gépeknél a homlokfal itt-ott behorpad. Amennyiben a levegő csatlás ha meg is sérül, de levegőt a gép azon keresztül nem veszít, attól még a gép járóképes marad. 3,5 t feletti teherautók már nagyobb károkat is képesek okozni. Két tengelyig ritka a kisiklással végződő ütközés és max az ütközők egyikének elvesztése is lehetséges, de a gép még mindig járóképes maradhat (IFA esetén már nem biztos). A helyzet a nehéz vontatóknál válik érdekessé. Egy tartálykocsival, vagy egy megrakott billenccsel történő ütközés nem csak a közúti jármű, hanem a vasúti vontató jármű folytonosságát is igencsak megváltoztatja a rendezetlenség irányába. Nem beszélve a mixer kocsikról, mely esetében a vasúti jármű vezetője jó eséllyel öntheti ki magát betonnal, ha nem keres gyorsan búvóhelyet a gépben. Ezekben az esetekben szinte mindig siklik a mozdony és súlyosan károsodik az alépítnény a pályával együtt.

Amennyiben a sérült mozdony járásképtelen, de vontatható, bármilyen rendelkezésre álló géppel vontatják el az esemény helyszínéről. Amennyiben az eseményben a mozdony oly mértékben vesztett integritásából, hogy az a pályára helyezve is vontathatatlan, azaz itt a gép, amott a motorja, kissé balra a dzsindzsásban az egyik forgóváz, a másik a billencs alatt helyzetkép esetén, különleges, sínen továbbítható daruval a mozdony felismerhető részeit és a törmeléket pőrekocsira rakodják, majd így szállítják el.


A (V)1047, (V)480 mozdonyok sokkal sérülékenyebbek esetükben, de főleg a 1047-ek képesek már egy személyautós ütközéstől is fekve maradni.


Üdv.



A válasz 68%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 80%-ban hasznos válaszokat ad.
# 7/8Időpont jan. 13. 23:23 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

"A (V)1047, (V)480 mozdonyok sokkal sérülékenyebbek esetükben, de főleg a 1047-ek képesek már egy személyautós ütközéstől is fekve maradni."


Mozdonyvezető szemszögből viszont ezek a modern gépek sokkal biztonságosabbak, sokkal jobban megvédi az embert, mint mondjuk egy szili, ahol egy kis vékony lemez választ el a bejövő tárgytól. Tehát bármi, ami a főkeret magassága felett érkezik, az be is jön.


Érdemes megnézni a tavalyi szegedi IC balesetét, hogy nézett ki a vezetőállás belülről, van kép. [link] Durva.



A válasz 69%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 84%-ban hasznos válaszokat ad.
# 8/8Időpont jan. 15. 22:38 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Értesítsünk róla, ha új válasz érkezik? Válasz küldése



Kapcsolódó kérdések
Az új jogsis emberek általában mennyi idő után törik össze az első saját autójukat?
Megtilthatja az önkormányzat hogy megálljak a saját házam előtt?
Külföldön okozott baleset, nem saját autóval, mi a tehendo?
Nincs gyerekülésünk, mivel autónk sincs, de ismerőssel utaznánk, vagyis nem saját autóval,3 gyermekkel, akik 130cm magasak. Hogy lehet őket úgy utaztatni, hogy ne legyen belőle...
2 személyes 3,5 t alatti tgk-ba rakadótérbe szerelnék nem állandó pótülést költséghatékonyan. Saját tapasztalatokkal rendelkezőktől várok tanácsokat, mit javasoltok?
Volt már olyan veled, hogy a saját hibádból majdnem baleseteztél, és csak a szerencsén múlt hogy nem? Ha igen, hogyan?

Kérdések a Közlekedés rovatbólKérdések a Közlekedésbiztonság rovatból








Minden jog fenntartva © 2019, www.gyakorikerdesek.hu | GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Kapcsolat: info (kukac) gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!