Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért van sokáig zárva a sorompó?

Miért van sokáig zárva a sorompó?

Figyelt kérdés
Rengeteg helyen tapasztalom, hogy a vonat áthaladása előtt 5-10 perccel zárják a sorompót. Szerintem ez rengeteg idő, felesleges várakozás, ráadásul idegesítő is mikor látom, hogy egy szaros Bzmot megy el rajta 3 emberrel.

2019. márc. 21. 13:24
 1/5 anonim ***** válasza:
89%
Valószínűleg így van beállítva az automata. Amint a vonat beér az allomásra, záródik a sorompó. Leszállnak, felszállnak, aztán elindul, és végre odaér az átjáróhoz.
2019. márc. 21. 13:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%

Többféle rendszer volt/van a vasútnál, ami a biztosítást szolgálja. Nem mélyedek bele, nem vagyok szakértője. Csak két dologról írok: van állomásközi közlekedés. Ez azt jelenti, hogy két állomás között csak egy szerelvény lehet a pályán. Amikor a vonat kijár az állomásból, azt jelentik a következőnek.

Ekkor ott le kell zárni a sorompót. Ha a két állomás távol van egymástól, akkor ez hosszabb várakozást generál. Van térközi közlekedés is. Itt a vonalon sebességhatártól függő gyakorisággal helyezkednek el jelzők (ill. a hozzá kapcsolódó bizber). Két jelző között csak egy vonat lehet, mögötte pedig két jelző között lassú jelet kap a szerelvényt. Itt ritkább a hosszú tilos jelzés, persze csak nyílt vonalon.

Nagy forgalmú, sokvágányú állomások, pályaudvarok környékén kialakulhat hosszú tilos jelzés is.

Pl. a Nyugati pályaudvarnál van olyan átjáró, ami talán több éve nem adott még szabad jelzést.

2019. márc. 21. 14:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
Prózai oka van a dolognak, mégpedig hogy az érzékelő túl elől van, ezért a megállónál már aktiválja a vonat. Ilyenkor szépen meg kell várnia mindenkinek, ameddig méltóztatik elindulni az állomásról a vonat.
2019. márc. 21. 14:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
68%

Baromi egyszerű. Ahol nem a vonat működteti a sorompót, ott a lezárás idejét úgy számolják ki, hogy a vonat indulásának jelentésétől kell a szakaszon érvényes legmagasabb sebességet feltételezve kiszámolni, hogy mikor ér majd oda a vonat és ehhez is kell valamekkora biztonsági tartalékot adni. A vonat pedig csak a jelentés után indítható a legközelebbi állomásról.


Ha messze van az állomás, több biztonsági tartalék kell.

Ha csúszik az indulás, mert valaki még jegyet vált és kérlel a forgalmászt, akkor azt is megvàrod.

Ha van menet közben megálló, az sincs a menetidőbe beleszámolva, mert mi van, ha nem áll meg a vezér.

Ha van menet közben ideiglenes lassújel, azt sem szàmolják bele a menetidőbe.

Ha a vonat bármilyen okból nem az engedélyezett legmagasabb sebességgel halad, az is dob a menetidőn.

2019. márc. 21. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
2019. márc. 21. 15:52
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!