Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Hogy szabályozzák ezeket?

Hogy szabályozzák ezeket?

Figyelt kérdés
Hogyan szabályozzák a kitérőket,a jelző lámpákat a MÁV-nál?

2019. júl. 29. 17:32
 1/3 A kérdező kommentje:
Most komolyan ki lett javítva a kitérő Halálos kitérőre?! Bocs,nem így akartam.
2019. júl. 29. 17:34
 2/3 anonim ***** válasza:
Pontosan mi a kérdés?
2019. júl. 31. 23:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:
100%

Kétféleképpen tudom értelmezni a kérdést:


1. Hogyan irányítják a jelzőlámpák, és a váltószerkezetek működését a vasúton?


Válasz:


Minden állomás, pályaudvar, rendelkezik egy forgalmi irodával, ahol a vonatokkal tartják a kapcsolatot. Innen kezelik ma már számítógépesen és elektronikus úton a váltóberendezéseket, és ezzel egyidejűleg a jelzőket (állomási/bejárati/térközjelzők stb).Minden állomásnak van egy körzete, ez az állomás területét, és a nyílt vonali környezetét jelenti, amelyben a vonatok közlekedtetéséért, váltóállításokért, jelzőberendezések működtetéséért, a körzet a felelős. A számítógépek előtt az állomások távíróval, kommunikáltak egymással, a vonatokat alakjelzőkkel tájékoztatták, amelyeket a töltés oldalában futó huzaloszlop sor segítségével és az ezeket működtető állomási karokkal mozgattak (egyes mellékvonalakon ezek ma is láthatóak). Éjszaka petróleummal világították meg az alakjelzőket. Ez nem csak nálunk, hanem minden országban így működik.

Példa: Miskolc Tiszai körzetébe bele tartozik a pályaudvar, a rendező és a kocsitároló területe, továbbá az innen induló vasútvonalak hossza bizonyos állomásokig, 92-es vonalon Sajóecsegig, 80-as vonalon Nyékládházáig, és Felsőzsolcáig. Innen mindig a következő állomás körzete kezdődik, egyértelműen azok a állomások lehetnek ilyen körzetközpontok, amelyek rendelkeznek forgalmi irodával, vagy egyáltalán állomásépülettel, így lehetséges az, hogy egy körzet irányítása alá, több megállóhely és azok jelzői, váltói tartoznak.


2. Hogyan szabályozzák a váltók, jelzőlámpák működését, szabványait a magyar vasúton?


Válasz:


A MÁV-nak első sorban a nemzetközi (főleg EU-s) szabványokat kell teljesítenie. Ezeken belül a vasúttársaságok alkalmazhatnak saját forgalmi szabályzatokat. Minden vasúttársaságnak van egységes szabványgyűjteménye (jelzési, forgalmi és gépészeti utasítása), amelyet a vasút nemzetközileg jóváhagyva magára nézve kötelezőnek tart a biztonságos közlekedés érdekében.

2019. aug. 1. 15:19
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!