Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mit kell tegyek ahoz hogy...

Mit kell tegyek ahoz hogy Airline Pilota legyek? Meg csak 15 eves vagyok! (többi lent! )

Figyelt kérdés

Meg csak 15 eves vagyok Mire figyeljek oda az eletben hogy MALEV vagy Turkish Airlines-nal dolgozzak pilotakent?

(jelenleg elektro technikai közepiskolaban fogok tanulni szeptembertöl 9. evfolyamban.


(mindenre kivancsi vagyok!)

-iskola

-penz

-kizaro okok

.... )


Elöre köszönöm a kommenteket!


2010. júl. 12. 16:00
 1/6 anonim ***** válasza:

Repülő orvosi vizsgálatra civilként is elmehetsz, ott kiszűrik a kizáró okokat.


Vitorlázóval szerzett gyakorlat és profi angol előnyt jelent. 3-as érettségi kevés.


Kívánom, hogy legyen még Malév amire végzel.

2010. júl. 12. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Tanulj jól. De nagyon jól ám! :) A részletekért meg keresd meg a "Nyíregyházi pilótaképzés" topicot az index fórumán, ott minden le van írva, csak egy kicsit vissza kell olvasni.
2010. júl. 12. 20:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%

ha komolyan gondolod, akkor tisztában kell lenned azzal, hogy ez az út nagyon hosszú, sok lemondásal de még több tanulással teli. először is tanulj nagyon jól a suliban. legyél profi angolból és szeresd/tudjad a fizikát. ha valóban erre akarod feltenni az egész életedet, akkor én a következőt javasolnám:

szakközépben a suli mellett hobbiból szimulátorozgatsz otthon és megtanulod a legalapabb dolgokat. közben eljársz egy vitorlázórepülő tanfolyamra, ahol megtanítanak a gyakorlati repülésre. közben persze angol, fizikát tanulod hozzá.


szakközép után irány a nyíregyházi főiskola (természetesen 5ös érettségivel). itt néha van államilag finanszírozott PPL képzés, de maszek véleményem szerint az a haverokkal le van zsírozva, tehát nem biztos hogy bejutsz. ha nem jutnál be, akkor valahogyan szerezned kell egy PPL-t, ez a minimum. ma egy PPL képzés olyan 1,5-2 millió körül van, tehát nem olcsó. Utána erre kell még megcsinálni az NVFR, multi engine, IFR, CPL képzéseket. És ha mindez megvan, akkor tudsz felvételizni egy légitársasághoz, ahova vagy felvesznek, vagy nem. nem árt tisztában lenned azzal, hogy nagyon sokan állnak sorban a bejutásért, hely ugyanakkor viszonylag kevés van. így a verseny óriási. persze ha nem ragaszkodsz európához, külföldön jóval több lehetőség van, mint itthon (most nem régen rúgtak ki gyakorlott malév pilótákat). ha jól tudom, amerikában pl. sok pilótát keresnek.


személyi feltételek:

- gyors döntési képesség

- stressz tűrő képesség

- jó fizikum (ha a cooper teszttel gondok vannak, akkor vagy hozd fel magad, vagy felejtős)

- gyors felfogás, jó tanulási képesség.


kizáró okok:

- rossz látás/színtévesztés, rossz fizikum, ha nehezen tudsz tanulni (nem lehet idővel és energiával pótolni, mert nincs rá idő)

- ha nem bírod a stresszt, mondjuk bepánikolsz

- rossz egyensúlyérzék

- ha nem tudsz küzdeni, és nem vagy elég kitartó


szóval jól gondold meg, hgoy valóban erre akarod-e feltenni az egész életed, vagy inkább csak hobbi szinten szeretnéd űzni. sajnos benne van a pakliban hogy erre teszed fel az életed, mindent megteszel érte, de a végén mégsem jön össze. ezzel is kalkulálni kell.


ha érzed magadban a kitartást és az erőt, akkor hajrá! ha viszont már most elgondolkodsz hogy nem biztos végig tudnád csinálni, akkor nem biztos hogy érdemes belefogni.


plusz: azért azt ne felejtsd el, hogy a pilóták nem sokat vannak otthon, így ha család centrikus személyiséged van, nem biztos hogy ez a legjobb választás.


a legelső lépés sztem az MS flight simulator beszerzése, a hozzá tartozó könyv elolvasáva, alapok megtanulása. közben pedig intézni a vitolrázórepülő tanfolyamot.


ha kérdésed van írj, válaszolok!


sok sikert!

2010. júl. 12. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:
Nagyon köszönöm a vallaszokat!!!!!!!!
2010. júl. 13. 16:04
 5/6 anonim ***** válasza:

Amerikában egyáltalán nem keresnek pilótát, ott annyian vannak, hogy óceánt lehet velük rekeszteni... Nem véletlen, hogy itthon 250 órával is találsz munkát (a WizzAirnél), odakint meg a legótvarabb "traffic watch pilot" melóra (amikor felszállsz a géppel, és nézed, hogy van e dugó a városok között) is min. 500 órát kérnek, és 10 dollárt adnak, minden egyes ledolgozott óra után...


Fizikum? Hááát... Az EVA Airnél repül 140 kilós magyar kapitány... :) De tény, fiatalon nézik.


Tanulj jól és irány Nyíregy. Az a legolcsóbb (kifizeti állambácsi). (NEM, nincs lezsírozva, bárki mehet, ha eléri a pontszámot.) Ha nem megy olyan jól a tanulás, akkor valami jól fizető munkát keress, és abból.

2012. máj. 14. 15:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
Ja, és repülőiskolát több helyen is találsz, ahová jelentkezhetsz: pl. HACO Air ( [link] )
2012. máj. 14. 15:38
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!