Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért nincs közvetlen járat a...

Miért nincs közvetlen járat a három pályaudvar között? Nyugati, Keleti, Déli.

Figyelt kérdés
A három pályaudvar között közvetlen vasúti összeköttetés van. Nem én vagyok a máv vezérigazgatója, de szerintem hasznos lenne egy ilyen vonat, mert akkor nem kell metróval/villamossal/busszal bajlódni a tömegben esetleg bőröndökkel, cuccokkal, hanem aki pl. a Nyugatiba érkezik, és a Déliből menne tovább, egy összekötő vonat átvinné. Ugyanígy fordítva, valamint a Keletiből is át lehetne jutni. Mit gondoltok erről?
2019. okt. 19. 19:42
 1/4 anonim ***** válasza:
100%
Mert sokkal lassabb lenne, mint a metró, így semmi értelme nem lenne, csak feleslegesen lassítaná a többi vonatot.
2019. okt. 19. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

A baj az, hogy ha van egy gurulós utazótáskád, egy hátizsákod és egy válltáskád, akkor az első átszállásnál van elb***va az egész utad. Az indulási állomáson valahogy felcígölöd a motyódat a vonatra, elhelyezd ott, ahol sikerül és neked az lenne a legjobb, ha az érkezési helyig maradna minden ott, ahol van, mert elég volt egyszer szenvedni vele. Tegyük fel, hogy beérsz a Keletibe és a Déliből mennél tovább: nem az a baj, hogy metrón kell cipelned mindent (mondjuk az M4-en Kelenföldig), hanem az, hogy valahogyan le kell erőlködnöd mindent a kocsi lépcsőjén, majd egy másik vonatra fel kell húznod újra. Ezen pedig nem segít egy közvetlen vonat: ugyanúgy át kell szállnod rá a Keletiben, majd le kell szállnod róla Kelenföldön és átszállni az onnan induló másik vonatodra. Ha már ezt a lépést meg kell tenned, olyan mindegy, milyen járműre szállsz át.

Az pedig eléggé kemény, hogy minden olyan vonatnak, ami a három budapesti fejpályaudvarra fut be, legyen egy-egy közvetlen kocsija, ami a másik kettőre megy tovább és ott csatlakozik egy-egy onnan induló szerelvényhez. Nem lehet ezt elvárni a MÁV-tól és nem azért, mert annyira amatőrök lennének.

2019. okt. 19. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

Keleti - Nyugati között ugyan valóban van vasúti kapcsolat, a körvasúton keresztül, de elég nagy kerülő.


Keleti - Déli között nincs közvetlen kapcsolat - csak kelenföldi irányváltással lenne, akkor meg már nem annyira éri meg.


Nyugati - Déli összeköttetéssel pedig mind a kettő előbbi probléma képbe kerül.

2019. okt. 19. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
100%

Ha jól értem, nem a pályaudvarok közötti eljutás a lényeg, hanem az onnan induló, oda érkező vonatok közötti átszállás.


Déli-Keleti: Ami a Délibe megy vagy onnan indul, minden megáll Kelenföldön, oda meg rengeteg vonat megy a Keletiből.


Déli-Nyugati: ha a 100, 140, 142 vonalak valamelyikét használja valaki, akkor a Kelenföld-Köki között közlekedő vonatok nyújthatnak megoldást. Ha a 2, 70, 71, akkor gyorsabb a metró/villamos, mint Kökiig elmenni, és onnan Kelenföldre. Itt tényleg gond, hogy két plusz átszállással lehet csak eljutni.


Keleti-Nyugati: itt tényleg csak a szerencsétlenkedés jöhet szóba vonattal, a troli/metró sokkal egyszerűbb. Ugyan a körvasúton keresztül el lehet jutni egyik helyről a másikra, és talán megfelelő helyen létesített megállókkal lenne is rá igény az ott lakók részéről, de egyrészt időben sokkal több, másrészt mindkét pályaudvar tele van a meglévő vonatokkal.


Az igazi megoldás szerintem egy Nyugati-(Déli)-Kelenföld vasúti alagút lenne.

2019. okt. 20. 10:26
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!