Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Szeretitek az Ikarusokat?

Szeretitek az Ikarusokat?

Figyelt kérdés

Milyen emléket idéznek fel bennetek ezek a buszok? Ahol éltek ott, még van lehetőség ezekkel az autókkal utazni? Amikor tönkre ment a gyár, hogyan éltétek meg? Mennyire volt nektek szívfacsaró?

Számotokra mennyire nosztalgikusak ezek a járművek?



#busz #történelem #emlék #vállalat #autóbusz #Ikarus #nagy múltú találmány #hazai siker #sikeres széria #kiváló konstrukció
2019. nov. 7. 21:40
1 2 3
 1/27 anonim válasza:
56%
Hát ide elég sűrűn járnak, nem sok örömet vált ki belőlem, mikor látom hogy már megint az a zajos romhalmaz fordul be a sarkon... Itt a DAKK-nál még elég sokat használnak belőlük (Dél alföld).
2019. nov. 7. 21:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/27 nemaRendőrség ***** válasza:
48%

Ahogy kikoptak a napi használatból, nőtt meg a nosztalgia faktor, mikor mégis jött egy.

Fiatal voltam mikor megszűnt, nem nagyon zavart

2019. nov. 7. 22:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/27 anonim ***** válasza:
72%

1, Melyikeket? A régieket, vagy az ARC-IKARUS-Modulo "csodákat"?

2, A régiknél kiskoromban nagyon érdekelt a csuklósok C tengelyének a kényszer-kormányzásának a mikéntje. A 400-asoknál a gázpedál-motor viszonya érdekelt. Az újkoribb Ikarusoknál (1994-1998) a hűtőventillátor mágneskapcsolójának a nyekkenése, ami nagyon tetszik. A 412-esek életútja érdekes. A távolsági 300-asok, Scania-Ikarusok meg úgy önmagában érdekesek, ritkán, de utaztam velük;

3, Ritkán találni már őket, mert sorra vonják ki őket;

4, Amikor befigyelt a Volvo bejövetele kb. 1994 körül, akkor nem feltétlen tartottam jó ötletnek, hogy ennyire ragaszkodnak a múlthoz sokan, és nem tetszett nekik, az esetleges Volvo-Ikarus kapcsolat. Azonban az 1998-as orosz válság× után sorra jelentek meg az alacsonypadlós egyéb buszok, amik az Ikarus végnapjait előre jelezte, valamint ez× is. Érződött, hogy nem ezt az irányt kellett volna követni, nyomatni a 200-asokat, közben alig fejlődni. Nem, mert a világ fejlődött közben. Oké, volt egy pár mozgolódás a változás felé (pl.: 412), de ez kevésnek bizonyult;

5, A 200-asokat nem tagadom, kedveltem, szóval az eltűnésük zavar(t);

6, Még nem annyira nosztalgikus, mint egy Csepel 344.

2019. nov. 7. 22:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/27 meszike91 ***** válasza:
84%
Sopronban még vannak, de egyre ritkábbak. Én szeretem őket.
2019. nov. 7. 23:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/27 anonim ***** válasza:
63%
"Itt a DAKK-nál" Nincs már DAKK, az egész országban Volánbusz van, bár még nme mindenhol matricázták át a buszokat.
2019. nov. 8. 06:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/27 anonim ***** válasza:
44%
Azon kívül, hogy 40 éves technika, mai szemmel nézve silány minőségben, színvonalon. Nincs különösebb bajom vele. Buszozni utáltam rajtuk. Helyi és helyközi viszonylatban is. Bármennyire megdobogtatja sokak szívét, hogy ez egy nagy magyar márka. Sajnos ez is csak mesterségesen volt életben tartva ameddig lehetett.
2019. nov. 8. 07:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/27 anonim ***** válasza:
83%

Nekem az első önàlló utazásaim emléke kötődik e buszokhoz, amikor 8-9 évesen előbb Budapesten, úgy 14 évesen meg már az országban bárhol szabadon kószálhattam és mivel más típus csak kevés helyen volt mèg, nyilván bevillannak a képek, ahogy egy laprugós csodán zötykölődünk barátaimmal valahol Nógrád megyében vagy ahogy bevágom a dunakeszi helyijáraton akkortájt hasznalt 211-es ajtaját.


Annak viszont nem igazán örülök, ha munkába menet egy fagyos hajnalon 280-as troli jön, azért már nem ugyanaz a komfort, mint egy jobb karban lévő Solarison.


A gyár tönkremenése egyáltalán nem lepett meg, azt azért tinedzser fejjel is észleltem, hogy nem túl acélos konstrukciók már az új járgányok. Ezzel együtt a BKV Volvo-beszerzésének nem igazán örültem, nem is tartottam gazdaságilag racionálisnak "olyan sok típus" üzemeltetését, aztán lásd micsoda kavalkád van most...


Vidéken járva viszont örülök, ha kifogok egy-egy szakadtabb példányt, megvan a hangulata.

2019. nov. 8. 07:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/27 anonim ***** válasza:
84%
Kedvencem a mai napig az Ikarusz. Nem szeretek buszozni, így csak annyit megyek vele, amennyi szükséges, inkább villamos / metró / hév. De ha véletlen látom a Batthyány téren, hogy 2 perc múlva indul a 109-es viszonylaton Ikarus 280, akkor máris nem hévezek :) Sajnos ritka, tartok tőle, hogy ha jár a teljes vonalon az M3-as metró, akkor eltünnek, mivel van egy csomó metrópótlónk, amivel ki lehet váltani őket.
2019. nov. 8. 10:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/27 anonim ***** válasza:
51%

Te 1-es mesélj már, hol jár a egykori DAKK (ami laikusoknak mint te mondom, már több mint egy hónapja megszűnt jogutód nélkül) területén sok Ikarus? De tényleg, hol?

Elmondom neked, mint valóban DAKK felségterületen élő, hogy jóformán a C56-okon kívül nem is maradt Ikarus! Szegeden van nyolc darab gázos, Békéscsabán kb. ugyanennyi dízel, egy-két helyköziben dolgozó csuklós, amik mind a 90-es évek végén készültek és kb. ennyi. Pár 415-ös és 256.42 is akadt még pár hónapja meg Baja környékén 263-asból volt pár.

Az "EAG" kocsikat meg, amik csak névben voltak Ikarusok, de már egy teljesen más tervezőgárda csinálta jellemzően külföldi alapon

Meg ezek közül, melyik a "zajos romhalmaz"?


(ami igazán rémisztő, hogy egy ilyen idióta választ nem 0%-ra pontoznak hanem 81-re..., mert semmi nem stimmel, DAKK nincs, alig maradtak Ikarusok, amik vannak meg pláne nem zajosak, se nem romhalmazok)

2019. nov. 8. 16:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/27 anonim ***** válasza:
67%

A másik "kedvenc" a 6-os válaszoló...40 éves technika, Istenem.

Az Ikarus nem a szívódízeles 200-asoknál ért véget, bármit is gondolnak sokan. Például a 412-es, 417-es Ikarusok a 90-es években az elsők között voltak a maguk kategóriájában, konkrétan a 417-es hamarabb készült el, mint a nagy gyártók full AP-s csuklós buszai.

Itt nem nosztalgiafaktor játszik, hanem a tényfaktor.

2019. nov. 8. 16:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!