Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mit gondoltok erről? Szerintet...

Mit gondoltok erről? Szerintetek jó ötlet? (Anyagiaktól most eltekintve)

Figyelt kérdés
[link]

2020. jan. 19. 17:53
 1/8 anonim ***** válasza:
90%

Pont, hogy nem lehet eltekinteni az anyagiaktól.

Persze, ha ingyen lenne, csináljunk pár km-rel a mostani vonal mellé egy másikat.

De a vasútépítés annyira drága, hogy nem lehet értelmezni a pénzügyi vonzatai nélkül.

Mindent egybevetve szerintem semmi értelme. Ezt az energiát arra kellene fordítani, hogy a kínai konténervonatokat le lehessen hozni Budapestig Lengyelország helyett valamint nyugat felé minél inkább gyorsítani a forgalmat.


Déli irányban új vonalnak csak akkor lenne értelme szerintem, ha direktben Koper-ből gyorsabban lehetne eljutni Budapestig és ezen a vonalon is megérné a térségbe érkező konténereket Koperban vasútra rakni és Budapesten bontani, nem pedig már Koperban közútra rakni.

2020. jan. 19. 18:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
A Paks-Tolna, illetve a Pécs-Bátaszék összekötésnek lehet értelme, és a túlságosan kanyargó vonalszakaszok kiegyenesítésének is. Pusztaszabolcs elkerülése Dunaújváros felé viszont szerintem felesleges lenne. Ahhoz, hogy Dunaújváros elővárosnak számítson nem kell ez, elég lenne újradefiniálni az elővárosi határokat.
2020. jan. 19. 19:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

Az egész koncepcióról: annyit nem nyernénk vele, mint amennyibe kerül. Egy-két részletet persze meg lehetne valósítani.


Részletekben:

I. ütem: kihagyható, esetleg az állomás áthelyezésén el lehet gondolkozni - bár jobban megnézve a térképet, még az sem biztos.

II. ütem: kihagyható.

III. ütem: ez is kihagyható, bár Madocsa és Bölcske is messze esik vasúttól, ha nem ez a fővonal, belefér az a pár plusz kilométer.

IV. ütem: ezek tényleg hiányzó kilométerek a vasúti hálózatból, de nem véletlenül nincs ott vasút, tudtommal eléggé nehezek ott a talajviszonyok, költséges az építés. A Paks és Tolna-Mözs közötti rész talán a legolcsóbb rész (itt még betoldanék egy megállóhelyet Tolnán), a híd az nyilván sokkal drágább, a Dunapataj-Kalocsa összekötésnek meg szintén nem lenne akkora haszna híd nélkül.

V. ütem: Az Alsónyék és Bátaszék közötti bekötéshez nem kellene Decstől új pályát építeni, elég lenne az M6-56-os út kereszteződésétől, de a motorvonatok korában (és mellékvonali jellegéből kifolyólag) szintén kihagyható.

VI. ütem: A Mohács-Bátaszék szakasz megépíthető, a Pécs-Szeged összekötés része is lehet. Az A az nagyon drága, a B2 kihagyható.


Összességében, ha lenne annyi pénz vasútépítésre, korszerűsítésre, amennyibe ez kerül, nem ezzel javítanám ezen térségek vasúti helyzetét. A 40-es vasútvonalat lehetne fejleszteni, ezzel nem csak Pécs, hanem Kaposvár is jól járna (a 41-es fejlesztésével meg akár lehetne értelmes kapcsolat is egyszer Budapest és Zágráb között, de megfelelő gördülőállománnyal akár Ljubljanába, esetleg azon túlra, Velencébe vagy Milánóba is el lehetne jutni).

A kalocsai hídhoz meg hozzá lehetne csapni egy kiskőrösi deltát, Pusztaszabolcsnál a 42-es és 44-es vasútvonal közé egy átemelést, valamint Kisbér és Győr között egy új vonalat, és akkor ott mehetnének nyugatra a konténervonatok, de az 5-ös vonal megfelelő korszerűsítése esetén akár a bécsi vonatok is mehetnének arra. (Az igazat megvallva fogalmam sincs, hogy ez mennyi pénz).

2020. jan. 26. 21:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:

Szerintem nem feltétlenül lenne hülyeség felfűzni egy kétvágányú fővonalra a környék fontosabb településeit (Dunaújváros, Paks, Szekszárd, Mohács). A másik rész meg Pusztaszabolcs-Kaposvár között válna kétvágányúvá. (A Dombóvár-Pécs szakasz meg lehetne a 41b mondjuk).


Csak azok a fránya anyagiak.

Bár az autópályára volt pénz, erre meg nem.


Igazából szép is lenne egy olyan IC, ami így áll meg Pécsig:


- Déli/Keleti

- Kelenföld

- Dunaújváros

- Paks

- Szekszárd

- Mohács

- Pécs

2020. jan. 26. 22:45
 5/8 A kérdező kommentje:
Mohácstól szintén mehetne kétvágányon egy elágazás a horvát határ felé is.
2020. jan. 26. 22:50
 6/8 anonim ***** válasza:

Jó ötlet csak belekerülne 1000 milliárdba. De ha a vezérigazgatónak nem 4 millió forint lenne a fizetése.

Nem tudom kinek volt az ötlete, de a Pécs-Bátaszék között létezett vasútvonal de már egy része nincs is meg. Egyrészt azért épült a Pécs-Bátaszék vasútvonal, hogy a hegyekben zajló urán, szén bányászatot. Néhány helyen még külön bányavasút ( [link] is volt. A fő vasútvonal karbantartására hiába költötttek sok pénzt, a vasútvonal állapota egyre csak romlott. Ma már visszavette a természet.

2020. febr. 2. 12:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
100%
Most lehet, hogy a vidékiek körében nem leszek népszerű, de szerintem első körben nem a távolsági útvonalakat kéne fejleszteni, hanem a budapesti elővárosi hálózatot. Emberek százezrei ingáznak naponta a fővárosba naponta, de a tömegközlekedés tragédia. A déli agglóból egyvágányos(!) vonalakon zötyögnek az emberek például.
2020. febr. 2. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:
#7: Noha én "vidéki" vagyok (már amennyire a 200 ezres Debrecen annak számít), de teljesen igazad van. Bár a kettőnek nem kellene kizárni egymást, szerintem. Tudom, ez nem az az ország. :)
2020. febr. 2. 19:00

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!