Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » MÁV diákbèrlet szabály?

MÁV diákbèrlet szabály?

Figyelt kérdés
A helyzet az, hogy a barátom Sülysápon lakik, èn Budapesten. Sokat járok hozzá, ès akartam venni diákbèrletet a vonatra, de nem engedtèk, mert azt mondták, csak akkor lehet, ha az iskolám ès a bejelentett lakóhelyem között vonatkozok.Elsőre kiadták a bèrletet, ès járkáltam is vele, semmi baj nem volt, aztán mikor vettem volna a következő havit szólt a pènztáros, hogy ezt nem lehet. De utálok a jegyekkel bajlódni, meg a bèrlet amúgyis jobban megèri. Van akit büntettek már ezèrt? Ha van itt kalauz: te szoktál ezèrt büntetni, egyáltalán megnèzed a lakcímkártyát? Van valami módja, hogy kijátszam a rendszert? Szerintem ez elèg nagy hülyeség, diák vagyok, mièrt nem vehetek oda bèrletet, ahová akarok...

#vonat #MÁV #késés #diák #kalauz #vasút #felsővezeték #bèrlet #biztosító berendezés
2020. márc. 4. 09:03
 1/10 anonim ***** válasza:
100%
A diákbérlet a lakóhely és az iskola közötti útra érvényes, erre vonatkozik a kedvezmény.
2020. márc. 4. 09:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
67%
Pontosan. Csak iskola és lakhely között. Esetleg ha oda jársz sportolni vagy valami. Ellenőrizni kell a lakcím kártyát. A diák jegy 50es kedvezményes, bérlet azt hiszem nagyobb
2020. márc. 4. 09:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%

Tisztázzunk valamit: a kedvezményt nem a MÁV-Start adja üzleti megfontolásból , hanem jogszabály írja elő, hogy kedvezményt kell adnia és az állam árkiegészítést fizet aztán a MÁV-Startnak. Az állam célja az, hogy a kötelező iskoláztatásból, mint össztársadalmi érdekből fakadó utazási költségek ne terheljék meg túlságosan a családok költségvetését. Ezért a rendszeres iskolába járáshoz használatos bérlet 90 százalékos kedvezményű a felnőtt , teljes áru bérlethez képest.