Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mozdonyoknál, buszoknál miért...

Mozdonyoknál, buszoknál miért nem terjedt el az áramvonalasabb forma néhány kivételtől eltekintve?

Figyelt kérdés
2020. szept. 18. 13:54
 1/9 anonim ***** válasza:
100%

Mihez képest áramvonalasabb?

A modern járművek mind áramvonalasak amennyire lehet, de itt a helykihasználás fontosabb, mint az egy ezreddel kedvezőbb cv érték.

2020. szept. 18. 14:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
A függőleges orrnál áramvonalasabbra gondoltam. Annyira nem, mint a Sinkanszen és társai, de legalább minimális szinten. Tudom, hogy volt/van néhány, ezért írtam, hogy néhány kivételtől eltekintve.
2020. szept. 18. 14:23
 3/9 anonim ***** válasza:
89%
A méretük miatt. Amerikai, ausztráliai kamionok jóval áramvonalasabbak, de ugyanakkor hosszabbak is. Viszont ott van erre kialakított infrastruktúra. Nálunk a jelenlegiek is már sok helyen alig férnek el.
2020. szept. 18. 14:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
77%
Mert a buszok hossza korlátozva van. És így a hasznos tér rovására menne az áramvonalas orr. A buszok nem mennek olyan gyorsan max. 100-zal, így nem hozna olyan sokat. Mozdonyoknál meg vannak áramvonalas orrú típusok, főleg azok, amik nagy sebességre képesek.
2020. szept. 18. 14:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
100%
Nálunk a helykihasználás és praktikusság miatt nincs előre téve a motor. Ha elől lenne a motor, akkor az az utastérből venne el helyet, mert maximalizálva van a jármű megengedett hosszúsága. Ezen felül praktikus is így, mert nincs a busz előtt hatalmas holttér... Ha megfigyeled az amerikai iskolabuszokat, azok tele vannak aggatva tükrökkel, nem véletlenül.
2020. szept. 18. 14:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 Ifj. Paprikás Csirke ***** válasza:
93%
Mert szinte semmi veszteség nem származik belőle. A menetegyenletben a sebesség négyzetes tag, 2-300 km/h fölött kezd el igazán számítani a jármű áramvonalassága, addig a súly és súrlódás a dominánsan leküzdendő ellenállás. A lekerekített részek is szinte mindig csak a szélzaj okán vannak lemunkálva, mert ha ennél szögletesebbek lennének akkor az utasok hallanák a susogást ahogy a jármű vágja maga előtt a levegőt.
2020. szept. 18. 14:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
84%
Egy mozdonynál aztán semmi értelme nem lenne. Egy motorvonatnál még igen, mert ott az egész szerelvény egyben van, és tényleg számottevő fogyasztáscsökkenést okoz. Egy mozdony viszont lehet bármilyen áramvonalas, ha utána ott van egy csomó téglatest alakú tehervagon, nulla áramvonalassággal. Amikor 2-3000 tonnát húz egy mozdony, akkor a 100 közeli vagon légellenállása, a 400 tengely gördülési surlódása sokkal nagyobb, minthogy egyáltalán észrevehető legyen, hogy áramvonalas mozdony húzza-e. Nem véletlen, hogy a Nohabbal, és a mintájául szolgáló amerikai mozdonyokkal kb. kihaltak az áramvonalas mozdonyok, mert rájöttek, hogy semmi értelme.
2020. szept. 18. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:
Értem, köszönöm.
2020. szept. 18. 17:54
 9/9 anonim ***** válasza:
66%

Mondjuk nekem amennyire még rémlik fizikából, mert egyszer tanár mellékesen mesélt róla, hogy a 90-100km/óra tempo is egy amolyan választóvonal, ezalatt egyszerűen szólva még inkább vágja a levegőt egy mozgó sik felülető tárgy, efölött pedig már tolja inkább maga előtt. Valahogy a levegő sűrűségével stb van összefüggésben.


Nyilván ezalatt a tempo alatt is van azért diferencia, de még nem annyira számottevő, és ha pl megnézel akár 30-40 éves nagysebességre tervezett mozdonyokat, azok azért már nem voltak teljesen sík felületűek.

2020. szept. 18. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!