Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért nem viszik be a déli...

Miért nem viszik be a déli héveket a Ferenciek teréig?

Figyelt kérdés
Csak hévesíteni kéne a 2-es villamos vonalát és alig 300 méter kéregalagutat fúrni a Március 15. tértől a Ferenciek teréig. Ez nem lenne sokkal olcsóbb, és majdnem ugyanazt az előnyöket biztosítja, mint a Kálvin téri meghosszabítás?
okt. 15. 22:01
 1/5 anonim ***** válasza:
69%
És a “hévesítés” következményeibe belegondoltál? Nézd meg, milyen elvágó hatása és zavartatása van egy-egy ilyen szintű gyorsvasúti vonalnak és milyen ugyanez a hatás egy villamos esetében. Itt ugye távlatilag egyébként is egy észak-déli irányú nagykapacitású gyorsvasútról beszélünk , amit a Dunán is át kell vinni valahogy, a városképi szempontok is erősebbek a szokásosnál és bizony irányonként 2,5 percenként, de másodperc pontosságú menetrend alapján közlekedő vonatokkal kell számolni . Egyszerűen falként vágná ketté a város egy forgalmas útvonalát és távlatilag is ellehetetlenítené a rakpart visszaadását a város lakóinak.
okt. 16. 06:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

Az elvágó hatást nem kéne eltúlozni. A Március 15. tértől északra még jobban is járnának, mivel egy hév szerelvényre kétszer annyi utas férne el, tehát elég lenne fele olyan gyakran közlekednie. Arról nem is beszélve, hogy egy villamos akkor is kaphat zöldet, amikor ott sincs. Egy hév csak akkor akadályozza a forgalmat, amikor ott van.

A déli részen problémásabb a helyzet, ott már eleve úgy kellett volna megépíteni a Fővám téri aluljárót, hogy a Közraktár utca és az alsó rakpart között ne szintben keresztezze a villamos az autókat.

okt. 16. 14:05
 3/5 anonim ***** válasza:
Teljesen felesleges, ettől függetlenül értem az elképzelésed. A fontosabb problémákat már korábban felsoroltátok. Többek között az is nyomós ok ez ellen, hogy a Kálvin tér magában is fontosabb csomópont, mint a Ferenciek tere. Ott a 2 metró, és a kiskörúti villamosok. Persze ezeket a Fővám ill. a Ferenciek terén is el lehet érni, de egy nagyobb csomópont létrehozása szerintem célszerű lenne. Illetve a Kálvin tér után az Astorián pedig a 2-es metróra, ami értelmesebb megállóköz lenne a kb 500 méterrel, mint a 300 méter a Ferenciek tere és az Astoria között.
okt. 16. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:
A 300 méter miatt éppenhogy elég lenne egyszer megállni a két megálló között. Egyre jobb ötleteim vannak.
okt. 16. 21:57
 5/5 A kérdező kommentje:
Tulajdonképpen a szentendreit is rá lehetne kötni a 2-esre, és az is mehetne az Astoriáig. Megoldottam potom pénzből az évtized beruházását. Szerencse, hogy a kérdezőt nem lehet lepontozni.
okt. 16. 22:03

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2020, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!