Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mi értelme mozdonyvezetőket...

Mi értelme mozdonyvezetőket váltani ilyen sűrűn?

Figyelt kérdés

A 100-ason most, hogy csak Nyíregyig/nyíregytől járnak a sebes ill. Ceglédi személyvonatok, a mozdonyfordulók is megváltoztak.


Pl. a 6295 sebesvonatot Nyíregytől Debrecenig Ddbrecen mozdonyvezető viszi, Debrecentől Zugló/R.rdndezőig is Debreceni, ott van 3 órát és a 6008-ast hozza végig.


A 6203 sebest már Nyíregyházát Debrecenig Nyíregyi vezér viszi, Debrecenben váltanak, Debrecentől Püspökladányig viszi egy Püspökladányi vezér, majd Püspökladánytól Zugló/R.rendezőig szintén Püspökladányi, azaz Püspökladányban is van váltás, az pedig 2 órát van ott és a 6108-assal jön végig Debrecenig, majd a 6009-est vilszi Ladányig és végez.


Olyan is van, hogy önköltségben elmegy a mozdonyvezető Debrecenből Nyíregyig, ott leváltja a ic566 Rózsa vezérét és Nyíregyházától a nyugatiba teljesen felmegy, onnan átvonatozik utasként a rdndezőbe és a 6098 sebest hozza vissza Debrecenbe és végez.


Leírtam pár példát.

A kérdésem az, hogy egyik vonatot végigviszi teljesen egy vezér, a másik vonatot pedig három, Debrecenben és Püspökladányban is van váltás. Ez miért van? Miért váltanak egyes vonatoknál ilyen sűrűn?


Gondolom értitek kérdésem. A vasút szakmában lévők értik, laikus ember biztos nem nagyon érti főleg a vonatszámokat. De előre is köszi a válaszokat.



2020. nov. 18. 20:08
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
100%

Tirpákia mindigis ilyen volt.

Ha utas vagy akkor miért érdekel?

Ha vezér, akkor meg menj ez az MVÁ-hoz.

2020. nov. 18. 20:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
100%

ja még annyit, hogy vannak olyan szolgálatok amiket rendesen le lehet tervezni kezdéstől végig belefér egy vonat végig oda-vissza.

Aztán maradnak maradékok (bocs, hülye megfogalmazás...) amiket szintén továbbitani kellene és akkor keletkeznek az ilyen saláta, ide-oda rohangálós halálkanyarok amikor kap az ember 8 mozdonyt a segge alá egy szolgálatban.

Ez minden fűtőháznál így van.

2020. nov. 18. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 A kérdező kommentje:

Nem MVÁ hoz, én Mávhoz megyek vezérnek ha sikerűl.


Most is indul.


Olyan is van, hogy 2x megjárja Ceglédet.

De a 2. kanyarban már csak Szolnokig jön vissza és kiviszi a szerelvényt a tárolóba, majd utasként jön vissza Debrecenbe.


8 nem, de van, hogy 3 mozdonyon megfordul egy műszakban.


Pl a dízelfordában most vonatpótlóval el kell menni Hajdúböszörményig, onnan 2x elmenni Tiszalökre és visdza, majd Hajdúböszörménytől pótlóbusszal Debrecenbe, mert 3. kanyar nem jön ki 12 óra 45-ből.


Általában mindenkinek megvan a dízel,villany vizsga, vannak kevesen akinek csak dízelből, vannak akiknek csak villanyból van meg.

2020. nov. 18. 20:29
 4/13 anonim ***** válasza:
100%

"utasként" ezt önköltségi utazásnak hívják

vagy szlengben: rezsibe' j9ttem haza :D


amiket leírsz az teljesen normális a vasúton.

lehet, külső szemmel nézve tényleg vannak benne ostobaságok

belső szemmel nézve meg tele van ostobaságokkal

de ez a rendszer 100 éve így működik.

vannak szopatós szolgálatok, meg vannak kismama műszakik is.

2020. nov. 18. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 A kérdező kommentje:

Szerined az jó szolgálat, ha felmegy egy vezér pestre, felér 17.40 -re jöhetne még pár vonattal vissza, de az a szoli laktanyás és másnap reggel fél 7-kor jön, de át lell mennz a rendezőbe mert a sebesvonat viszont zuglóból jön.


Magyarán majdnem 12 órát pesten van.


A vezér barátom mondott ilyet, hogy van egy ilyen hosszú szolgálat.

2020. nov. 18. 20:47
 6/13 anonim ***** válasza:
100%

Nem jó szolgálat, de vannak ilyen szolgálatok az ország minden fűtőházánál.

Az első vonatot Bp-ről el kell hozni valakinek, és annak oda is kell érnie. Ha csak előző este van vonat, akkor, akkor :)

A Budapesten belüli önköltségezések is normálisak - BKV-val is.

Nálunk is volt sok cifra dolog... Istvántelekről Délibe, Déliből Istvéntelekre, Keletiből Fradi, stb.

van ilyen.

2020. nov. 18. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
56%

a hírekben olvastam, hogy a nyáron egy személyvonat megállt egy piros jelzőlámpánál, aztán zöldr nem indult. Kiderült, hogy a mozdonyvezető mára réten ballag, mert lejárt aszolgálata, és a tizenötödik órát nem akarta egkezdeni..

A múlt évben télen is volt ilyen, de ott a pályaudvaron szállt le a vezető, mert rég lejárt a műszakja, elege volt az egészből.. A MÁV egyiket sem tagadta..

2020. nov. 18. 23:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
0%

#7:

Remélem azért megcseszték ezért a húzásért a két ütődöttet.

2020. nov. 18. 23:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
100%

8-as: ha te is mozdonyvezető lennél a 12 óra 46-ik percnél megállnál.

Sajnos a magyar jogszabályok - nem, nem a máv belső szabályai - alapján ha a mozdonyvezető a Munka Törvénykönyvében előírt munkaidőn túl ha csinál valamit, mondjuk elgázol egy öngyilkost akkor annak minden következményét viseli: pénzünbtéts, felfüggesztett, vagy letöltendő böru, stb.

és ezt bizony ellenőrzik is!

Szóval nincs az az ember aki 1 perccel tovább is dolgozik.

Azt ha valahol a pustában áll meg a vonat azt bizony az irányításon kell leverni.

van külön apparátus arra hogy mind a járműveket, mind a személyzetet úgy forgassák, hogy ilyen probléma ne forduljon elő.


És mielőtt megkapják a vasutasok, hogy milyen marhák:

ez ugyanígy működik például a repülésben is! bizonyos óraszám felett nem repülhet nek a pilóták, csak egy hoszabb pihenő után kezdhetjek új szolgálatot - csomó járattörlés van ebből.

szintén irányítási hiba


és a kamionosok!

ott a techográf! ha 9, vagy 10 óránál többet vezet egy nap, akkor 100ezres bünti a vége.

2020. nov. 19. 00:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 A kérdező kommentje:

7!


Nem piros, az, de VÖRÖS-nek hívják.

Nincs tizenöt óra.

12 óra 45 percet a max szoli.

Ha laktanyás, a laktanyába töltött idő kiesik, de 50%-ban fizetik.


9-es azaz 00:11-es válaszolónak teljesen igaza van.

2020. nov. 19. 02:04
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!