Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mi volt Budafokon 1960-ban...

Mi volt Budafokon 1960-ban hogy kivezették oda a 4-es villamost?

Figyelt kérdés
A lakótelepek akkoriban még sehol nem voltak és más villamosok is jártak arra tehát nem igazán értem hogy az egyik nagykörúti villamost mért kellett odáig leküldeni.

2021. márc. 6. 16:22
 1/6 anonim ***** válasza:
100%
Ha jól emlékszem borászat.
2021. márc. 6. 16:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%
Biztos megvolt már a terv, hogy oda fognak terjeszkedni, és mikor a villamosvonalat csinálták, egyszerűbb volt végigvinni.
2021. márc. 6. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%

Budafok, és persze budafokiak, akik szerettek volna eljutni A-ból B-be :)


Akkoriban még a hálózatos szemlélet uralkodott Budapesten, ami sajnos kiveszett, és csak az utóbbi években tért vissza. Ennek az a lényege, hogy a nagyobb forgalmú szakaszokon több viszonylat is közlekedik, amik egy idő után elágaznak, majd újra együtt haladnak más viszonylatokkal, aztán megint elválnak. Ennek előnye, hogy a gerinchálózaton sűrű a követés (más-más viszonylatokkal), viszont jelentősen csökkenti az átszállások számát.


Ha megnézed ezt az 1963-as térképet [link] , akkor láthatod, hogy Budafokról a 9-es villamossal Budát feltárva lehetett eljutni a Margit-hídig, a 4-es villamossal a nagykörúton szintén a Margit-hídig, a 47-es villamossal pedig a kiskörúton át a Nyugati pályaudvarig. Ha valaki a Móriczra utazott, akkor bármelyiket választhatta, ha a Nyugati pályaudvarhoz, akkor kettőt is, de akár a Kiskörúton, akár a Nagykörúton volt dolga, átszállás nélkül célba ért.


Ezt váltotta fel később a ráhordó szemlélet: van egyetlen viszonylat a Móriczig, ott (vagy a Fehérvári útnál) meg szállj át arra a másik villamosra/buszra/metróra, ami oda visz, ahova szeretnéd (vagy ahol át tudsz szállni arra a ráhordó járatra, ami elvisz a célodig). Ez az utas szempontjából mindenképpen kényelmetlenséget jelent, nem véletlen, hogy a budai fonódóval visszatértünk a régi hagyományokhoz (ami pl. Prágában nem tűnt el).

2021. márc. 6. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%
Egyébként a Fehérvári út térsége a mai dominánsan lakóövezeti jelleg helyett inkább munkahelyekkel volt tele, főleg az út keleti oldalán. Teljesen logikus volt a város különböző pontjairól oda ingázó munkásokat közvetlen járattal odaszállítani Pest felől. (Később, mint ezt kitárgyaltuk, fontosabb szempont lett a kiszámíthatóbb követés biztosítása, ezért visszavágták a járatot.)
2021. márc. 7. 07:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%
1963-tól a Fehérvári úton megszűnt a HÉV. Az ott közlekedő villamosjáratokat is átszervezték. A 4-es korábban a kocsiszinig járt, a 47-es és elődei pedig Kitérőig.
2021. márc. 7. 19:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
100%
Ne úgy gondolj rá, mint most, azért akkor még nem volt az a négyes villamos a világ legnagyobb, legsűrűbb, legforgalmasabb villamosa. Egy volt a sok közül. Volt még mindenféle más is a Körúton: 6, 46, 66, gyakran betétjáratok is, ráadásul az emberek masszív hányada az azóta megszüntetett 12-es busszal járt a Körúton, még csak nem is villamossal. Nyilván később, az orrba-szájba járó dupla ICS-ket már nem lehetett volna egy lapon emlegetni Budafokkal, nem is lett volna annyi. Amúgy is inkább csak Albertfalva Kitérőig ment, odáig viszont igen jelentős gyáripar működött akkoriban a romhalmaz helyén, nem ám Németország meg Made in China látta el a magyar lakosságot. Emberek meg előbb voltak, mint panelházak, csak akkor bizony putrisorokban, sufnikban, kifűthetetlen ólakban helyiségenként nyolcasával, hajaj, tudnának ott mesélni! Befagyott a fürdőlavórba a víz, úgy éltek ottan, Kelenföldön is. Sajnos nem úgy volt a világ, hogy előbb készültek el a panellakások, aztán jött fel vidékről a leendő ipari munkás réteg, hanem nagyon is fordítva.
2021. márc. 8. 00:59
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!