Miért mondják azt, hogy a tömegközlekedés ki tudja
váltani az autót?
Mi meleg házaspár vagyunk, Stocholmban élünk, van 3 gyerekünk, és mi csak tömegközlekedünk 4 éve. Nem értelek.
2021. jún. 10. 10:52
Hasznos számodra ez a válasz?
Nem kollektíven tudja kiváltani, de sokan még akkor is autóval mennek munkába, ha gyorsabb lenne a tömegközlekedés, de inkább állnak a dugóban. Akkor is, ha semmi nem indokolja a kényelmen kívül. Ez úgy az emberek 80%-a. Nyilván ahhoz, hogy ennyi ember tudjon tömegközlekedni vagy kerékpározni állandó jelleggel, sokat kell fejlődnie a járatsűrűségnek és a kerékpáros hálózatnak (főleg a kapacitásának), de hosszú távon egyértelműen ez lenne a cél. Az egy autó(ban) egy ember nem fenntartható és csak még hosszabbak lesznek a dugók és eljutási idők, miközben új lakások is épülnek a belvárosban.
2021. jún. 10. 10:54
Hasznos számodra ez a válasz?
3/11 A kérdező kommentje:
#1 : Ez egy magyar ember véleménye egy magyar oldalon a magyar állapotokról. Stockholm melyik megyében van?
Ott van a magyar meber véleménye a kettesben tökéltesen leírja a problémát nem az a baj, hogy ha 5-en vagytok egy autóban hanem ha egyedül 2 évet éltem iskola alatt Budapesten minden reggel a 14-ből a 7. kerbe mentem hol busszal hol metróval amikor busszal mentem minden reggel elmentem a mozdulatlan autó sorral találkoztam általában egyedül ültek a kocsiban gondold végig ha hasonló helyen lakó kollégák összebeszéltek volna fele annyi autó lett volna. Ezen kívül az ország nyugati felén lakom alig van busz és azok is alig járnak mégis városon belül drágább a jegy mint BP-en itt is csodálkoznak hogy nem leet parkolni.
2021. jún. 10. 11:05
Hasznos számodra ez a válasz?
#1
Az hogy nevelitek valakinek a gyerekét, gondolom jó a tömegközlekedés, a környéken mindent megtaláltok és nem güriztek látástól vakulásig, az nem reprezentálja a lakosságot, emellett pedig szerintem Svédország és Magyarország között nagy különbség van.
Nekünk 3 autónk van, igazából 2 is elég lenne. Angol kisváros szélén lakunk, tömegközlekedéssel maximum Londonba megyünk be (de inkább kerüljük Londont). Hajnali 4-re járok dolgozni, 10+ órát dolgozom naponta, a feleségem délután 5-re, a közös gyerekünkre nincs más aki vigyázzon és néha percre ki van számolva hogy átpasszolja a gyereket.
Nem, mindenhol nincs is jó tömegközlekedés de mindenkinek nem is működne.
2021. jún. 10. 11:40
Hasznos számodra ez a válasz?
Ha Budapesten élsz, és nem is jársz mashova, akkor kiválthatja.
Mi minden hetvégén megyünk vagy kirandulni, vagy ősökhöz. Egy nagyilátogatás kocsival ajtótól ajtóig 2 óra, vonattal 4.5 óra úgy hogy anyukam jönne értünk kocsival az állomásra.
Na ez oda vissza 5 óra. Na az a nem mindegy.
Itt a nyár, kiugrunk velencei tóra strandolni, kocsival bruttó 30 perc 1 irányba vonattal, tömegnyomorban 1.5 óra.
Elmegyünk túrázni mondjuk csak a Pilisbe, mert az nincs olyan messze, kocsival 40 perc oda jutni, BKV+volán 1.5-2 óra.
Hétköznap a városban amúgy bicajjal járok.
2021. jún. 10. 14:43
Hasznos számodra ez a válasz?
#3 egy szóval nem mondtad, hogy Magyarországra korlátozod a kérdést.
2021. jún. 10. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
Nagyvárosi környezetben egészen biztos , hogy az autó a lakosság nagy része számára elhagyható a hivatásforgalomban. És igazából muszáj is erre törekedni, mert a vak is látja , hogy soha az életben nem lesz elegendő a nagyvárosok úthálózata az egyéni közlekedés maradéktalan kiszolgálására. Fizikailag nincs rá hely akkor sem, ha 100 autósból 98 váltig állítja, hogy ő vízvezeték-szerelő, második műszakban zongorákat költöztet és a három gyerekét négy különböző óvodába hordja.
2021. jún. 10. 16:00
Hasznos számodra ez a válasz?
9/11 A kérdező kommentje:
#7 : Azt írtam: "Torlódás, járatkimaradás, lerobbant járat" Ez ilyen az egész Földön?
Egyedül a Budapest szintű nagyvárosokban nélkülözhető teljesen az autó. Nemhiába van az, hogy Németországban is pl abszolút mindenkinek autója van, és azzal közlekedik, még nagyobb városokban is.
2021. jún. 10. 22:59
Hasznos számodra ez a válasz?
További kérdések: