Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A Volánbusz helyközi buszos...

A Volánbusz helyközi buszos járatain nem lenne jobb egy BKK-hoz hasonló jegyrendszer?

Figyelt kérdés

Ezalatt az egész jegy/bérlet rendszert értem. Nagyjából ugyanaz lehetne, mint a BKV-nál.

Én 35km-re lakom a várostól, nekem így 650Ft a jegy, kicsit igazságtalannak érzem, hogy aki 10km-re lakik az fizet 250Ft-ot és még kevesebbet is kell utaznia.

A bérlet nekem erre az egy vonalra 24900Ft, de ha más irányba akarok menni, akkor jegyet/bérletet kell venni, hiába van bérlet.

Budapesten a BKK-nál egy bérlettel az egész város átutazható, ami azért elég sok km, de mégis lehetséges, plusz jegy/bérlet nélkül.

A Volánbusznál is lehetne így, ha 10000Ft-ért vennék egy bérletet és akkor több irányba is mehetnék egy darab bérlettel (nyilván nem a világ végéig, pl. 0-50km-ig).

A jegy ára meg 350Ft lenne (mondjuk 0-50km-ig), nagyjából igazságossabb lenne, mint a km/távolság alapú. Nagyobb távolságra (50-100km vagy több) lehetne nagyobb tarifa.

Lehet többen is választanák a buszozást, mert így nagyjából olcsóbb is lenne.

Természetesen ez csak elméleti kérdés, csak írtam pár példát, hogy el lehessen képzelni, meg unatkozom is.

Mi a véleményed erről?



júl. 17. 21:04
1 2 3
 1/23 anonim ***** válasza:
33%
Zóna rendszer kéne, ahogy az külföldön nagyon is jól működik. Nem távolságra menne a jegyár, hanem hogy hány zónát mész át vele. A jegyek pedig x ideig korlátlan utazásra legyenek jók, ez szintén minden külföldi nagyvárosban így van. A bérletek árát pedig sürgősen csökkenteni kell, mivel a jelenlegi 20 km-es bérlet 37,8 20 km-es jegynek felel meg, azaz csak akkor éri meg, ha minden munkanap mész vele oda-vissza. Gyakorlatilag ráfizetés, ha bejön egy nem várt betegség, vagy valami ami miatt nem utazol. Így inkább megéri minden útnál jegyet venni, amivel feltartják a buszt, azok meg állandóan késnek. A többi zónát nem számoltam ki, de valószínűleg hasonló a helyzet. Ha reális kedvezményt nyújtana a bérlet, többen választanák, kevesebb jegyet kell eladni a sofőröknek, így nem késne a busz, de a bevétel érdemben nem csökkenne, mert akik eddig jegyeket vettek rendszeres, de nem mindennapi utazáshoz, azok állnak át a bérletre.
júl. 17. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/23 anonim ***** válasza:
31%
A volán nem egy cég! Regionális cégek vannak, egymástól független gazdálkodással.
júl. 17. 21:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/23 anonim ***** válasza:
100%
Kérdező! És ki üzemeltetné a veszteséges vállalkozást?? Kik fizessék ki a hiányzó bevétleket az olcsóvjegyekhez??
júl. 17. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/23 A kérdező kommentje:

Nekem is 38db jegy jön ki a 24900Ft-os bérletből. A diák bérlet, amúgy 2490Ft volt, ami nagyon olcsó, szerintem ez lehetne több is behozva az árkülönbséget.

Ezt nem mertem leírni, mert gondolom már politika, de a 65 év felettiek ingyen utaztatását is meg kéne szüntetni, úgy tudom a nyugati országokban sem utaznak ingyen. Valamilyen kedvezményes bérlet lehetne nekik is, ez elég sok bevétel kiesést hozna be.

A jegyre szerintem nem kéne kedvezmény, hanem valami egységes ár.

júl. 17. 21:41
 5/23 A kérdező kommentje:

Kérdező! És ki üzemeltetné a veszteséges vállalkozást?? Kik fizessék ki a hiányzó bevétleket az olcsóvjegyekhez??


Én a jelenlegi jegy/km alapú tarifa miatt leginkább autóval járok, mert 35km oda-vissza 1300Ft busszal, nagyjából ki jön az üzemanyag is +az idő.

A példáimban írtam miért lenne jobb.

Ha 10000Ft-ért tudnék venni olyan bérletet amivel a környékbeli buszokat tudnám használni, akkor jobban megérné nekem, szerintem másoknak is, vagyis több pénz lenne a cégnek.

A Volánbusz tudtommal egy cég, az egész országban ez van ha valaki még nem vette volna észre.

júl. 17. 21:49
 6/23 anonim ***** válasza:
100%
A munkahelyek kifizetik a bérlet 86%-át!
júl. 17. 21:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/23 A kérdező kommentje:

A munkahelyek kifizetik a bérlet 86%-át!

Ez igaz, de ez csak egy vonalra érvényes bérlet, ha másik irányba mész vehetsz jegyet hiába van bérlet.

Ha gyakran járok a városba, de nem ott van a munkahely, akkor meg nincs visszatérítés.

A céges buszok is elég sok utast elszívnak, ezzel kiesést okozva, nekik nem érné meg pluszban egy bérletet venni a jelenlegi tarifán, inkább munka után elintézik a dolgaikat.

júl. 17. 22:01
 8/23 anonim ***** válasza:
100%
Figyu, alapíts egy busztársaságot és csinálj ilyen jegy és bérletstruktúrát! Aztan majd kiderül hogy nyereséges-e... 😂
júl. 17. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/23 anonim ***** válasza:
100%
7... tényleg rohadtul igazságtalan, hogy ha van egy mozibérletem, azzal nem engednek be az Operába...😂😂👍😂😂
júl. 17. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/23 anonim ***** válasza:
100%
Rosszul látod, pont fordítva lenne igazságtalan. Hogy valaki ugyanannyit fizet 1 megállóért és 100 kilométerért is. A távolságalapú épphogy a legigazságosabb, hiszen a használatoddal arányosan fizetsz. A BKK-nál is marha igazságtalan, hogy ugyanannyit fizetsz 1 megállóért, mintha elmennél Újpalotáról Nagytéténybe.
júl. 17. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2021, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!