Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Szerintetek ideális esetben...

Szerintetek ideális esetben mennyi idő alatt kellene megtenniük a vonatoknak a Budapest-Nyugati - Szeged, illetve Budapest-Keleti - Pécs távot?

Figyelt kérdés

Budapest-Szeged vonattal 2 óra 23 perc, autóval 1 óra 57 perc.

Budapest-Pécs vonattal 2 óra 52 perc, autóval 2 óra 29 perc.


Összehasonlításképpen: Ausztriában a Wien Hbf és Linz Hbf közötti távot a vonatok jelentősebben gyorsabban megteszik, mint az autók. Vonattal 1 óra 14 perc, autóval 1 óra 57 perc az út.


Nem is igazán értem, Magyarországon miért ilyen problémás a vasúti közlekedés, hiszen míg Ausztriában hegyeket kell átfúrni, itt addig a végtelen pusztaságokon keresztül nyílegyenesen száguldozhatnának a vonatok óriási költségek nélkül...



2021. dec. 13. 09:25
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

Osszessegeben nyilvan az lenne a cel, hogy az autonal gyorsabb legyen. Hogy ez mennyire nem lehetetlen azt jelzi, hogy anno amikor az elso pecsi IC-k indultak, akkoriban kb. 2:10 alatt tette meg a tavot. Mondjuk nem is alt meg minden faluban.


Annyit azert hozzatennek, hogy a Becs-Linz, az egy nemzetkozi fovonal. a Pecs-Budapest az gyakorlatilag egy vasuti zsakutca.

2021. dec. 13. 09:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%
Budapest és Szeged az IC 9 helyen megáll, a Bécs-Linz közötti vonat csak egy helyen. Már ebből is adódhat eltérés.
2021. dec. 13. 09:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%

A pálya minősége, a vasúti biztosítóberendezések modernsége, és a megállók száma is erősen befolyásolja a menetidőt.


A hegyek átfúrása csak a megépítésnél játszik szerepet, ha már készen van a vasútpálya, alig befolyásolja a sebességet.

2021. dec. 13. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%
1:45 óra. Nagyjából ez a reális, ha a 160 km/h pályasebesség, a megfelelő biztosítóberendezés, az ideális vonatkeresztezési lehetőségek és a szükséges járműállomány is adottak. Sokkal lejjebb a budapesti es néhány települési átvezető szakasz geometriája miatt nem nagyon lehet menni és a megállásokkal sem sokat lehet játszani már, mert az alapjáratok eléggé életképtelenek sajnos, muszáj a távolsági vonatoknak felvenniük a kisebb állomások forgalmát is.
2021. dec. 13. 10:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%

A 40-es és a 140-es vonal is egyvágányú, 120 km/h-ra, részben 100 km/h-ra engedélyezett pályával.

A pécsi vonalon már csak Sárbogárdon, Dombóváron és Szentlőrincen áll meg menetrend szerint, így 2:46 a menetidő - de nem a megállóhelyeken van a vonatkereszt, így máshol találkoznak a vonatok, ahol az egyiknek lassítania vagy megállni kell.

A szegedi vonalon Cegléd és Szeged között megállnak a vonatok Nagykőrösön, Kecskeméten, Kiskunfélegyházán, Kisteleken és Szatymazon, ebből Nagykőrös, Kiskunfélegyháza és Szatymaz a vonatkeresztek helyei - ez az ára az órás ütemnek. Kiskunfélegyháza és Szeged között 100 km/h-val járható az egyvágányú vonal.

Mindkét vonalon a (legalább részleges) kétvágányúsítás és a sebességemelés járulna ahhoz hozzá, hogy kisebb legyen a menetidő. Szeged és Kiskunfélegyháza között tervezi is a NIF a sebességemelést 160km/h-ra, valamint az állomásfejek széthúzásával a szakaszos kétvágányúsítást is - hogy mikor és pontosan milyen formában (kimaradhat-e a szatymazi megállás például), azt még nem tudni.

Az ideális menetrend Szeged felé (azt ismerem jobban) megfelelő mértékű kétvágányúsítás és 120-160 km/h-s pálya esetén Ceglédtől kecskeméti és félegyházi megállásokkal úgy 2:00-2:05 körüli menetidővel lenne.

2021. dec. 13. 11:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
93%
5-ös, oké, de ez inkább a realisztikus forgatókönyv, mintsem az ideális. Cegléd-Kecskemét-Kkfélegyháza között is lehetne 160-as pálya, biztber, vonat, valamint repülő keresztek. Ezért bátorkodtam 1:45-öt írni.
2021. dec. 13. 11:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
100%
#6 Ez igaz, a 160-as pályával nem mertem még számolni, azzal együtt már jobb lenne a menetidő.
2021. dec. 13. 11:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
100%

"Budapest-Pécs vonattal 2 óra 52 perc, autóval 2 óra 29 perc."

A keletitől autóval kikeveredni az M6-osig elég sok idő ha van forgalom. Kocsival nem csinálod meg 2:29 alatt Bp-Pécs távoz ha mindent betartasz.

A busznak 3:30 a legrövidebb a menetideje.

Nem is annyira rossz az a 2:46 perces menetidő a vonattal.

És a keletibe sem feltétlen kell bemenni, Kalandföldtől lehet menni BKV-val minden felé. Az meg csak 2:33 menetidő.

Ha mondjuk 10-15 percet faragnának belőle, nekem bőcen elég lenne.

A laposságról meg annyit, hogy azért majd gyere el Pécs felé egyszer. A Mecsek és a Zselic között kapaszkodik át a vonat nem kis emelkedőket leküzdve. Dombóvártól felfelé is sok helyen vannak benne emelkedők, több helyen kerüli a tőzeges talajt, stb. Nem azért ennyire kanyargós, mert be voltak rúgva a tervezők. :D

2021. dec. 13. 14:11
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!