Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Az M3-as metrópótló buszt...

Az M3-as metrópótló buszt miért vezetik úgy a sofőrök mintha egy verseny autó lenne és nem lenne rajta utas?

Figyelt kérdés
Napi rendszersségel használom a metrópótlót és a legtöbb sofőr teljesen őrülten vezet a padlógáz és satuféken kívül nem ismer semmilyen megfontolt és előrelátó közlekedést. Példák amiket tapasztaltam 2-3 év használat után: ha látja a sofőr, hogy az előtte lévő autó indexel, hogy jobbra akar kanyarodni akkor nem kezd el időben lassítani, hanem az utolsó pillanatban satuzik, lámpáknál is ha tudja, hogy már váltani fog pirosra akkor nem az utolsó pillanatban kéne satuzni vagy elindulásnál se padlógázzal kéne úgy, hogy az álló utasok alig bírnak talpon maradni akkorát ránt a busz, illetve a kanyarokat se olyan sebességgel bevenni, hogy majd felborul, a buszmegállóba beállást meg nem egy forma 1-es pitmanőverhez hasonlóan végrehajtani. Tisztelet a rikta sofőröknek, akik az utasokara figyelemmel vezetnek.

2022. aug. 14. 19:59
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
94%
Menetrendje van amit tartania kellene, 45 másodpercenként kellene járnia. Ha jól megfigyeled ez közel sincs így a forgalom, utasforgalom miatt. A sofőrt cseszik meg ha késik, valahogy próbálja kompenzálni, amennyire tőle telik.
2022. aug. 14. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszod. A 45 mp a lámpák meg a dugó miatt, sehogy sem tartható szóval nekik kéne jeleznie, hogy ez teljesen irreális, ettől függetlenül, ha a veszélyes vezetése miatt baleset lesz vagy megsérül egy utas szintén őt veszik elő szóval szerintem a biztonságos vezetés kéne, hogy fontosabb legyen. Szerencse azért vannak olyan sofőrők akik nagyon jól vezetnek és tekintettel vannak az álló utasokra is.
2022. aug. 14. 20:26
 3/12 anonim ***** válasza:
98%
Buszsofőröket tanítják arra, mi a satufék, mi az, amit nem csinálunk. Hidd el, amit művelnek ezen a vonalon, közelében sincs a jármű képességeinek, ha ülsz/rendesen kapaszkodsz, nem lenne okod panaszkodni.
2022. aug. 14. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
100%
Kénytelenek lőni neki a menetrend miatt. De hidd el, tudnak vezetni annyira, hogy tudják, mit lehet és mit nem. Egyik csaj ismerősöm is M3 pótlón jár, küldi ő is szépen, de sose féltem mellette.
2022. aug. 15. 00:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
89%

Örülj neki. Pl:


"ha látja a sofőr, hogy az előtte lévő autó indexel, hogy jobbra akar kanyarodni akkor nem kezd el időben lassítani"


Ha lassit, nagy eséllyel pirosat kap, ha nem lassit, akár még a zöldön átér, nyertél 2 percet. Sok kicsi sokra megy.


"Ha tudja, hogy már váltani fog pirosra..."


Amíg zöld addig mehet, ki kell használni, a tökölés garantált piros, esély megvan rá hogy zöld legyen, ha nyomja neki. A gyors elindulás is javít a menetidőn, pl nézd a vonatokat, Flirtek pár perc késést simán behoznak ha sok a megálló és további akadály (nem tervezett lassújel, vörös jelzés stb), mivel jó a gyorsulásuk, Szilik (V43) nem nagyon hozzák be, ha sok a megálló (akár halmozódhat úgy mindig zöldet kap). Néha úgy látom a trolik képességei nincsennek kihasználva, pedig 50 km/h-ig még a sportautót is legyorsulná még az Ikarusz is egy gyorsulási versenyen.

2022. aug. 15. 08:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
100%

"Tisztelet a rikta sofőröknek, akik az utasokara figyelemmel vezetnek."

"Szerencse azért vannak olyan sofőrők akik nagyon jól vezetnek és tekintettel vannak az álló utasokra is."

Jól van bazze, akkor utazzál ezekkel a sofőrökkel, a "Mad Max-sofőrök" járműveire meg ne szállj fel.

2022. aug. 15. 11:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
93%

Gondom már buszra sem mernél ülni, ha őt felvették a BKV-hoz:


[link]


Ha ő lenne a sofőr a teljes vonali pótlózásnak is örülnék, 10 perc alatt meglenne Kőbánya-Újpest 🤣

2022. aug. 15. 11:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem te nem utaztál a regi ikarusokkal. Azok sokkal komolyabbat gyorsultak, és kenték is nekik rendesen a sofőrök, kanyarban dőlt az egész busz kifele, ott keményen kellett kapaszkodnni. Ehhez képes a metrópótló semmi.
2022. aug. 15. 16:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
100%
Hisztikriszti, szerinted adnak D kategóriás jogsit meg munkát olyannak, aki nem óvja az utasokat? Üljél le vagy kapaszkodj.
2022. aug. 15. 16:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
100%
A padlógázzal való indulás a te érdeket szolgálja. Ha szépen, óvatosan indul el minden megállóból, akkor az álló utasok zöme nem kapaszkodik. Ha valamiért hirtelen fékezni kell (márpedig belvárosi vonal lévén van rá példa), akkor ezek az álló utasok nem sokáig maradnak állva. Ha viszont már felszállás után fogod a kapaszkodót (mert a csúnya sofőr bácsi padlógázzal indul el), akkor az esetleges hirtelen fékezésnél sem fog mindenki elesni.
2022. aug. 15. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!