Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mitől függ, hogy a hév légfékk...

Mitől függ, hogy a hév légfékkel vagy villamosfékkel áll meg a megállóban?

Figyelt kérdés
Észre vettem utóbb, hogy kezdtem foglalkozni a hévekkel, hogy vannak megállók, ahol mindíg légfékkel állnak meg. Ilyen például kistarcsak-kórház mindkét irányból. Túl gyorsan halad, és fékezéskor túl nagy lenne a feszültség vagy a felsővezetékhálózat az oka? Vagy esetleg valami más?

2022. szept. 11. 23:23
 1/7 anonim ***** válasza:
94%
Inkább a kettő együttes használatával. Mivel a nagyobb sebesség miatt az elektromos fék nem elegendő, hogy biztonságosan megálljon, besegít a mechanikus fékkel.
2022. szept. 12. 08:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
93%
Szerintem fázishatár van ott, így ott egy rövid szakaszon nincs áram, ezért legféket használ csak. (Nem vagyok szakértő, csak tipp)
2022. szept. 12. 08:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:
Úgy értem, a fékezés teljes időtartama alatt légféket használ. Az elektrodinamikus fékkel röviden fogalmazva a fékezés folyamán a motorokban termelődő (termelhető) áram erőssége nagyobb, ha nagyobb a motor sebessége. Ezáltal az, hogy biztonságosan nem tudna megállni az nem játszik. Az, pedig, hogy szakasz szigetelő lenne, az azért fura, mert nem képes a hálózatba visszatölteni (legalább is régen nem tudott, bár gyanítom, hogy ez nem változott.)
2022. szept. 12. 21:55
 4/7 anonim ***** válasza:
94%
Villamosfékkel nem lehet állóra fékezni, a végén mindig légfékkel áll meg.
2022. szept. 12. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
88%
Most sem képes visszatáplálni, de ha szakaszhatár van, akkor a főmegszakítót le kell kapcsolni, ilyenkor a motor teljesen lekapcsol és áramot sem termel, így csak a légfék van. A főmegszakítót akkor is le kell kapcsolni, ha fékezés van, mert a motoron kívül az egyéb berendezés áramát is onnan veszi (pl világítás stb) Na meg attól hogy nem visszatáplálós, attól még előfordulhat, hogy pár watt a felsővezetékbe is jut és ha a következő szakaszon karbantartás van, egy szerelvény könnyen adhat pár voltot a feszmentes szakaszra, ami elég arra, hogy egy villanyszerelőnek a haja égnek álljon. (Ha nincs karbantartás, akkor is okozhat szikrákat a fázisok nem tervezett találkozása) Nem véletlenül nem szervízelünk áram alatt lévő elektromos eszközt úgy hogy be van dugva a konnektorba még akkor sem ha az eszközt kikapcsoltuk. Ahogy észrevettem általában féktávokra teszik HÉV-nél a szakaszhatárokat, mivel a HÉV minden megállóban megáll és féktávoknál 99%-ban csak a féket kell használni, amire alternatívaként ott a légfék. Kigyorsító szakaszon meg 50 métert kellene 20-al döcögni, mert nincs hajtás (itt ugye nincs légmotor 😉 ) Nyílt vonalon is okozhat lassulást. A féktáv lehet nagyobb mint a szigetelt szakasz, de ha már le kellett kapcsolni a fő megszakítót nem érdemes már villanyféket beindítani, mert már addigra eléggé lelassul annyira, hogy már nem oszt és nem szoroz érdemben.
2022. szept. 12. 22:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 10 deka farhát ***** válasza:
100%
Minden vonalon van egy olyan megálló, ahol vonali fékpróbát kell tartani, azaz kizárólag légfékkel állítják meg a vonatot. A gödöllőin a kórháznál, a szentendrein a Tímár utánál, a többit meg nem tudom :)
2022. dec. 10. 07:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:

Végre megkaptam az értelmes választ!

Köszönöm!

2022. dec. 10. 11:40

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!