Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Az 1994-es Szajoli balesetnél...

Az 1994-es Szajoli balesetnél a lámpáknak nem kellett volna mást mutatni, ha egyenesen lehet csapni neki 110 km/h-val, és mást mutatni akkor, ha jön egy váltó, amin x km/h val lehet áthaladni biztonságosan?

Figyelt kérdés

2013. ápr. 13. 10:19
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

Nem. Ugyanis a vágányút helyesen volt beállítva, csak az inkriminált kitérő a korábban végzett tolatási mozgás általi felvágás miatt feles állásban volt.

Ezt kellett volna a váltókezelőnek próbaállítással észrevennie, ha elvégezte volna.


Szajolban akkoriban Siemens-Halske elektromechanikus biztosítóberendezés volt, ezeknek nem volt végállásfigyelésük. Azóta modernebb berendezések üzemelnek, ezek figyelik, hogy a kitérő végállásban van-e.

2013. ápr. 13. 10:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%

A baleset körülményeiről van egy rövid dokumentumfilm, amelyben elemzik az okokat:

http://www.youtube.com/watch?v=TGG90Y-ajaI

2013. ápr. 13. 11:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%
Amikor egyenesen át lehet haladni,(egyébként nem 110km h-val,hanem 120) akkor csak sima zöldet mutat,ha pedig át kell térni egyik vágányról a másikra a váltón keresztül akkor zöld és alatta sárga fényt szokott mutatni és a jelzőig 40 km h-ra le kell lassítani és annyival szabad menni a váltón keresztül.
2013. ápr. 13. 16:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 abednego7 válasza:

A you tube-on található videó, mely a balesetet szimulálja tárgyilagos, de nem elég részletes. Ugyanis nem tárja fel a műszaki hiányosságokat,melyek kiküszöbölése által nagyobb valószínűséggel elkerülhető lett volna ez a baleset.

Ez a hiányosság egyértelműen a MÁV számlájára írható. Semmi sem ellenőrzi a vonóvezetékes váltók helyes állását az emberen kívül. Egy egyszerű hangjelzést adó berendezés felszerelése elegendő lett volna annak ellenőrzésére,hogy a váltó fel lett-e vágva vagy sem. Egy ólom plomba nem fog jelezni, de egy csengő igen! Gondoljunk csak bele: ma és persze már a baleset idején is itthon 160km/ó az engedélyezett maximális sebesség. Ehhez képest igen sok helyen elavult biztosító berendezéseket használnak.

Arról már nem beszélve, hogy a forgalmi utasítás sem teljesen egyértelmű minden esetben. Ilyen feltételek mellett kell a vasutasoknak dolgozni ill. utasként közlekedni. Ezt a balesetet halmozott emberi mulasztás okozta. Sajnos. http://www.youtube.com/watch?v=TGG90Y-ajaI

2013. jún. 27. 11:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Nem mert eredetileg jó irányba állt, csak amikor a váltón áttolattak, akkor a váltó át lett állítva, de a lámpák nem.
2022. aug. 31. 12:19
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!