Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért nem szerveznek közadakoz...

Miért nem szerveznek közadakozást a BKK-nál?

Figyelt kérdés
Arra gondoltam, hogy én pl. szívesen fizetnék néha egy ezressel többet, ha azt egy meghatározott célra fordítanák. Pl. 3-as metró felújítására össze lehetne dobni (részben) a pénzt. Vagy legalább pár új trolira. Mondjuk ha mindenki fizetne egy ezrest az már 2 milliárd forint. Abból eléggé sok új buszt lehetne venni. Vagy pl. a 2-es vonalán futó villamosok cseréje.

2013. nov. 8. 01:01
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
84%
Amit 20 évig csináltak a BKVval, az közadakozás volt a javából. :D
2013. nov. 8. 01:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
81%
bocs de egy megállóra is egy teljes jegyet kell venni. mi ez ha nem adakozás???
2013. nov. 8. 01:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
86%
10500 a bérlet, hova adakozzak még ember??
2013. nov. 8. 02:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
88%
Én mondjuk alapvetően közlekedéspárti vagyok, de azt kell mondjam, hogy a 115 ezres éves bérlettel egész kellemes összeget adakoztam ezekre a célokra. De ha szeretnél adakozni szerintem nem fog a BKK visszatartani...
2013. nov. 8. 07:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
100%
Tavaly 139 milliárd volt működési költsége a BKV-nak, ebből 50 milliárd folyt be a jegy és bérletbevételekből, tizenpár milliárdot fizetett az állam, árkiegészítés címén. Találd ki, hogy a hiányzó összeget miből pótolták. Bizony, az adófizetők forintjaiból, tehát gyakorlatilag aki nem használja, még az is adakozott.
2013. nov. 8. 07:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
52%

"Tavaly 139 milliárd volt működési költsége a BKV-nak, ebből 50 milliárd folyt be a jegy és bérletbevételekből, tizenpár milliárdot fizetett az állam, árkiegészítés címén. Találd ki, hogy a hiányzó összeget miből pótolták. Bizony, az adófizetők forintjaiból, tehát gyakorlatilag aki nem használja, még az is adakozott.

"


Normális esetben az EU-s elvárások szerint is 1/3-1/3-1/3 arányban kellene osztoznia az önkormányzatnak-államnak-és az utasoknak a működési költségeken. Tehát normális esetben minden fél 46,3 milliárdot adna hozzá. Látható, hogy az utasok része jelenleg megvan, csak sajnos nem a bliccelők alacsony száma, hanem a magas menetdíjak miatt...

A többit az önkormányzat-állam párosnak kellene hozzáadnia, ami meg is történik jelen esetben, ahogy említetted is. Csak nem 1/3-1/3 arányban. De egy állami szolgáltatásnál külön kiemelni, hogy "az is adakozott, aki nem is használja" butaság. (És akkor szépen fogalmazok :)) Ezt nevezik közteherviselésnek. Én pl. adófizetőként adakoztam pl. a miskolci új villamosokba is, mégsem utaztam még soha rajtuk. És valószínűleg nem is fogok mostanság. De ez így helyes. De ugyanúgy fizetek nyugdíjjáruklékot, pedig mire én odakerülök, 1) meg sem érem a nyugdíjkorhatárt, 2) de ha megérem is, nem kapok majd semmit... Ez így működik.

2013. nov. 8. 07:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:

#6 - épp ez az, hogy vannak dolgok, amik máshogy kellene hogy működjenek. A magánnyugdíjpénztáraknak hogy érte meg az üzlet? Talán ha az államkasszába befizetett összegeket is elkülönítve használnák profi emberek, mint egy nem állami vállalkozásnál, akkor nem lenne ilyen, hogy majd nem lesz nyugdíj (nekem sem, mert harmincegypár évem van még hátra a mostani korhatárt nézve).


Az a baj, hogy ami állami, azt mindenki szabadon herdálja - a költségtérítést pazarló képviselőtől az egyszerű honpolgárig, akik bliccel a tömegközlekedésen.

Mert az emberek nagyon nagy része nem képes felérni ésszel, hogy mindez neki költség, utána meg panaszkodik az adók miatt...

2013. nov. 8. 09:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
Ezért kérlek szépen: az állam szolgáltató. A te pénzeden üzemel. A te pénzedet adó formájában adod oda az államnak. A közösségi közlekedés finanszírozását mi látjuk el, az államon keresztül.
2013. nov. 8. 14:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 A kérdező kommentje:

Értem én, de akkor is. Egyébként arra gondoltam, hogy lehetne csinálni egy ilyen fundraising-et. Mint külföldön is szokás néha. Bár ott nem tömegközlekedésre hanem beteg gyerekekre meg ilyenekre megy a pénz.

Létre lehetne hozni egy ilyen weboldalt, ahol feltüntetnénk, hogy miért kell a pénz. És online felület lenne az adakozásra (paypal).

Már gondoltam rá, hogy megcsinálom, de Magyarországot ismerve én jönnék ki belőle rosszul. Mert miért nem fizetek adót az arra a számlára érzkező pénzek után, ki kért rá... stb.

Így viszont úgysem lesz semmi. Pedig szerintem sokan vagyunk akik néha hajlandóak lennénk többet befizetni azért, hogy végre történjen valami látványos fejlesztés. Ha csak egy ebéd árát is, vagy valami. De ezek szerint kevesen vagyunk ezzel így. :(

2013. nov. 8. 17:54
 10/12 anonim ***** válasza:
6%
Most éppen igen jelentős fejlesztések voltak, vannak. Nem tűnik fel?
2013. nov. 8. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!