Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért van az hogy a 10 éves...

Miért van az hogy a 10 éves használtan vásárolt Citarok felújítás nélkül is szinte újnak néznek ki míg az Ikarus 412 szintén felújítás nélkül úgy néz ki mint egy selejt?

Figyelt kérdés

Citaro: [link]

[link]


Ikarus 412: [link]

[link]



2014. febr. 8. 00:14
 1/10 anonim ***** válasza:

Ez egyrészt függ az utazóközönségtől...


Másrészt függ attól miből és hogyan készült a busz. Az Ikarusok mindig is hajlamosak voltak a rohadásra, nyilván a felhasznált alapanyag hagy némi kívánnivalót maga után. Ha ezt megspékeled azzal, hogy a padló nem olyan bevonatot kap, mint a Mercinél, Volvonál és még sorolhatnánk, ami meggátolja télen a cipőkről leolvadó sós hólé bejutását a burkolat alá, akkor halálra vannak ítélve a fém elemek. Meg tőlünk nyugatabbra sok helyen nem használnak télen sót, csak mészkőzúzalékot, homokot és zeolitot. Ezek nem korrozívak.

Asszem erre szokták mondani, hogy sza rból várat...


Ha az Ikarusnak is megfelelő acélból készült galvanizált karosszériája lenne, hasonló műanyag burkolattal ellátott belsőtérrel, valami saválló vagy alu ajtókerettel éééssss nem szórnánk nyakra fa...ra a sót akkor azok sem rohadnának.

2014. febr. 8. 03:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
Itt nem csak a korrózióról van szó. Nyilván kicsit nyugatabbra valamivel kultúráltabb az utazóközönség is, de hidd el, a mindenféle sarkokban lerakódó dzsuvát nem a szotyizó-firkász hülyegyerekek rakják oda. Kőkeményen benne van ebben a BKV karbantartóinak túlterheltsége és/vagy beleszarása, no meg a takarítás hiánya vagy rossz minősége.
2014. febr. 8. 05:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 4165 ***** válasza:
Valószínűleg az új áruk sem volt egyforma. Konstrukcióban is van köztük öt év legalább.
2014. febr. 8. 07:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
És még kérdezik, hogy ugyanazért a munkáért miért kap kevesebbet a magyar melós, mint a német. Hát ezért, mert a végeredmény nem ugyanaz.
2014. febr. 8. 08:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:
A 90-es évek elején a Volvo fel akarta vásárolni az Ikarus gyárat. Hagyni kellett volna, mert akkor még most is létezne magyar munkaerő a buszgyártásban. Helyette a lengyeleknél lett gyáruk és tőlük vettük a Volvo buszokat.
2014. febr. 8. 09:47
 6/10 anonim ***** válasza:
Vagy inkább fejleszteni kellett volna, kicsit befektetni az innovációba és akkor lenne saját piacképes termékünk. Persze ez akkor sem merült fel senkiben, ők is úgy gondolkodtak, mint te, adjuk el a 'csába valakinek.. :D
2014. febr. 8. 23:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:
Az Ikarus EAG-ba tömték a pénzt aztán semmi eredménye nem lett csődbe ment az egész.
2014. febr. 9. 10:44
 8/10 anonim ***** válasza:

Az túlzás, hogy tömték bele.

Másrészt az EAG kicsit leegyszerűsítve egy buszösszeszerelő üzem volt. Egy másik buszos kérdésnél már leírtam miért nem volt piacképes, annak ellenére, hogy szerintem nem csináltak ők rossz dolgokat.

2014. febr. 9. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Nem a busz hibája alapvetően, hanem a karbantartás és a takarítás hiányosságairól van szó, mindkettő súlyos probléma a BKV-nál.
2014. márc. 9. 11:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Minden az emberi mentalitáskülönbségre vezethető vissza,a gyártás,a karbantartás,a takarítás,az utazóközönség,stb.
2014. márc. 9. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!