Mikor lesz már végre valami ebből a tervből? Lent.
Először is tisztázd le magadban mi is az a radar, a googleba beírva ez menni fog.
Utána: a repülőkön és a vonatokon van olyan eszköz ami GPS alapon megmondja, hol van épp az adott jármű. Egy egyszerű buszban nincs ilyen, így előbb ehhez a DKV-nak ilyen eszközöket kellene telepítenie ami többmilliós beruházás, és csak azért, hogy térképen nézegesd a buszokat, aligha éri meg. Egy komplex fejlesztés keretében elképzelhető, de ahhoz mélyebben a zsebébe kell nyúlnia a cégnek.
#1
A DKV-nál szolgáló összes járművön van GPS jeladó, lévén a fedélzeti utastájékoztatás az alapján működik.
Egyébiránt a különféle utastájékoztatás-fejlesztő projektek részeként lassan az ország valamennyi közforgalmú tömegközlekedési eszköze fel lesz szerelve GPS adóvevővel.
"...GPS jeladó... GPS adóvevővel..."
Ez az a két berendezés ami a világon sehol nem létezik, ugyanis a GPS egyirányú adatforgalmat bonyolít, Műhold--> GPS VEVŐ úton. Így se GPS jeladó se GPS adóvevő nem létezik.
Amúgy attól, hogy a járművön van egy GPS alapon vezérelt utastájékoztató, még nincs benne gsm modul ami egy szerverre fellőné ezeket az adatokat. És nem is biztos, hogy alkalmas rá.
#3
A pontatlanságért elnézést, teljesen igazad van. Mentségemre szóljon inkább az utastájékoztatáshoz és forgalomirányításhoz értek, mint annak technikai hátteréhez.
A GPS alapú utastájékoztató rendszerek közúti alkalmazás esetén az esetek döntő többségében menetirányítási funkciókkal is rendelkeznek, feltételezem ez Debrecenben sincs másképp. Innentől kezdve gyakorlatilag rendelkezésre áll a kérdező által említett térképes járatkövető felület, mindössze néhány adatot ki kell szűrni a diszpécseri felüöletről (a gépkocsivezető nevét, az üzemanyag-fogyasztást, a pillanatnyi ajtóállapotot, stb nem kell az utasnak tudni) és már mehet is a netre a nagyközönségnek szánt térkép. (Persze ehez gondolom megfelelő szererkapacitás is kell - de mint írtam, elsősorban a rendszer alkalmazását ismerem, nem a technikai hátterét).
Vasúti alkalmazásuknál a menetirányítási funckió a közútinál ritkábban jelenik meg, lévén a vasúti forgalomirányításban a pontszerű helyzet kevésbé fontos, gyakran elegendőek a biztosítóberendezés által biztosított adatok. Újabban azonban itt is egyre inkább értékelik a minél pontosabb helyzet-meghatározást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!